n1wzAdy

Historian om Windows från 80talet fram tills idagcomment_here


Kan man sin teknik/mjukvaru historia så VET man hur pass sann den här bilden är.

Missförstå mig inte nu. Jag har inget emot vore sig Microsoft eller Bill Gate´s (är precis tvärtom). Men det skulle kännas ganska fel att skönmål historien kring MS och Windows med att INTE ta med bilden ovan som både illustrerar och säger mer än 1000ord kring hur Windows vart Windows.

Satt och fick lite flashbacks när jag hittade mina gamla windows 3.11 disketter som legat och skräppat nere i källaren. Så började jag tänka på vilken resa man haft med Windows egentligen. Vilka förvandlingar och total makeovers som gjorts genom åren. Varje nytt windows som släppts har ju varit en helt ny upplevelse (med fel och blåskärmar *host host*).

Så jag tänkte att det kunde vara roligt att se förvandlingen från det allra första Windows till den nyaste utgåvan, i en enda sammanfattad video. Är nästan så att man får en nostalgi tår i ögat.

Rätt roligt dock, när man frågar folk vad dom förknippar dom tidigare windows utgåvorna med (win 3.11, 95, 98, 2000) så är det uteslutet blåskärmar. XP, Vista och Win 7 må vara stabilare än sina tidigare syskon. Men dom är långt ifrån felfria. För det är mer eller mindre ett givet signum inom Windows historian. Att med ett nytt OS så fixas kanske tidigare kända fel/buggar/problem, men nya tillkommer istället.

Några som känner sig manade att lätta på hjärtat kring sina Windows minnen? själv vart jag överlycklig när jag för första gången faktist kunde se ett grafisktinterface och kunde styra mina handlingar via en mus (Win 3.11 och året var väl 92-93).



/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: Georg Hendrix

AC/DC var grymma live. Helt sjukt hur Angus Young ORKAR hålla på sådär. Jag som knappt är hälften så gammal hade kollapsat efter halva hans "Let There Be Rock"-solo :P



Musikaliskt? Ja.. då finns det möjligtvis bättre band att se (Angus solon och Brians sjungade utanför verserna är inte 100% direkt). Men de kan sätta ihop en show! Mycket variation i underhållningen. Jag tror de sätter upp en show på högre nivå än många av deras gamla rock-kollegor, så får du chansen borde du gå :)

Date: 2010-07-26 Time: 20:02:10 Url: http://georg.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy