n1wzAdy

Robins topp 10 spel genom tiderna. Plats 8comment_here

8. Resident Evil Remake
Utvecklare: Capcom
Format: Gamecube
Utgivningsår: 2002







Snacka om att jag var kaxig när jag införskaffade Resident Evil Remake till Gamecube. Det var september 2002 och det var kallt och mörkt ute. Jag trodde i min enfalld att det skulle bli en walk in the park, att jag lugnt skulle kunna luta mig tillbaka och kunna spela igenom spelet med bägge händerna på ryggen, ögonbindel och spela spelet med fötterna. Så fel jag hade.

Det är INTE som Resident Evil 1 till Playstation. Det fick jag bittert erfara redan från start. Resident Evil Remake är precis som det låter en ”remake”. Fast bra mycket mer. Själv vart jag förvånad över hur pass snyggt/välgjort RE RE är/var. Spelet pressar Kuben till max gränsen. RE RE är överlägsen sitt syskon till Playstation på alla tänkbara sätt och vis.

Det är välpolerat, läskigt som fan (Crimson heads säger jag bara….) snyggt och otroligt underhållande att spela. Sen kan jag addera alla olika saker man kan låsa upp. Alternativa slut, vapen ect ect. Omspelningsvärdet är ganska högt just pga detta. Nya rum i spelet har tillkommit och några har tagits bort.

Det känns ungefär som att träffa en gammal bekant fast under helt andra omständigheter. På en solig strand i Rio Brasilien, med en drink i handen och en månad semester. I kort, man älskar det och trivis som fisken i vattnet.

/Robin
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy