n1wzAdy

Retro gathering 2008 27sep Alvik Sthlmcomment_here



Jag/vi hade tyvärr inte nöjet att kunna närvara på årets Retro Gathering pga att det varit för mycket jobb att göra både privat och inom jobbet. Men vi var där förra året. Så jag tänkte dela med mig lite av dom bilderna vi tog då förra året den 27sep.


Är väldigt taggad som synes på bilden.

Det var en väldigt grym känsla att kunna vandra runt och se konsoller/maskiner som var da bomb på 70/80 och 90talet. Jag fastnade framför första Sonic till Mega Drive direkt (vilket syns på bilden ovan). Det är verkligen sant med det där att somliga spel åldras med värdighet, Sonic är ett sånt spel. Lika kul då som för över 18år sen.


Min kollega Tobias fastnad för Pacman direkt.

Det fanns verkligen allt möjligt att beskåda och testa på vid Retro Gathering. Jag skymtade till och med en äldre Amiga dator. Så det finns troligen nåt för alla att finna på RG. Själv testade jag på så mycket jag hann med (hade ju ett tåg att passa dessvärre).


Här kan vi snacka om old school kiddies.

När jag fick syn på Atari maskinen ovan så kunde jag inte låta bli att tänka "Hmm, undrar om någon redan satt ett högt rekord på pacman". Vi satt typ hela dagen och försökte slå highscoren i pacman haha. Tror vi nåde upp till topp 3 placeringen ialla fall. Sen hur länge det varade efter att vi gått, det låter vi vara osagt dock.


Tillbaks på den tiden då Sonic VAR något att räkna med.

Det har varit minst sagt dåligt med bra Sonic titlar dom senaste åren. Verkar som Sega nästan njutit utav att släppa hans namn i leran. Med den ena skit titeln efter den andra. Den mest intressanta nya Sonic titeln är ett fan projekt. Nämligen Sonic 2 HD.


http://forums.sonicretro.org/index.php?showtopic=10478



Respekt till den som kan gissa vilket spel det här är.

Main eventet på RG var ju dock givetvis pong tävlingen. Var rätt spännande att följa det hela på plats. Nervigt värre på slutet i finalen. Många bord med spel, maskiner och annat hann man kolla igenom innan man tog tåget hem.


Ah, en kamera. Pose time!

Sammanfattningsvis så var Retro Gathering en trevlig upplevelse. Det fanns även ett fik på plats inomhus, så vart man gotte sugen så fanns lösningen bara runt hörnet. Det fanns även en mindre kiosk utanför själva eventet som sålde allt möjligt. Det enda negativ med allt ihop var att det var ganska svårt att hitta till själva RG. Ingen vidare skyltning om jag säger så.

Farbror google räddade dagen som vanligt.

http://www.retrogathering.se/

/Robin
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy