n1wzAdy

Apple Ipadcomment_here


Vad är det där! det är en fågel, nej ett flygplan, nej det är en gigantisk Ipod till ett gigantiskt pris.

Ni har säkert redan hört det by now. Men Apple presenterade för lite drygt ett dygn sen sin ny leksak, nämligen Ipad. Efter att ha kollat igenom flera filmer (var av 5 består av Steve Job´s när han säljer in Ipad till världen) så började en del frågetecken för min egen del att poppa upp. För det första så trodde jag inte mina ögon när jag såg hur stor Ipad var.

Måtten (för att vara exakt) för själva skärmen, 9,7 tum, höjd 24,3 cm och tjockleken är 1,34cm och bredden 19cm. Vikten är inte äns 1kg (0,73kg). Jag började direkt fundera på vilka som skulle kunna tänkas vara Ipad´s målgrupp?. Priset för den billigaste Ipad varianten kostar liksom 499dollar (16GB, 3600-3700kr).

Det får man mer eller mindre en laptop för och skjuter man till lika mycket till så får man ännu mer krut i maskineriet. Sen var det dels Ipaden´s storlek som jag funderade över. Man kan ju inte direkt stoppa ner den i fickan (Går ju inte att vika ihop som en laptop precis, visst det går. Men då funkar den inte så bra längre). Den bilden jag fick direkt i huvet var en överdimensionerad Ipad, typ en ipad som gått på anabola. Man lär ju se ut som en idiot om man sitter med den där ute på något kaffe, den är ju inte precis diskret av sig.

Lite trevliga kommentarer som kan hittas på youtube gällande Apples Ipad

"f****** g** ipad f*** the stupid ipad how about the ipon u p**** steve jobs this is by far the dumbest thing you have ever done f*** you"

"I won't be wasting my money on an i-pad. I already have the Nokia N95 8GB smartphone so I would get a laptop for the computing side of things."

"This product is just like the pontiac aztek.....this one is doomed to failure. Who would pay minimum $500 just to browse the web and not even be able to multitask; no flash support, no front facing camera..........THIS ONE WAS STUPID APPLE.

Apple is great but they better smarten up (closed business model etc etc) I think they are starting to show symptoms of sabotaging their massive success with too much LINEAR thought. Apple is becoming to enamored with themselves."


Och listan med av den där sorten bara fortsätter och fortsätter i all evighet.


För lite drygt 3700kr så blir den här din nya hightech kompis.

Jag själv känner mig inte särskillt motiverad att hosta upp 3700kr för en Ipad ärligt talat. Då köper jag hellre en kraftfull apple laptop dator istället och slipper att se ut som en idiot när jag ska fumla runt med en gigantisk ipad istället. Dock, kom jag på en sak som skulle kunna motivera mig att köpa en Ipad. Jag älskar att läsa böcker och jag har flera i pdf format. Hur nice vore det inte att kunna sitta i solstolen och kunna läsa dom på ett bekvämt sätt direkt från äns egen handflata?

Några åsikter och tankar kring Ipad? något ni skulle kunna tänka er att införskaffa?.

Steve Jobs Apple Ipad keynote Del 1-5
http://www.youtube.com/watch?v=OBhYxj2SvRI&feature=related

http://www.apple.com/ipad/

http://www.apple.com/ipad/gallery/

/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy