n1wzAdy

Protoss mission 8 - Countdowncomment_here


En av dom jobbigaste banerna jag spelet i i expansionen Brood War.

Som jag nämde igår så dog min gamla Samsung 931BF skärm igår. Så jag fick sitt och kolla efter en ny skärm. Efter mycket övervägande så vart det till slut en Samsung 2233RZ LCD skärm. En renodlad 120hz 3D skräm, aldrig äns spelat på en sådan skärm förut.

Och med tanke på att min gamla skärm var över 4år gammal (och reserv skärmen som jag sitter på nu är en 8år gammal LCD), så lär jag knappast bli besviken. 2233RZ har fått fina betyg och recensioner utav konsumenter också.

Jag lär få den nu i veckan. Så räkna med en recension på den framöver (efter ett tags användande). Nu över till något helt annat, nämligen Starcraft Brood War. Expansionen till Starcraft.


En väldigt mäktig ras att spela som och en väldigt mäktig fiende att möta.

Jag har klarat första spelet flera gånger med samtliga raser, men expansionen har jag inte spelat på bra många år (blir en recension på den med sen). Jag klarade ut expansionen med Protoss bara för ett par minuter sedan. Sista uppdraget (Countdown, episod 8) är nog tusan i mig det svåraste uppdraget jag spelat (som jag kommer ihåg).

Hela kartan är full utav zerg. Och man blir attackerade precis hela tiden, från alla håll och kanter. Jag vart tvungen att säkra varje område, bit för bit. Man fick typ bygga topp säkra baser runt varje naturtillgång (gas + kristaller). Det tog mig 5timmar för att klara sista uppdraget med Protoss.

Då ska det dock nämnas att jag rensade ut hela kartan från Zerg. Jag hade med andra ord kunnat klara ut banan på minst halva tiden om jag bara kört på skydda templet tills 15:00 min tickat ner till noll. Jag skulle sammafatta min totala upplevelse kring det hela som ett prakt ex på hur man gör en grym RTS bana.

/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: josefine

sv; tack :p

detsamma :)

Date: 2010-11-27 Time: 15:39:17 Url: http://osin.blogg.se/
Postat av: GUEVACCI

eller hur ;O skorna såg inte så sköna ut!

Date: 2010-11-27 Time: 15:47:30 Url: http://guevacci.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy