n1wzAdy

Double Dragon 2 - FLASH Parodycomment_here


En helt vanlig dag i grillby city. Blod röd himmel, drakar och två vuxna män som gör upp med vapen.

Tillbaks på den tiden då alla grabbarna gjorde kaststjärnor, nunchucks och knogjärn på träslöjden (ja, till och med jag) och Ninjor var det största hotet i världen för dagens samhälle då på 80 och början av 90talet. Bara man nämde ordet ninja i närheten av någon lärare så var det ungefär som om man sa "Mufasa" i närheten av Scar i Lejonkungen.

Det hela startade (ialla fall på min skola) med ett litet spel till Nes vid namn Double Dragon. Alla pratade om det, alla spelade det och alla apade efter det. Men om vi håller oss till själva spelet istället. Double Dragon var ett av dom första stora beat em up spelen för hemma konsol marknaden.

Det var start skottet för Beat up genren i stort och för min del. Så var det start skottet för mitt intresse för kampsport, Beat em up (och fighting spel i övrigt).

Jag hittade en rätt rolig parodi film på Double Dragon 2 som jag tänkte dela med mig utav (ja, ni trodde väl inte att jag tänkte tortera er med lång filmen Double Dragon va? så elak är inte äns jag).

Enjoy

Double Dragon 4 ever
http://www.youtube.com/watch?v=yEFHnX2LHN8&feature=related

/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy