John Romero ber om ursäkt för Daikatana reklamen

Spelbranchens bad boy nr 1
Daikatana skulle äga allt och alla (inklusive dig). Det skulle göra dig till Romero´s bitch. För snart 10år sen så släpptes Ion Storm John Romero´s dröm (och evighets projekt) Daikatana. Och vilken jäkla kalkon det var och är. Med tanke på att spelet marknadsfördes med följande ord "John Romero's about to make you his bitch", så förstod man redan då att något inte stod riktigt rätt till.

Vart inte så mycket av med det. Daikatana fick botten betyg av allt och alla.
Och nu efter alla år så har Romero bet om ursäkt för hela "bitch" reklamen grejen. Bra john, det tog bara 10år för dig att krypa till korset. Men när tänker du be om ursäkt till alla dom stackars satar som faktist köpte skiten och fick mentala ärr för livet?
"I knew it was risky, and I didn't want to do it. It didn't make sense," he said.
"I mean, there's the whole culture of smack talk that goes with games and especially an FPS, and that was something I was known for."
"You know, I never wanted to make you my bitch, not you, not them, not any of the other players and, most importantly, not any of my fans," he continued.
"Up until that ad, I felt I had a great relationship with the gamer and the game development community and that ad changed everything "The game insulted nearly everyone who read it. It was a terrible marketing decision. I apologize for letting it loose in the first place." - John Romero, Industry Gamers
Nu mera snickrar Romero på ett projekt vid namn Severity. Ett spel som han själv beskrivit som "The ultimate FPS game". Varit ganska tyst kring Severity sedan det tillkännagivits. Så tolka det hela fritt.
/Robin
Gaming Ground Sverige