n1wzAdy

luftens hjältar/Talespin - Barnprogrammen var bättre förrcomment_here


Baloo är ett riktigt flygess. Och tur är väl det, med tanke på att han är seriens hjälte.

Dagen började inte så där jätte bra för mig precis. Min Samsung BF931 LCD skärm dog imorse, efter 4års trogen tjänst. Med tanke på att jag användt den nästan dygnet runt i 4år, så kan jag inte direkt klaga på kvalitén eller något. Är bara jäkligt glad för att jag hade en reserv skärm ståendes.

Så nu sitter jag och tittar på en ny LED skräm till datorn. Tur att PCG recenserade en massa skärmar i nyaste numret. För det finns hur många olika modeller som helst att välja mellan, och en massa tekniska specs på det. Men det lönar sig helt klart inte att snåla när det gäller skärmar.

Då jag både spelar och gör grafiska jobb, så är en hög skärmupplösning ett måste för mig. Men nu över till något helt annat.  Nämligen den tecknade serien Luftens Hjältar från 1990. Jag växte upp med tvprogrammet disneydags på det tidiga 90talet.

Omfg vilka tider det var. Tror det var så här, programmet gick på fredagar och reprisen gick på söndagar (är dock inte 100% säker). En sak vet jag ialla fall, barnprogrammen förr äter upp dom som går idag med hull och hår. Baloo är typ den coolaste disney karaktären ever. Och med sitt flygplan Vildand så äger han himmelen och molnen också.

Jag har under en längre tid försökt att få tag på hela samlingen på DVD (65 avsnitt, 90-94`). Men dessvärre så finns den bara uteslutet på engelska, jag vill ha med svenska röster. Det är en av få serier där dom svenska rösterna faktist är bättre än dom engelska.

Youtube användaren "JrockNerd" sammanfattar det hela rätt bra anser jag.

"Fyfan, det var goda tider....., när allt man behövde för att vara glad var disneydags... luftens hjältar, alladin och quack pack....*suck* Nu är livet fyllt med så mycket skit och kantat av problem...., att vara glad är hör inte längre till vardagliga saker."
Kunde inte ha sagt det bättre själv.

Förhoppningsvis så piggar det här upp alla våra trötta läsare där ute. Introt gjorde min dag ialla fall, Anders Öjebo på sång liksom!



/Robin
Gaming Ground Sverige

Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: Angela

haha

Date: 2010-11-26 Time: 12:03:08 Url: http://angelacaroline.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy