n1wzAdy

rescue the embassy mission - Kanske det första Swat speletcomment_here


På första advent så kan dom mest oväntade sakerna hända. Så ha alltid kaffe redo om du får oväntat besök.

Långt innan äns Swat och Rainbow six var tilltänkta så fanns det ett swat liknande action/simulator spel till Nes vid namn Rescue Embassy (kom ut 1989, släpptes dock till alla möjliga olika format. Amiga, Dos, Mac, Atari ST mfl). Spelet är grymt avancerat för sin tid, och helt klart långt före sin tid också.

Nes versionen var utvecklad utav Infogrames (silver, alone in the dark) och det var också den versionen som jag spelade när jag var liten. Man har fått i uppdrag att rädda gisslan som hålls fågna i en ambasad. Till sin hjälp så har man 6st anti-terrorist soldater, som man får styra och ge order.

Allt handlar om att planera allt i minsta detalj, att placera ut sina krypskyttar väl och att inte göra några misstag . Allt handlar om timing, och folks liv hänger i dina händer.

Som jag nämde tidigare så är RTEM väldigt avancerat. Det är både action, simulator och plattforms bitar i ett och samma spel. Och då är alltså spelet 21år gammalt!

Det låtar ganske väldigt nördigt, men det imponerar ialla fall på mig. Det fick mig att tänka på Xerox datorn Alto från 1973. Som redan då hade ett grafiskt interface, så tidigt som 73. Men ibland tar det flera år innan en ny technology eller ide slår igenom. Även om dom inte slår igenom, så kanske dom kan inspirera andra om inte annat.

RTEM har inte nämnts så där värst många gånger i sammanhanget "revolutionerande spelkoncept", men den titeln förtjänar spelet verkligen nu så här i efterhand. Nytänkande ska belönas anser jag.



/Robin
Gaming Ground Sverige

Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: kurdisk muslimsk tjej <3

gillar du min blogg ?

besök och kommentera gärna =)

Date: 2010-11-28 Time: 15:44:44 Url: http://kurdishgirlpeaceandlove.blogg.se/
Postat av: Robin

- muslimsk tjej

Alltså, jag är inte religiös för fem öre. Men jag respekterar andras tro, så länge som jag inte blir påtvingad andras tro, seder, regler osv. Jag tror på vetenskap, logik, evolutionen och teknik.



Men som jag nämnt förut så gillar jag taoism, hinduism, och Zen (som jag läser så mycket jag bara kan om på min fritid).



Men för någon som är muslim och har den tron. Så är din blogg jätte bra helt klart. Om inte annat så kan jag ialla fall kommentera att den är väldigt fint gjord och utformad.

Date: 2010-11-28 Time: 16:38:20 Url: http://gamingground.blogg.se/g

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy