Här kommer en last full med Rage

Action är givetvis ett centralt tema i Rage. Nämn något ID spel som inte haft action?
E3 2010 - Rage visas äntligen upp.
Id Softwares Doom 3 befinner sig än idag i att vara ett av de absolut mest mäktiga spel jag någonsin haft nöjet att spela. Så det är inte konstigt att Rage är en sjuhelsikes het efterlängtad titel för min del. Jag installerar fortfarande Doom 3 några gånger per år för en och annan genomspelning och anser fortfarande att spelet åldrats något gudomligt väl och ger en den där härliga kicken varje gång.
Men Rage, ny upprustad grafikmotor och det första stora projektet från Id Software sedan just Doom 3 (2004). Materialet hittills visat är fattigt, bilderna är få och en mindre trailer från fjolårets Quakecon är vad vi haft att roa oss med. Men nu på E3, under sista dagen visade Id äntligen upp Rage i rörelse för första gången. Jag kommer möjligtvis låta dessa videos loopas flitigt fram till Quakecon 10 då förhoppningsvis mer sötsaker från Rage når min uppmärksamhet.
Gott om sötnosar i Rage. Tur att det är gott om vapen också, som man kan ta hand om sötnosarna med.
Även om jag petigt nog kan påstå att spelet har sin del av lågupplösta texturer lite här och var så kan det förhoppningsvis förklaras i att det visas på konsol och inte i sin fulla potential. Utöver det ser spelet perverst läckert ut och flyter på sådär löjligt bra. Och jag känner att jag skulle kunna ge upp spelandet för alltid om jag fick en dag med Rage här och nu.
"The world's biggest developers and publishers have been showing off their hottest upcoming games at the Electronic Entertainment Expo in Los Angeles. And all week long the IGN editors have been squinting at them with a critical eye. Some bored us, some wowed us, and some knocked Ryan Clements' Crocs off. But only the best of the best can win our coveted IGN E3 Awards. We nominated our favorite games of E3 2010 throughout the week to create the definitive list of the best games of the show. After picking the superstars, the IGN editors voted to determine the winners. Only playable games were considered – we didn't have to play them, but someone had to (either live or taped)."
/Mathias
Gaming Ground Sverige