n1wzAdy

samsung 2233rz - Skärmcomment_here


Den bästa datorskärmen jag någonsin ägt och testat.

Jag fick lov att skaffa en ny skärm lite snabbare än beräknat då min gamla Samsung 931BF bara dog en morgon. Den vill helt enkelt inte gå igång längre. Så jag fick bege mig ut i skräm djungeln för att finna en ny skärm. Då jag spelar mycket spel, gillar film och pysslar en hel del med grafik.

Så hade jag rätt så hög krav på min nya skärm. Efter att ha läst igenom flera recensioner på flertalet olika skärmar och läst igenom (gud vet hur många) forumtrådar. Så kom jag fram till att Samsungs 2233RZ var skärmen för mig. Jag slog till medans det var en rea på just den skärmen, så jag fick den till ett riktigt bra pris.

Nu har jag använt  mig utav 2233RZ i över nästan två veckor. Till allt ifrån grafikjobb, spel av de olika slag och filmer i mängder. Så nu kan jag sammanfatta min helhetsbild utav produkten.

När jag väl packat upp skärmen, så lade jag direkt märke till att det var ett riktigt monster. Hela 22”, jag har aldrig äns haft en sådan stor skärm förut. Trots att den var så stor, så vägde den knappt något alls (runt 5kg).

 


Det finns en anledning till att Samsung är topprankade inom tv och datorskärms branschen.

Och jag gillar verkligen att man kan ändra skärmensläge (rotera). Det ger mer frihet för användaren helt klart. Skärmens knapp panel är väldigt användarvänlig och lätt överskådlig, ett barn skulle utan några större svårigheter kunna hantera knapparna och få fram det önskade resultatet han/hon söker.


Själv bildkvalitén är riktigt, riktigt bra. Och det gäller för samtliga användningsområden som rör en skärm. Jag har dock inte haft någon möjlighet att testa 3D effekterna, då man måste ha ett par 3D glassögon (som typ kostar över 1000kr).

Och med ett 120Mhz stöd och 3ms responstid, så flyter allt på som rinnande vatten i kranen på skärmen. Max upplösningen är 1680 X 1050. Så jag tror inte att någon kommer att bli besviken på den fronten.

Är man en Gamer så är 2233RZ ett het alternativ utan tvekan.

Plus
+ 3D stöd
+ 120hz
+ Justerbar skärm
+ Snygg design
+ 2års garanti

Minus
- Strömsladden som följde med till skärmen var ganska så kort
-  Priset kommer nog att avtända en del. Priset ligger på mellan 2500-3000kr
- Stöder bara DVI

Total betyg:
9/10
2233RZ må vara en ganska relativt dyr skärm. Men jag anser ändå att fördelarna och kvalitén som den levererar väger upp priset och de få brister som finns. Man får en väldigt bra gamer skärm för pengarna.




/Robin
Gaming Ground Sverige

Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: Sara

roligt :D

sv: tack så mycket :D

GOD JUL :D

kramar

Date: 2010-12-24 Time: 00:13:42 Url: http://sarasmodeblogg.blogg.se/
Postat av: Robin

- Sara

Så lite så, god jul på dig med!

Date: 2010-12-24 Time: 11:37:45 Url: http://gamingground.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy