n1wzAdy

Corsair TX 650W PSU - Hårdvaracomment_here


650W utav raw power. Nämde jag att man får en lyxig tygpåse på köpet?

Eftersom min gamla seasonic 450W inte längre höll, så fick jag lov att avlösa den efter 3års trogen tjänst. Och lämna rum till Corsairs TX650W model. Det där med att välja nätagg verkar en del människor inte ta på så stort allvar.

Alltså att det skulle vara en del i datorn som inte har någon större nämnvärd betydelse. Men det är  ganska så fel att resonera så. Förutom det mest uppenbara att den förser datorn med ström. Så varierar det ju extremt mycket mellan olika tillverkare och modeller vad det gäller kvalité .

Och med kvalité så menar jag att grejerna inte går sönder efter ett par månader, att kablarna är bra, inga strömfel osv och att man verkligen får ut den watten som utlovats.

Jag har haft att göra med flera olika märken genom åren. Men mina två senaste nätagg har varit från Seasonic och Coolermaster, och jag kan ärligt säga att det är en STOR skillnad mellan dom tidigare aggen jag haft och TX650W.

T.ex så är är alla kablarna långa och dom har skyddande tygnät kring sig. Folk har klagat på att TX650 låter mycket, men som vanligt så har det att göra med, i jämnförelse med vad? . För min del så vart datorn tystare efter att jag byte till TX650.

Den 120mm fläkten hörs knappt anser jag (Den är btw dubbelkullagrad). Kort sagt så är det en väldigt högkvalité som man får för sina pengar om man skaffar en TX650.

Plus
+ Liten,  tyst och en effektiv 120mm fläkt
+ Långa kablar
+ Stabil
+ Lyxig förpackning
+ Lång garantitid (5år)

Minus
- Priset kan uppfattas som högt för en del (varierar från 900-1500kr)

Total betyg:
9/10
Grymt nöjd med mitt köp som sagt. Ångrar inte en sekund att jag skaffade corsairs TX650. Kvalité och valuta för pengarna helt klart.




/Robin
Gaming Ground Sverige

Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

sv: Jag har en i tungan och har haft i ögonbrynet. Men nu är jag sugen på fler ^^ Men vi får se hur det blir med den saken.



Nu ska jag krypa i säng och har precis läst ut min bok... har du något bra boktips?

Date: 2010-12-21 Time: 01:34:16 Url: http://lorissalovebomb.se
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

sv: haha nä har en knäskada sen ett år tillbaka så kan inte träna :(

Date: 2010-12-21 Time: 01:53:05 Url: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: Robin

- LORISSA

Jäklar, där ser man. Boktips säger du? jodå. Nu gillar väl förstås människor olika slags böcker så klart. Men följande böcker är riktigt bra anser jag.



djurkyrkogården

Alice i underlandet

Ondskan

The walking dead



- Alexandra

Ajdå...tråkigt att höra. Hoppas att du återhämtar dig inom kort.

Date: 2010-12-21 Time: 10:44:49 Url: http://gamingground.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy