The Witcher 3 - Spelet som ska knäcka TES Skyrim

Kommer Witcher 3 lyckas med bedriften att knuffa ner Skyrim från FPS/RPG tronen?
CD Projekt RED lider då ingen som helst brist på vare sig stora ambitioner, drömmar eller kreativitet. För målet är ju att göra ett spel som både slår de tidigare The Witcher spelen, men även topp spelen inom RPG genren.
Och så här långt så ser ju faktiskt The Witcher 3 riktigt lovande ut. Så helt omöjligt är det ju inte att CD Projekt RED lyckas uppnå och förverkliga samtliga utav sina mål. Men först under 2014 (för PS4 och PC) så får vi veta om The Witcher 3 är kungen, eller bara ett "meh".
Lord British kickstarter sitt nya RPG spel Shroud of the Avatar
Shroud of the Avatar har redan uppnått sitt mål på Kickstarter. Det är dock fortfarande 6 dagar kvar på Kickstarter klockan.
Jag vart tämligen förvånad när jag hörde att självaste Lord British (Richard Garriott) dragit igång en Kickstarter kampanj för sitt nya RPG spel "Shroud of the Avatar". För det första, vi pratar om en person som är rik som ett troll. Om en person som köpt slott, åkt ut i rymden och köpt dyra bilar och båtar.
Känns det inte lite typ...ehrm, konstigt att en väldigt rik person ber vanliga knegare om pengar till sitt projekt? Det var i alla fall det första som jag kom att tänka på. Jag har dock inget emot Lord British . Jag menar, han skapade ju hela Ultima serien för guds skull.
Mitt favorit spel i den serien är dock lungt Ultima VIII Pagan. Herre jäklar vad man spelade det spelet som liten. Så lite nyfiken är jag nog allt på Shroud of the Avatar i alla fall. Och det tycks ju som om Lord British vill skapa ett spel som toppar alla hans tidigare skapelser.
Vi får se hur det blir med den saken. Nu har han ju fått in de pengarna som han behöver för sitt Shroud of the Avatar via Kickstarter. Så nu är det upp till bevis så att säga.
Produktbeskrivning:
"Shroud of the Avatar is the “spiritual successor” to Richard’s previous work in the FRP genre. Our primary objectives are to tell a story even more compelling than Ultimas IV-VII, create a virtual world more interactive than Ultima VII, develop deep rich multi-player capabilities beyond combat akin to Ultima Online, and offer a bold new approach to integrate them with “Selective Multi-Player”."
Features:
- Shroud of the Avatar is infused with rich storylines, deeply integrated into game play, developed by Best Selling Author Tracy Hickman and RPG legend Richard Garriott.
- Players will adventure in an interactive world where their choices have consequences, ethical paradoxes give them pause, and they play a vital part in weaving their own story into the immersive world and lore surrounding them.
- Shroud of the Avatar is a Selective Multiplayer game, allowing players to choose how they want to play! Whether in Single-Player Offline mode or any of three online modes, the main quest line will provide greater than 40 hours of focused, story driven content.
- Shroud of the Avatar can be played as an offline DRM free solo experience or online, where our servers will enable player to player transactions, group finding, patching, streaming of dynamic content, and exploit prevention.
- Built using the Unity Game Engine, Shroud of the Avatar will support Win/Mac/Linux for official launch.
- Players can specialize in a wide range of combat and non-combat skills, provided by a robust, classless skill system, and full-featured crafting and housing mechanics. Play the way you want to play, molding your character into the hero, anti-hero, or artisan you want to be!
- Shroud of the Avatar: Forsaken Virtue is the first of a 5 game series of full-length, stand-alone games (each using the same game system), referred to as Episodes 1 through 5. Estimated availability of Episode 1, Forsaken Virtues, is October 2014, with Episodes 2 through 5 estimated for subsequent yearly releases.
- Shroud of the Avatar is a “buy-to-play” game that, once purchased, does not require a subscription to play!
Richard and Alice - Fångad i en mardrömsvärld

Richard and Alice känns som en mix utav The Thing (Snön) och Silent Hill (psykologisk skräck).
Det är verkligen grymt skönt att se att fler och fler spelstudios vågar satsa på äventyrs genren igen. Det har ju som bekant varit rätt tufft inom den genren tidigare. Jag syftar främst på det som hände efter att Lucasarts bestämt sig för att sluta med äventyrsspel på början utav 2000talet.
Men sakta men säkert så har den enda äventyrs titeln efter den andra börjat dyka upp på marknaden. Och det var utan tvekan Tell Tale Games som visade vägen (Med bla Monkey Island och Sam and Max). Sedan så har vi ju Red Thread Games jätte projekt Dreamfall Chapters.
Som troligen kommer att agera som en dörröppnare för många studios som har tankar på att utveckla just äventyrsspel. Samt så har ju utvecklingsverktyget "Adventure Game Studio" gjort att många börjat utveckla äventyrsspel också.
Ett väldigt bra ex på ett sådant spel är Denby Razes äventyrs titel "Richard and Alice". Jag testade demot tidigare idag, och seriöst talat så är spelet lugnt värt 6 Dollar imo. Ni får hemskt gärna stödja Richard and Alice på Steam Green Light också.
För det vore ju klockers om spelet hamnar på Steam.
"Richard and Alice are prisoners. Both their cells have a leather sofa and a state-of-the-art computer. But only Richard’s has a TV.
Outside, the snow falls. It has done for some time. Elsewhere, they say, parts of the world have been rendered an inhospitable desert, the earth parched and cracked. People live in the zones now. The lucky ones, anyway.
Richard and Alice have secrets."
Streets Of Rage - Rise Of The Syndicate

Blaze är utan tvekan den coolaste, och den hårdaste beat-em-up bruden EVER!
Det lönar sig helt klart att gå igenom sina högar med DVD och cd-skivor. För i samband med att jag påskstädade nu i helgen. Så fann jag nämligen en DVD skiva innehållandes en massa olika soundtracks och remix album för Streets Of Rage.
Och jag har i flera års tid känt att jag måste göra något för att visa min uppskattning och tacksamhet till Yuzo Koshiro och Sega. För att de skapade och formade SOR serien. Jag menar, jag växte ju bokstavligen upp med Streets Of Rage.
Från barn, till tonåring till vuxen. Så jag satte ihop en nästan 2 timmar lång SOR Remix video. Jag hoppas att ni kommer att gilla den lika mycket som jag gillade att göra den =) Enjoy!
Och ett stort tack till Stanley Hubble som spred min video via twitter till över 11,000 människor!

/Robin E
The Gaming Ground
Megadeth - Clash of the Titans 1990
Det ska bli tämligen intressant att se/höra hur pass bra (respektive dåligt) Super Colider albumet kommer att låta.
Det vart väldigt mycket Megadeth nyheter idag må jag säga. Först så vart det bekräfat att musiklegenden Willie Nelson kommer att medverka på Megadeths nya skiva "Super Colider". Sedan fick jag ett mail från ett Megadeth fan som tipsade om en live video som jag aldrig sett förut.
Videon ifråga är "Megadeth Clash of the Titans" som var/är inbandat vid Birmingham NEC 1990. Tydligen så var filmen filmad utav teamet som sköte om all utrustning osv (Road crew). Hur som helst, ni finner denna godbit till Metal konser här nedanför.
Så headbanga inte sönder era tangentbord eller skärmar nu ;)
Nature attacks nova - Dr Pepper och PewDiePie i en storm
Dr Pepper och PewDiePie.
Det råde då ingen större bris på referenser och gästbesök i UberHaxorNovas nya video "Nature attacks nova". Jag lyckades bla bocka av PewDiePie, Pedobear och Dr Pepper. Fast youtube användaren "Gabriel Sampaga" lyckades faktiskt att hitta ännu fler referenser än vad jag gjorde.
En rolig video är det hur som helst i alla fall.
"0:14 Herobrine 0:26 troll face waterspout 0:34 Pedobear on Novas bed 0:41 spoon 0:43 some dude fishing 0:53 finding nemo 1:03 pewdiepie" - Gabriel Sampaga
The Witcher 1 Enhanced edition - You shall not pass!

Vesemir är en riktigt dryg jäkel till och från.
Nog för att Leo var/är dryg och helt värdelös. Men det finns ett gammalt troll vid namn "Vesemir" som är MINST lika jobbig som Leo. Gubben är Geralts lärare till vardags, men han låter som värsta matteläraren 24/7. Och hans råd och uttalanden piskar som en oxpiska i ansiktet på en.
Vesemir fick mig att tänka på en blandning utav Gandalf och dvärg pervo gubben från Ninja Scroll. Men som sagt, The Witcher är full utav den här typen utav udda och störda karaktärer. Men det är ju också det som gör The Witcher till The Witcher liksom.
Så här kommer del 3 utav mina äventyr i The Witcher!
Bomb Block - Ett explosivt pusselspel för iOS och Andriod
Det blir verkligen svettigt värre längre fram i Bomb Block.
Jag testade precis Bomorrangs pusselspel "Bomb Block" på min Iphone. Och seriöst talat, spelet är MINST lika underhållande och beroendeframkallande som t.ex. Tetris. Och till iOS så är dessutom Bomb Block helt gratis. Till Andriod kostar dock spelet 7kr.
Det är dock Bomb Block lungt värt imo. Så gillar man pusselspel, då bör man helt klart ge Bomb Block en chans!
Appbeskrivning:
"Bomb Block Free is an original, addictive puzzle game that will stimulate your brain with it's deceptively simple game play!
Easy to play but hard to master: This is not your ordinary match 3 game.
Align and match color blocks on the left and right with a center block to remove rows of blocks before the time runs out. Use Bomb Blocks to eliminate rows faster but watch out! Center blocks are constantly on the move. Time your move right but beware; Every new level introduces a new block- some blocks are good and some blocks will cause chaos and delay your progress!"
Features:
-Multiple levels
-New block introduced with each level
-Timed mode
-Engrossing puzzle and brain game play
-Game Center
Stone Rage - Stenåldern nästa

Va nu en snäll pippi och ät fröna så att du smakar bättre när vi trycker ner dig i vår gryta.
Om man bortser från Fred Flinta och Age of Empires spelen. Så finns det ju faktiskt inte så där jätte många spel som utspelar sig under Stenåldern. Men Mountainwheel Games tänker ändra på den trenden med sitt F2P action multiplayer spel "Stone Rage" (Som i övrigt drivs utav CryENGINE 3 motorn).
Det mesta från Stone Rage är dock i alpha stadiet för tillället. Men redan nu så kan man få en rätt bra överblick på vad Mountainwheel Games faktiskt försöker att åstadkomma med sitt Stone Rage. Och med tanke på att releasen är satt till Q4 2013 för PC.
Så lär det rulla ut nya Stone Rage videos rätt frekvent framöver. Och det välkomnar jag med öppna armar, då jag tycker att Stone Rage projektet är riktigt intressant.
Produktbeskrivning:
"Stone Rage™ is a Free-To-Play online third person multiplayer action game set within the Pleistocene and Eocene eras, featuring prehistoric tribalism, prehistoric landscapes and prehistoric animals. Players will take control of a single character of either a human class, neanderthal tribe or animal genus and wreak havoc in either survival, team objective or deathmatch game types. As players win games and progress through achievements, options in weapon layout, upgrades and personalized character customization will be unlock, giving a large array of choices to those who do not wish to completely conform to a single archetype.
Every character has a set of unique traits and abilities, as well as unlockables to modify their effects and tactical usage, ensuring that no two games will play the same, and no one player is by default more or less dangerous than another. Situation and opportunity play as much a part in winning a game as how well players use their character skills and environment to their advantage. Since tribal skirmishes and hunts take place across a wide stretch of land, players will encounter sprawling forests with prowling smilodon, vast plains with marching mammoth herds and gastornis scavenging the remains left behind by the prey of dire wolves!"
Terraria Trolls - Välkommen till ditt livs äventyr
För somliga är det bara ännu en söndag. För andra inte.
Jaha, så var det dags att ställa fram alla klockorna en timme. För det är ju sommartid som gäller nu. Själv så satte jag min klocka på väckning kl 8:00. Men vad hjälpte det, när klockan i själva verket var 9:00. Oh well, jag fick en liten tröst i alla fall.
Nämligen filmen "Terraria Trolls". Har man spelat action/äventyr/RPG spelet Terraria tidigare. Då kommer man nog att gilla det här. Enjoy!
The Witcher 1 Enhanced edition - Leo the useless manwhore

Den värsta NPC karaktären i historien!
Jag trodde att det var en omöjlighet att någon NPC någonsin skulle kunna lyckas överträffa Vic från Fallout 2. Men jodå, Leo från The Witcher är omöjligt ännu mer värdelös än Vic. Snubben säger sig vara en krigare. Men trots det, så har inte Leo dödat någon.
Så han är ungefär lika användbar som en slö smörkniv. Eller snarare, en jävligt passiv smörkniv. Jag vet dock inte om det är en bug, eller om Leo verkligen är så här kass. För som jag nämnde tidigare. Jag har inte spelat Enhanced versionen utav The Witcher tidigare.
Men om det inte rör sig om en bugg. I sådant fall så förstår jag inte poängen med att äns ha med Leo i The Witcher? För man får ju styra upp allt själv. Checka in min senaste video, så kommer ni att förstå vad jag menar!
Ali Spagnola - The power hour album

En given julklapp, födelsedagspresent till vem som helst i stort sätt. I alla fall om man gillar att festa och dricka alkohol.
Tyvärr så upptäckte jag inte den geniala och grymt roliga tjejen Ali Spagnola först idag. Men bättre sent än aldrig antar jag. Det ligger nämligen till på följande vis. Ali är hjärnan bakom The power hour albumet, samt Shot Glass Usb minnet.
Om man inte vet vad en power hour är för något, så festar man antligen inte så där jätte ofta. Men tillåt mig att förklara. Power hour betyder att man tar en shot utav en drink (eller whatever) varje minut under en timmes tid. Och det är också det som Alis idé och uppfinning går ut på.
Nämligen att dricka shots, och att sjunga med till hennes album (Som består utav 60st låtar på 1min styck). Det är ju fan i mig genialiskt! Och priset var ju inte så där jätte farligt heller. 30 Dollar + frakt till Sverige.
Det här måste ju var en klockren present att ge bort till någon som gillar att festa. Själv så vet jag i alla fall vad jag ska köpa för något framöver ;)
Death ray manta - En riktigt bra arena shooter för iOS

Helt klart värt 14kr imo.
"Ett shooter spel till iOS? Är du galen eller?!" Så resonerar kanske en del nu (Speciellt till iphone). Men faktumet är att Jeff Murrays (Psychic parrot games) Death ray manta faktiskt funkar mer än väl till iOS (ja, till och med till iphone).
Och priset är det inget fel på heller. För Death ray manta blir nämligen dit för ynka 2 Dollar. Så gillar man shooters, då kan mycket väl Death ray manta vara eran melodi.
Appbeskrivning:
"Death Ray Manta is an ARENA SHOOTER for iOS devices where you blow stuff up and make pretty colours in the spirit of Minter, Jarvis and Fearon."

/Robin E
The Gaming Ground
Amiga Music - Random and Mixed Compilation
Amiga säger jag bara. Amiga!
Jag har verkligen varit med om grymt många coola saker på kort tid nu. Metalband (Bla Fury från England och Grausig från Jakarta) från hela världen tar kontakt med oss, Spelstudios hör av sig till oss om deras spel osv.
Kort sagt, jag har väldigt roligt om dagarna nu mera. Men kanske bäst utav allt, är när väldigt, väldigt talangfulla personer ger mig/oss beröm.
För det värmer verkligen, det gör det. Samt så älskar jag den biten som berör att prata med fans osv. För fansen, läsarna, och tittarna är verkligen det som betyder mest för oss. För utan er, så skulle vi ju inte äns existera.
Så jag/vi får väl passa på att önska alla våra läsare och tittare en riktigt glad påsk =) Samt så kan jag meddela att en ny tävling startar i nästa vecka. Så håll era ögon öppna efter den!
Ni lämnar jag dock över era öron till denna fantastiska Amiga musikvideo på över en timme. Njut säger jag bara!
Paper vs Paper - Ett unikt RTS spel för Ipad

Kan Paper vs Paper bli något tro?
Jag kan väl inte direkt påstå att det hänt några större förändringar inom RTS genren på senare år. Faktumet är ju att genren förblivit den samma (i stort sätt) sedan Dune, Warcraft och Command and Conquer 1 tiden. Men turligt nog så finns det person som vill ändra på det.
Ta bara Grundysofts Paper vs Paper t.ex. Det är verkligen ett RTS spel över det vanliga. För tydligen så kommer man att få delta på riktigt i spelet. Alltså, ett realtids multiplayer spel. Tråkigt nog så äger jag ingen Ipad för tillfället.
För jag hade gärna velat testa Paper vs Paper (som bör landa på Appstore vilken dag som helst nu).
"We are very close to our first commercial release. It’s going to happen this Friday and I’m very excited. I’m still holding my fingers crossed. I can’t believe we are this close. This means a lot to me. For the past couple of months people would ask me what I did and I would say “I make games” and people would ask ” What games have you made?” and that always punched me in the belly.
Especially at parties, around family or chit-chatting with no so relative relatives I felt some pressure to show something tangible. After next Friday I can grab an Ipad out of my pocket and say ” This. this is what I made”.
I’m very curious about what people will think of it. What the reviewers like or dislike about it. What the consumers think about it. It’s hard to go by my own about the game. I think it’s something to be proud of though. It has some unusual gameplay and a visual style that is far away from what I normally do. All I want is that somewhere in the world a person will chalenge a friend with this game and have fun with it.
Fingers crossed."
"Paper vs Paper is a easy to play strategy game that is multiplayer-only.
It’s a game made in a team-up with Self Made Miracle. We are friends.
It will soon be released on Ipad. Stay tuned."
Ren and stimpy - The history eraser button!
Snacka om komik i dubbel bemärkelse. Jag satt nämligen och lyssnade på Nine Inch Nail låten "Eraser". Och medans jag gjorde det så kom jag att tänka på John Kricfalusis tecknade-serie "Ren and stimpy". Eller för att vara exakt, ett specifikt avsnitt från Ren and stimpy.
Jag kommer inte ihåg vad avsnittet heter (Space madness, tror jag?. Men jag minns däremot nyckelscen/scenerna ur episoden. Vill säga "The history eraser button", med andra ord. Knappen som kan radera hela vår mänskliga historia med ett enda klick.
Och vem är bättre lämpad för uppgiften att vakta knappen än Stimpy? *host host*. Ni kan ju gissa hur det hela utvecklar sig xD
***Hoppa fram till 6:23***
Disciples of the land - Ett måste för Final Fantasy fansen
Jag kände faktiskt inte till att man kunde fiska i FF XIV. Än mindre att det är grymt populärt bland spelarna.
Hur coolt är inte det här på en skala så säg? Låt mig få förklara vad jag menar. Jag skrev ju som bekant om FF XIV igår. Ptja, gissa vad? En vis herre vid namn Kida Kalastus (Dansk) sträckte ut en digital hand via twitter igår.
Så givetvis omfamnade jag den gesten. Och det skulle jag inte komma att ångra. För Kida har tydligen hand om en sida vid namn "Disciples of the land". En sida som är helt och hållet dedikerad till fiske, logging, crafting och mining inom diverse olika FF spel (XIV bla).
Även om jag inte spelar något FF spel själv för tillfället. Så fann jag hemsidan tämligen intressant och cool!
"Welcome to Disciples of the Land, a resource of everything concerning Fishers (fishing and spearfishing), Botanist (logging and harvesting) and Miners (mining and quarrying) in Final Fantasy XIV (FFXIV). We are dedicated to bringing you all the information you need if you want to earn a living in FFXIV by using the resources of the land, be it fishing, logging or mining.
We aim at having a complete database of all the tools, items and areas in Final Fantasy XIV in order to help you easily find the excact item you need ingame. We provide the recipes of what to do with the items if you wish to process them instead of just selling them. So if you are a blacksmith, goldsmith, alchemist, culinarian, tanner, leatherworker or clothcrafter we have information on what to do with all those items you collect while fullfilling your role as a Disciple of the Land.
We also have the best maps with information on the resource points in the game. We provide you with the ability to log all the items you find in the game. This will let you analyze what you find to get better insight into how Final Fantasy XIV works. The more you log the more accurate the site will also become adding even more to the knowledge you need to get the best out of Final Fantasy XIV
Another helpful feature for all who wants to turn in items to the guilds of Final Fantasy XIV is our Guild Item Table. This will let you know what you need to turn in right now as well as information on the complete pattern. By checking out this helpful table you will not need to travel to the guild until you have gathered, crafted or bought(!?) the items needed. If you would rather turn your hard earned items into one of the three Grand Companies check out Grand Company Items list that will let you know what items are wanted by the Grand Companies of FFXIV this very moment.
Lastly we try to provide the best guides for fishing, mining and botany. So far we only have a guide for fishing in Final Fantasy XIV but we hope to add all the guides as soon as possible. If there is information you need that are not yet found on the site you can use the forum as there is surely someone willing to help you with getting most out of Final Fantasy XIV (FFXIV).
We hope you will enjoy this site and if you wish please register in order to use the forum and discuss the game with your fellow Disciples of the Land and Hand. If you like the site and have a coin to spare please click here to make a donation. The server hosting this site is not free and if enough donations are made I will consider removing the adds."
Gametracer - En högst intressant speltitel från Norge

Själv så fångade Gametracer mitt intresse direkt.
Det tycks hända en hel del på spelfronten i Norge. För om man trodde att de "bara" hade Funcom i Norge. Då trodde man väldigt, väldigt fel kan jag säga. Det har nämligen dykt upp en handfull nya intressanta spelstudios den senste tiden.
Själv så fick jag reda på om den Oslo baserade studion "Rock pocket games" tidigt imorse. Och nog har de utvecklat en del intressanta speltitlar alltid. Fast den titeln som verkligen stod ut ur mängden. Är Gametracer.
För i Gametracer så får man nämligen det stora nöjet att göra sina egna spel (inom en vis ram då givetvis). Det fick mig att tänka på Tom Halls Kickstarter projekt för ett tag sedan (som failade rätt så hårt om jag inte minns helt fel).
Personligen så känner jag att OM sådant skulle bli fallet. Så skulle nog Gametracer bli finansierat.
Produktbeskrivning:
"Gametracer lets you easily create your very own, unique platform game, share and play with friends, all on your Mobile device or PC. No matter where you are or how much time you have."
Features:
Draw your own platform shapes with your finger or mouse on your screen
No grid based or modular restrictions
Physics!
Choose from a wide range of themes, textures and patterns
Drag, re-size, turn and move platforms around
Start designing on the train and finish at home
Create complex levels, add your props and unique enemies
Design tricky puzzles, traps and other challenges for your friends
Easily add logic by, once again, dragging and dropping objects and connecting schematics.
Add music, pick-ups or keys to unlock closed doors and much, much more!
The Witcher 1 Enhanced edition - Geralts slaughter madness

CD Projekt Red vet hur man gör epic RPG spel.
I väntan på CD Projekt Reds The Witcher 3. Så bestämde jag mig för att spela igenom de två första spelen igen. Och behändigt nog så hade jag inte spelat Enhanced utgåvan av The Witcher 1. Så jag installerade spelet igårkväll, lade till en handfull intressanta moddar.
Och patchade upp spelet till den senaste versionen. Slutresultatet vart minst sagt slående och mäktigt. För det är en ENORM skillnad mellan originalet och Enhanced versionen (samt med moddar installerade).
Så om ni undrar hur ett patchat, moddat och The Witcher (Enhanced edition) ser ut. Då behöver ni bara checka in videon här nedanför ;)
Ace of Spades spelarna får ett litet digitalt påskägg
This Is my boomstick!
Jag avslutar den här fredagskvällen med ett ett litet tips som jag fick från Jagex (Utvecklarna utav Ace of Spades). Det ligger nämligen till på följandevis. Har man betalt för Ace of Spades, så får man automatiskt tillgång till ett gratis paket som idag.
Man kan väl på sätt och vis säga att det är Jagexs påskägg till spelarna. Så det är bara att tacka och ta emot =)
"Friday 28th March 2013 - This Easter the Ace of Spades team presents a brand new free content pack which includes six new maps, some fantastic game updates and a whole new game mode, all available for free to all Ace of Spades players."
The new maps are:
- The Colosseum – The glorious arena of ancient Rome, as voted for by the community
- The Great Wall – Inspired by the Great Wall itself. It didn’t win the community vote, but we thought we’d release it anyway ;-)
- Atlantis – The legendary island will challenge you with its high walkways, towering statues and impressive centrepiece
- Frontier – With a Wild West feel, and multiple gold mining areas, Frontier will be a welcome addition for all you gunslingers out there
- Invasion – An Epic battle setting, invaders landing on the beaches in Longships, a mighty fort, a variation of terrain that provides multiple strategic options, what’s not to love?
- Classic – A map designed for Classic CTF based on the old school ClassicGen Map. A simplistic rolling hills map that lends itself to a creative and strategic Classic CTF experience.
"That’s six whole new epic environments to battle in and a brand new game mode, ‘Occupation’, which will pit an assault team, whose objective is to take out a high value target, against a defence team whose top priority is to safely dispose of the bomb before it reaches the target."
The update also includes a host of new features and fixes:
- Return of the colour picker
- Improved scoring system
- Laser Sights for the Sniper Rifle
- New crate design
- New health bars
- HUD updates
- New epic skyboxes
- New vote map function
- AFK/idle kick function added
- New on screen gameplay feedback messages
Shadowrun Returns - En lite uppdatering
Fler än jag som gillar designen och grafiken i Shadowrun Returns?
Nu är det tre veckor sedan "Shadowrun Returns First Look - Alpha Gameplay Footage" videon hade release. Och även om det inte släppts någon ny video sedan dess. Så har det ändå hänt grymt mycket hos Harebrained Schemes.
Bla så kan man få reda på en hel del ny Shadowrun Returns information om man läser utvecklar dagboken t.ex. Det finns t.ex. en handfull ny koncept och ingame bilder att ta del utav där. Själv så har jag precis bläddrat igenom och läst allt.
Och imo, så går bara Shadowrun Returns från klarhet till klarhet. Man kan i alla fall säga (utan att överdriva) att Harebrained Schemes lyckats hitta den rätta Shadowrun atmosfären. För det har de verkligen gjort!
Man får en bonus om man förbokar Metro Last Light
Metro Last Light är tänkt att ha release den 17 Maj till PS3, 360 och PC.
Gratis är gott som man brukar säga. Och man får just en gratis bonus om man förbokar Metro Last Light. För att vara exakt så får man tillgång till Ranger Mode DLCn. Och om ni undrar vad tusan Ranger Mode är för något. Så finner ni mer information och detaljer om det här nedanför.
"Deep Silver today confirmed the pre-order bonuses for Metro: Last Light. Players who pre-order the game from a retailer of their choice in all regions where it is available will receive the Ranger Mode DLC in addition to the standard game.
Metro: Last Light will be available from May 17, 2013 across Europe for PlayStation®3, the Xbox 360® video game and entertainment system from Microsoft, and Windows PC.
Recommended for Metro veterans, Ranger Mode offers the ultimate challenge, featuring a HUD free display for increased immersion, deadlier combat, and dramatically limited resources such as ammunition and gas mask filters.
Players who dare to rise to the challenge will benefit from a unique Ranger load out, including an exclusive weapon, the Russian AKSU, and be rewarded with additional 100 military grade rounds with which to customize their starting equipment."
Thief 4 - En försmak på vad som komma skall

Den 2 April så kommer nästa trailer för Thief 4 att släppas. Jag undrar vad den kommer att innehålla?
Så kom äntligen den första teaser trailern för Eidos nya Thief spel (Thief 4). Det var/är dock ingen jätte stor eller maffig trailer ska nämnas. Den är endast 21 sekunder lång, och egentligen så avslöjar den inget konkret heller. Det var mer en demostrationsvideo för Thief 4s grafikmotor.
Komiskt nog så finner man det mest intressanta godiset i slutet utav den korta trailern. Nämligen att Eidos kommer att släppa nästa Thief 4 film den 2 April. Så förhoppningsvis så kommer den att innehålla "lite" mer matnyttiga grejer, än ljus filmen.
"Today is a day that I’ve been looking forward to for some time now. But, before I get into the good news, let me explain a little...
For a while now, we’ve wanted to find a way to give our dedicated fans a little something, a look, a taste, a tease of what’s to come. Fans have been asking, but we’ve not always been able to share as much with you as we’ve wanted. And, that hasn’t stopped Thief fans flocking to the forums in droves, filling the boards with the same type of excitement and anticipation that can only be found on the studio floor here at Eidos-Montréal.
And speaking of the team at Eidos-Montréal, it’s no small feat for a group of such creative people to be kept away, working in the shadows for so long. As many artists will testify, the most rewarding part of the creative process is being able to share your work with your audience and finally see their reaction. It’s the very fuel that drives and feeds the creative spirit.
Today, the shadows are lifting. As a small token of appreciation from the Thief team to you - our patient and dedicated fans (especially those of you on the Official Thief forums!) - we’ve been able to arrange something very special to share with you all. Something I know you’ve been wanting, and something the whole team is excited to share with you.
Your very first glimpse of in-engine footage from Thief. The coolest thing about this video is that it was completely captured in-engine, in real time. And YES, I can confirm that what you’re seeing is Garrett’s actual 3D mesh that is used in the game.
The sequence was not taken from gameplay, but was specifically rendered for you guys in the community. We’ve wanted to put something together to share with you for a while now as a token of our appreciation for your dedication and patience – and we sincerely hope you enjoy it.
This teaser is just a very small taste of what’s to come. And, as a matter of fact, what’s to come is arriving in a mere matter of days! Set your watches taffers."
Ouya spelkonsolen kommer att ha release den 4 Juni
Ouya måste seriöst talat var den billigaste konsolen i historien. I alla fall när det gäller lanserings priser.
Det som tror att allt ENBART kommer att handla om Wii-U, PS3, 720, PC, Steam box och Project Shield. Tror helt och hållet fel. För vi får ju inte glömma bort Ouya konsolen. Vilket är en väldigt intressant maskin. För den bjuder på stora möjligheter till ett väldigt litet pris.
Och jag vart faktiskt väldigt positivt förvånad när jag såg/hörde att Ouya kommer att ha release redan som nu i sommar (Vilket är den 4 Juni). Och det har vi Kickstarter att tacka för. Eftersom Ouya drong In flera miljoner dollar mer än väntat.
Målet var ju att få ihop 950,000 dollar, men man lyckades att få in nästan 8,6 miljoner dollar! Så det är bara att tacka och ta emot som sagt var. Dessutom så kan jag föreställa mig att Ouya är en perfekt utvecklingsplattform för indieutvecklare världen över.
Eftersom det oftast är rätt så dyrt att köpa licenser till de flesta andra plattformarna. Så är ni sugna på Ouya, då vet ni vad som gäller nu i sommar.
Källa:
Wired
Soul Assassins Intermission - DJ Muggs bästa soloalbum

DJ Muggs är fan kungen.
DJ Muggs är en riktigt intressant musikräv. För inte nog med att han gjort sig ett namn i Cypress Hill som deras DJ och producent. Muggs har även jobbat med en hel rad superstjärnor. Bla House of Pain, Ice Cube och Eminem.
Det ska ju även nämnas att Muggs haft en väldigt bra solokarriär också. Faktumet är att det mesta som Muggs rört vid, blivit guld. Han har nämligen en vis förmåga att skapa odödliga beats och hip hop magi. Det är ju bara att ta hans album "Soul Assassins I", "Soul Assassins II" och "Soul Assassins Intermission".
Samtliga utav de tre albumen är sjukt jävla bra. Och varje skiva är smockfulla utav gästartister. Men ärligt talat, så är det beatsen som är det bästa med skivorna. Och de är väldigt bra producerade och balanserade.
Men om ni frågar mig vilket Muggs album som är bäst (Så här långt). Så får jag nog lov att säga Soul Assassins Intermission. Jag menar, lyssna på skivan, lyssna på den!
"Soul Assassins: Intermission is the third album by DJ Muggs led hip-hop supergroup Soul Assassins.
The production talent behind Cypress Hill, one of hip-hop's distinctive enduring crews, DJ Muggs has earned his stripes as a versatile beatsmith, working with a wide variety of artists from the East, West, and beyond over the years, as well as mentoring two of the next generation's best producers (the Alchemist and Evidence).
Throughout the first half of the 2000s, Muggs went largely unnoticed until dropping the critically acclaimed Grandmasters collaboration with Wu-Tang's the GZA in 2005. Since then, the producer has stayed on his grind, releasing quality underground albums with Planet Asia and Sick Jacken of the Psycho Realm as well as a departure effort with R&B singer Dust.
With his first album under the Soul Assassins brand name in nine years, Muggs once again recruits a gang of his favorite vocalists (including all three of the aforementioned collaborators as well as the man who's undoubtedly blessed more Muggs beats than anyone, B Real) to do their best over his recent studio concoctions.
While many of the tracks are cohesive enough conceptually (such as the compellingly apocalyptic hard-rock-inspired Self Scientific effort "Good Evening LA"; the "Champions" remix, which pairs two Queensbridge heavweights, Prodigy and Big Twins; and Muggs' undeniably ill take on Dirty South funk, "Gangsta Shit," featuring Bun B and M1 of Dead Prez), some of them simply fall flat -- see the conspiracy theory-themed "Meet Your Maker," which teams two Philly acts, Reef the Lost Cauze and Outer Space, and the plodding La Coka Nostra contribution "Do It."
For the most part, Muggs' beats are stellar, but not enough of them are aptly adjusted to the MCs spitting over them. The title track is symbolic of the album as a whole: four wholly capable but totally different rappers, the RZA, Rev. William Burk, Planet Asia, and B Real, appear over a quintessential Muggs headnodder for no apparent reason. All things considered, Intermission comes in third among the three Soul Assassins albums to date but, as to be expected with any exercise under the SA moniker, the LP provides a showcase for some of the best hardcore artists out there doing their thing over Muggs' signature sinister beatscapes."
Tracklist:
1. Gangsta Sh*t -- Bun B + M1
2. Classical -- Sick Jacken & Evidence
3. Gunshots -- Chace Infinite & Alchemist
4. Do It -- La Coka Nostra
5. Rep Yo Shit -- P.C.P (Sick Jacken &Necro)
6. Good Evening LA- Self Scientific
7. Meet Your Maker -- Reef The Lost Cause & Outer Space
8. Intermission -- RZA, Rev.William Burk, Planet Asia, B-Real
9. Champions ( Remix) -- Prodigy & Big Twins
10. Let Go (My Life) -- Fashawn
11. Like That Y'All -- Planet Asia
12. World We'Re In -- Cynic
13. Call It Like I Aee It -- Chace Infinite & Krondon
14. Matchbox -- Dust
15 Figure It Out -- Young De feat. Xzibit & Mykestro (Bonus Track)

/Robin E
The Gaming Ground
BioShock Under the Sea Parody - Välkommen till Rapture

Andrew Ryan, Raptures skapare. Med vänner.
Hela 96.26% (PC) i betygsnitt ligger Irrational Games Bioshock Infinite på just nu. Så redan nu så är alltså spelet en GOTY titel. Själv så undrar jag väl vilket spel som jag kommer att tycka mest om. Bioshock, eller Bioshock Infinite?
Vi får se, jag kommer i vilket fall som helst att spela Bioshock Infinite till PC. Påtal om Bioshock förresten. Vad skulle hända om man blandade Bioshock med den klassiska "Den lilla sjöjungfrun" sången? Svaret på den frågan finner ni här nedanför.
Pimps vs Vampires - Dags att styra upp lite vampyrer

Det går nu att ladda ner v.0.1.5b utav Pimps vs Vampires.
Om man bortser från Vampire Masquerade Bloodlines. Så finns det seriöst talat inte många bra vampyrspel värdig namnet. Men kanske kan BacioiuC (Thomas Nopper) indiespel Pimps vs Vampires ändra på den saken? Den senaste trailern för v 0.1.5b båddar gott i alla fall.
Samt så gillar jag tanken på ett 2D turordningsbaserat vampyr actionspel också.
"Pimps vs Vamps is a 2D, turn-based, survival shooter with roguelike elements (such as randomized stats, damage and character names). The game takes place in an old mansion overrun by badly-dressed vampires. In order to exterminate them the player (also known as Pimp) uses his arsenal of weapons (a pistol, a rifle, a shotgun and a freeze-ray)."
Tulpa - Ett sidscrollande pusselspel gjort i Unity3D

Jag gillar den grafiska stilen i Tulpa.
Jag spände just ögonen i ett indiespel som kan bli riktigt, riktigt intressant. För att vara exakt så rör det sig om Encryptiques sidscrollande pusselspel "Tulpa" (Som är tänkt att släppas till både PC, Mac och Linux). Ett spel som är helt och hållet utvecklat Unity3D. Det finnsdessvärre ingen trailer eller liknande för Tulpa i dagsläget.
Däremot så finns en handfull bilder att skåda på Tulpas hemsida. Men förhoppningsvis så kommer en trailer för spelet inom kort.
Produktbeskrivning:
"Tulpa is a surrealistic side-scroller puzzle game developed by Encryptique, using Unity3D. Tulpa is a puzzle-platform game, in which you take the control of two characters, a boy and a girl.
Each of the characters uses different skills, and they will try to help each other through difficult puzzles. The player must guide the two characters through dangerous environments, as the world is constantly changing around them.
The game will be released on Windows, Mac and Linux, yet the date is still not specified."
Final Fantasy XIV - A Realm Reborn öppen beta

Det var/är år och dagar sedan jag spelade något FF spel online.
Jag tänkte att det här kanske skulle kunna vara utav intresse för de som gillar Final Fantasy. För tydligen så har Square Enix kickat igång den öppna betan för FF XIV A Realm Reborn rätt nyligen. Och som jag förstår det, så är betan tillgänglig som idag.
Och då för både PC och PS3 spelarna.
"In preparation for the upcoming launch of FINAL FANTASY XIV: A Realm Reborn on Windows PC and PlayStation 3, we are looking for players to take part in the beta test.
Players who met the Legacy campaign requirements can participate in the beta test starting from phase 1 and are not required to apply. However, we ask players who wish to participate in the PlayStation 3 beta test to apply for it.
If you applied to be a PlayStation 3 beta tester for FFXIV Version 1.0 and were selected to test the Windows version instead, you need not apply again to test the PS3 version—your original application will be reconsidered when we start selecting PS3 testers. However, if you wish to be considered as a Windows PC tester, we ask that you apply specifically for that."
Stängd beta utav Company of Heroes 2 startar den 2 April
Den 25 Juni så får vi nöjet att strida vid den dödliga och iskalla östfronten.
Jag fick precis höra att en handfull lyckosamma personer kommer att få tillgång till den stängda betan utav Company of Heroes 2 den 2 April. Frågan är dock hur pass länge betan kommer att vara igång? Hur som helst så kommer COH2 betan att rullas ut på Steam under den kommande veckan.
Jag noterade även att det är Sega som tagit över utgivningen efter THQ för COH2.
Brutal Doom v18a - E1M5 Phobos Lab

Pinky är alltid hungrig. Så se till att döda honom INNAN han bitar av ditt huvud.
Jag är nu framme vid Phobos lab. Och antalet fiender och kulor som kommer farandes i min riktning. Ökar bara för var bana som jag avancerar framåt. Till skillnad mot vanliga Doom, så kan man inte gå på som värsta Rambo i Brutal Doom.
Speciellt inte på svårighetsgraden "Black Metal". Varför? Jo, för att precis ALLT svider jävligt illa på Black Metal. En enda hagel salva, eldboll eller kula. Äter (bokstavligen) upp din hälsa och ditt skydd. Därför så måste man tänka och planera bra mycket mer är i originalet.
Samt så är det Ninja reflexer och en hög träffsäkerhet som gäller. För det finns verkligen noll utrymme för tabbar i Brutal Doom. Därför så tar jag även hjälp utav de marinsoldater som jag träffar på. De är nämligen rätt så bra på att rensa bort fiender i korridorerna.
Hur som helst, här har ni del 5 utav min slaktfest i Brutal Doom!
Double Fine visar upp den första trailern för Broken Age
Rent grafiskt, så påminner inte direkt Broken Age om någon utav Double Fines tidigare titlar.
Där ser man. Double Fines tidigare spel "Adventure" (Som finansierades via Kickstarter) avslöjades som "Broken Age" under Pax East mässan. Vilket är ett klassiskt klick och peka äventyrsspel. Vars historia handlar om en ung pojke och flicka som lever helt parallella liv (och världar?).
Oturligt nog så har byn som flickan lever i bestämt sig för att offra henne till ett fruktansvärt monster. Men flickan väljer att göra motstånd. Samtidigt så lever pojken ett lungt och stilsamt liv på ett rymdskepp. Något som tråkat ut honom.
Han vill istället ut på äventyr, och att göra något gott för världen. Det är också på så vis som "Broken Age" tagit form. För gissningsvis så kommer väl pojken att försöka att rädda flickan? Och samtidigt ta död på sin tristess?
Fast mer troligt är väl att man kommer att få spela som både pojken och flickan (Tänk DOTT systemet, där man kan hoppa mellan de olika karaktärerna i olika tidsåldrar). För det känns lite väl simpelt att bara köra på "Rädda tjejen" grejen.
Det är ju liksom 2013 nu. Så jag tror nog desto mer på det kreativa alternativet, det är mer Double Fines stil.
Produktbeskrivning:
"Broken Age is a point-and-click adventure telling the stories of a young boy and girl leading parallel lives. The girl has been chosen by her village to be sacrificed to a terrible monster--but she decides to fight back. Meanwhile, a boy on a spaceship is living a solitary life under the care of a motherly computer, but he wants to break free to lead adventures and do good in the world. Adventures ensue.
Broken Age development began when we asked our community if they would help us create a classic-style adventure game without needing to rely on traditional publishers. It turns out they did.
And ever since day one, 2 Player Productions has been recording the whole process in an ongoing series of in-depth episodes documenting the creation of a game. By becoming a backer, you can follow the game's development as it progresses!"
Sony har givit ut ny information om Playstation 4
Det finns de som redan nu räknat ut både Wii-U och 720. Vi får se hur det blir med den saken tids nog.
Det har hänt och händer en hel del under GDC mässan. Bla så har Sony nu släppt ifrån sig ny och färsk information om PS4. Samt så noterade jag precis att PS4an fått en svensk hemsida nu. Men för att återgå till det mer väsentliga och matnyttiga.
Och Gamingeverything har varit vänliga nog att lista samtliga utav de nya funktionerna osv för PS4 på deras hemsida. Det tycks som om Sony verkligen menade/menar allvar med att göra PS4a konsolen till en central del utav allas vardagsrum.
Samt så ligger Sonys fokus på core spelarna. Social media kommer även att vara en stor del utav PS4ans styrka. För ALLA ska känna sig delaktiga i den stora PS4 familjen. Det tycks vara själva grundtanken i alla fall.
Så vad tycker ni om PS4 så här långt? Kanon, eller kalkon?
- Targeted to be the “central device in the living room”
- “Core gamers are our primary audience
- PS4 build around them, salable to the outsiders
- 5 core PS4 principles: Simple, Immediate, Social, Integrated, Personalized
- PS4 CPU: 64-bit x86 arch, low power consumption, low heat, 8 cores, 8 HW threads, 2MiB L2 cache per 4 core group, 32kib l1 I/D-cache
- PlayStation Shader Language, very similar to HLSL, allows featured BEYOND Direct X 11 and OpenGL 4.0
- “GPU – Tessellation – adding geometric detail to smooth edges or create more organic shapes”
- PS4 RAM – 8GB 256 bit GDDR5 (GDDR5 is very high end graphics memory only found on PC graphics cards)
- Will come with “very large hard drive in every console”
- PS4 Dev Environment – Windows 7-bit, tools are fully integrated into Visual Studio 2010 and 2012
- “Debug your PS4 code as you would your PC code”
- PS4 Controller: Start/Select buttons are now “Options.” New System button is “Share.”
- Speaker, headset hack and “extension port” on the PS4 controller
- PS4 controller buttons are going back to digital over analog because no one used it on PS3
- PS4 controller L2/R2 – Curved design to get rid of the accidental netflix fast forwarding
- PS4 controller: 1920×900 resolution on the analog touchpad
- PS4 controller colors are the Player Numbers: 1-Blue, 2-Red, 3-Green, 4-Pink (Like the buttons)
- PS4 will charge controllers when it’s off. Unlike the PS3.
- PS4 controller light bar can be used for muzzle flashes, health bars, etc
- “The #PS4 Eye will enhance the PS4 user experience.” High sensitivity dual color cameras – 1280×800, 12 bits/pixel, 60Hz
- Dedicated port for the #PS4 camera, exclusive SCE Connector. Means it won’t use a USB port on the console, but won’t plug into your PC.
- Cam suggested uses: walkthrough vids, taunting in killcam, login, speech recognition, etc; possible PS4 Camera Magic – Sees the controller, you guys move, splitscreen moves to be on the right side
- The above is what devs could do (not mandatory)
- Video example shown of PS4 combining the camera and the controller. “AR Menu”
- Zoom into the controller, tilt to shake little dudes inside, push into our world like EyePet
- 2004: XMB, 2011: LiveArea, 2013: New #PS4 one based on the five principles from earlier
- UI is meant to give you at a glance info without loading the game. See what new DLC is out and whatnot. What friends are saying.
- Have to enable people seeing your real name on the #PS4. Auto-enabled if you import from another social network. (Can be turned off)
- PSN friend limit raised
- PS4 Mock-up: Heavy Rain choice with the number of your friends that chose each option.
- All the PS4 streaming and sharing: that’s on the hardware. Devs don’t have to do anything special to their game.
- PS4 Remote Play: Screens are mirrored on PS4/Vita (Both on at same time). Hardware does it/not on devs. Start at any time; no special mode.
- Talking about the PlayStation App. Login, buy game, PS4 starts downloading at home, you get home and start playing the part that’s DWLD.
Källa:
Loading
X-Com Enemy Unknown kommer till iOS
X-Com Enemy Unknowns lead designer Jake Solomon. Talar om för oss varför X-Com EU kommer att äga på Ipad och Iphone.
Den här dagen vart just omöjligt ännu bättre. För 2K Games avslöjade precis att X-Com Enemy Unknown kommer att släppas till iOS framöver (för iPad och iPhone). Det tycks även som om det tänker fixa crossplay till spelet.
Det betyder i sådant fall att man kan spela X-Com EU på sin PC, för att sedan fortsätta sitt äventyr på sin iPhone/iPad. Och vise verse. Coolt som tusan är det i vilket fall!
Best Amiga 500 music compilation - 2 timmar utav epicness

Jag har seriöst talat inget som helst minne utav att någon reklam gjorts för Amiga 500 i Sverige.
Det är väl ungefär nu ett år sedan jag börjat fastna för Amiga på allvar. Det började med att jag hörde någon remix låt (jag kommer inte ihåg vilken). Sedan så började jag att djupdyka i Amiga scenen mer och mer. Och då speciellt inom Amiga musikscenen.
För precis som jag sagt förut. Amiga producerad musik låter inte som något annat. It´s out of this world. Och följande video är då inget undantag kan jag säga.
Så lutar er tillbaks, och njut utav 2 timmar epic Amiga musik när den är som bäst!
Legendary Games - HTML5 utvecklade multiplayer spel
Jag förstod rätt tidigt att HTML5 skulle bli mer än "bara" en uppdaterad version utav HTML. För när jag såg vad folk kunde göra i spelväg med HTML5. Då förstod jag också att det här är framtidens spel på nätet (som tidigare dominerats utav flashspel).
Och gissa vad? Ett spelföretag som sysslar med just HTML5 spel tog kontakt med mig igår via twitter. Deras namn lyder "Legendary Games". Och de har en en handfull spelbara spel i dagsläget. Kings of Chess är ju ett absolut måste för de som gillar Schack t.ex.
Själv så vart jag dock mest intresserad utav Legendary Games nya titel "Year 0". Som är ett postapokalyptiskt strategispel. Spelet är dock under utveckling. Så det lär nog dröja ett tag innan man får se något konkret från den fronten.
Men som sagt var, HTML5 är absolut ett kraftfullt utvecklingsverktyg även inom spelbranschen.
Ewan Lamont and Dr Gavin Rummery founded Legendary Games in November 2010 to introduce a series of online strategy games into the growing social games market. Both have a keen interest in board games as well as video games and had a shared vision of where social games are moving to in the next few years.
Our Mission"
Derpcraft - RubberRoss tecknade film om Minecraft
Gillar man Minecraft, då gillar man Derpcraft.
Jag vart just precis ett fan utav RubberRoss video skapelser. Mycket hänger givetvis ihop med att jag gillar Minecraft. Och det var också på så vis som jag fann min väg till "Derpcraft" videon också. Jag har dock en känsla utav att det är fler än jag som kommer att uppskatta det här.
Så enjoy =)
Brutal Doom 18a - E1M4 command control

Ju mer man spelar Brutal Doom, ju mer älskar man spelet.
Nu har jag klarat ut den första kampanjen "Knee-Deep In The Dead" i Brutal Doom (på svårighetsgraden Black Metal). Och nu har jag i och för sig redan recenserat Brutal Doom en gång tidigare. Men Brutal Doom 18a är ännu bättre än den versionen som jag recenserade.
Så nog lutar det åt 10/10 i betyg. Det skulle jag ha satt på spelet om jag recenserat det idag i alla fall. Jag kom dock på att jag missat en hemlig bana i den första kampanjen. Så den videon kommer upp asap!
Här har ni Brutal Doom video nr 4 i alla fall ;)
Kids react to grumpy cat - Den griniga katten
Om man inte vet vad grympy cat är för något. Då har man nog levt under en sten de senaste månaderna. Och inte kan man sina memes heller för den delen. Men skulle man mot all förmodan ha missat grumpy cat vågen. Då får ni nu en ny chans tackvare Kids react.
So enjoy!

/Robin E
The Gaming Ground
Metal Gear Solid V - The Phantom Pain

Precis som vanligt, så bussade Kojima med fansen in i det sista.
Efter mycket gåtor, mystik, speglar och rök. Så avslöjades den slutliga och korrekta formen utav MGS V The Phantom Pain under GDC för ett par timmar sedan. Där självaste Hideo Kojima själv pratade om spelet. Och givetvis så visades en maffig trailer upp i samband med det här.
Och redan nu så snackar folk om att MGSV är en GOTY titel. Och om MGS V är så här snyggt till 360 och PS3. Då kan man ju bara föreställa sig hur epic spelet kommer att bli till 720 och PS4. Fox Engine säger jag bara, Fox Engine!

/Robin E
The Gaming Ground
The ultimate sandwich - NinjaSexParty
Ninjor har i stort sätt alltid varit förknippat med något som är grymt coolt. Jag menar, vi har ju TMNT, The Last Ninja, Ninja Gaiden, samt en hel drös med filmer som innehåller Ninjor (Ninja Scroll, Revenge of the Ninja, IZO mfl).
Men jag kan inte påstå att jag någonsin sett eller hört talas om en mat Ninja. Det låter kanske tvivelaktigt, men de existerar faktiskt. Om inte annat så är NinjaSexPartys video "The ultimate sandwich" ett levande bevis på det xD

/Robin E
The Gaming Ground
LiquidSketch - Det färggrannaste pusselspelet ever!

Tråkigt nog så har inte LiquidSketch sålt så bra. Därav att spelet inte släppts till Android (än).
Livet är verkligen inte rättvist. Och sådant är verkligen fallet med Tobias Neukoms pusselspel LiquidSketch för iOS. För trots att spelet är grymt vackert, kreativt, billigt (2 dollar) och kul att spela. Så har LiquidSketch sålt riktigt dåligt.
Det har dock troligen att göra med dålig pr. För hörs och syns man inte (speciellt på Appstore), då existerar man inte heller. You gotta make some noise, som sagt var. Därför så valde jag också att skriva och tipsa er om LiquidSketch.
För LiquidSketch förtjänar då ett bra mycket bättre öde än så här.
Appbeskrivning:
"Solve puzzles using beautifully colored, unbelievably realistic liquid! Rotate your device to pour, use your fingers to splash around or build bridges and pipes with blocks. Engage in 90 challenges testing your logic over 6 stages covering different aspects of liquid mechanics or let your imagination run wild in the sandbox mode."
Features:
- Incredibly realistic real-time liquid simulation.
- Beautiful colors: liquid and paint mix realistically and generate stunning visuals.
- Highly responsive gyroscopic controls and cutting edge liquid physics means the water flows naturally, as if it were actually inside your device!
- 90 challenging puzzles with 6 stages of liquid mechanics, from easy and intuitive to complex and mind bending.
- Build anything your mind can come up with in the sandbox mode using blocks, pumps, wedges and paint. Built-in video capture lets you record your masterpiece and share it on YouTube effortlessly.
- Awesome aquatic soundtrack from composer James Primate for each stage.
De 10 bästa anime introna
H.O.T.D är helt klart en utav de bättre anime serierna imo.
Det finns gott om bra anime introsekvenser. För det finns ju som bekant en hel del bra anime serier. Men endast en handfull utav de kan räknas till några utav de allra bästa. Givetvis så är det precis som vanligt. Att smaken är som baken.
Jag tycker dock inte att Mark zabelis är helt ute och cyklar med sin 10 topplista. Fast jag vet e tusan om Death Note förtjänar förstaplatsen. Samt så är jag väl lite besviken att Cobra inte är med på listan. Samt så känner jag inte äns igen "Higurashi No Naku Koro Ni" eller "Seikon No Qwaser".
Men, men.Så, Hur skulle eran anime intro topplista se ut om ni snickrade ihop en?
Anime Openings:
10)Elemental Gerad
9)Higurashi No Naku Koro Ni
8)Hellsing
7)Seikon No Qwaser
6)Bleach
5)DNAngel
4)Shaman king
3)Kurozuka
2)Highschool Of The Dead
1)Death Note
Pulse! - Utforska din omgivning med hjälp utav ljud
Det är dessvärre långt ifrån ALLA som får den draghjälpen som de behöver (och förtjänar) via Kickstarter. Mycket beror givetvis på att det är väldigt många som försöker att få sina projekt finansierade. Så syns och hörs man inte, så finns man inte.
Men förhoppningsvis så har Team pixel pis unika och coola äventyr/utforskningsspel "Pulse!" (där mycket utav fokusen ligger på ljud), fått lite PR stöd via social media osv. För det är ju bara 15 dagar kvar på Kickstarter klockan nu. Och målet är ju att få ihop 75,000dollar.
Något som känns väldigt avlägset för stunden. Då den insamlade summan "endast" är på 26,000dollar just nu. Men det "kanske" kan gå vägen trots allt. I alla fall om folk sprider ordet vidare, vilket jag gör just nu.
Ni kan btw ladda ner ett spelbart smakprov utav Pulse! för Mac och PC om ni känner för det.
Produktbeskrivning:
"Pulse is a first-person experiential journey in which you are blind. Using a process similar to echolocation, you use sounds in the environment to create a mental reconstruction of the world around you. The character has not been blind since birth, and is therefore able to pull memories from their childhood to "see" the environment.
Throughout your journey, you will encounter creatures called Mokos whose sole desire is to help you. By using the noise these creatures make, they provide additional "vision" when in need. They also provide superfluous amounts of cuteness. In contrast, there are also terrifying creatures who seek to devour you. Listen carefully and avoid these beasts at all costs.
In this synesthesia-like experience, your world will shift and become clearer based on the information provided by your senses. There is often a distinct difference between what you "see" versus what is actually there. Let your senses guide you."

/Robin E
The Gaming Ground
HoN Rage Wars - Part 4 - O.J´s Warcry
För en gångs skull så vann jag i HoN.
Efter att ha spelat Bloodline Champions i flera dagars tid. Så kände jag att det var dags att göra ett återbesök i HoN. Och det är verkligen som två helt skilda världar som jag vandrar emellan. Men det är bara skönt att det är så faktiskt.
För lite variation är aldrig fel imo. Hur som helst. Det vart en lyckad comeback för mig i HoN. Så nu har jag verkligen fått blodvittring xD
Battlefield 4 - Release till hösten i år

Den första trailern var/är sjukt nice!
Jag antar att ni redan kollat på EA och Dice första BF4 trailer? Om inte, så bör ni göra det asap! För det är hela 17 minuter utav ögongodis och grafikporr som väntar på er. Själv så förstår jag dock inte hur folk kan säga att det bara är ännu en BF titel i mängden.
Och att det enda som är nytt i spelet, är en ny siffra i titelnamnet. Är det inte lite väl tidigt att börja döma ut BF4 efter bara en trailer? Man lär väl i alla fall ha spelat BF4 innan man uttalar sig. För jag tror nog knappast att Dice och EA bara slängt ihop ett hafsverk.
Typ, något som skulle kunna ha varit en DLC expansion till BF3 egentligen. Det vore ett väldigt vågat spelet i sådant fall. Speciellt med tanke på hur stenhård konkurrensen är inom FPS genren. Rent grafiskt så lär i alla fall BF4 äga sönder BF3.
Så gissningsvis så lär väl en hel del Gamers få lov att uppgradera sina datorer igen inför BF4 releasen i höst (720 och PS4 versionerna lär nog komma ut senare i år). Men som man brukar säga, smakar det, så kostar det också.

/Robin E
The Gaming Ground
Infinite Crisis - Hatobjekt nr 1 på nätet just nu

Jag är inte så där jätte insatt i MOBA (Multiplayer online battle arena) scenen. Men tydligen så är folk inte så där värst jätte imponerade utav Infinite Crisis.
Det var då inga vänliga kommentarer som folk droppat på Turbines nya Marvel MOBA spel Infinite Crisis precis. För var och varannan kommentar består ju utav hat, sågningar eller dissningar utav spelet. Och redan nu så har den första trailern fler tummen ner, än tummen upp
Så det känns dessvärre som om Infinite Crisis kommer att få cykla i uppförsbacke fram till PC releasen i år....
"Didn't know ps2 titles were being made" - HallOfGame11
"infinite fail" - starkstouch
"Isn't it a bit late for another moba game? Like.. seriously? Who gives a shit after ton of other well made titles." - SonySteals
Gentlemen Ricochet - Ett kreativt pusselspel från Finland

Jag har sett och spelat många olika slags pusselspel. Men jag har då aldrig sett något som liknar Gentlemen Ricochet tidigare.
Finland har då bra mer att ge än "bara" Angry Birds och Alan Wake. Jag fick t.ex. syn på den lilla indiestudion Bitsegames pusselspel "Gentlemen Ricochet" (för iOS) igårkväll. Och tur var väl det. För spelet ser ju riktigt kul ut.
Jag vet dessvärre inte om Gentlemen Ricochet blivit finanserat eller ej. För den första trailern för spelet var ju menatsom en "Indiegogo" video. Men klippet är ju över ett halvår gammalt. Kanske borde de satsa på Kickstarter istället?
För målet är ju att släppa Gentlemen Ricochet till iOS. Men licenserna kostar tydligen en hel del att köpa. Så jag/vi får väl hoppas att Bitsegames lyckats få ihop de pengarna som behövs.
"Gentlemen Ricochet is an upcoming puzzle game for iOS Android revolving around a underground Gentlemen table game called "Ricochet". Make your way through the different pubs and meet multiple Ricochet Veterans!"
Hotline Miami kommer till PS3 och Ps Vita

Jag gissar på att Hotline Miami sålt en hel del ex vid det här laget.
Det här var väl egentligen bara en tidsfråga egentligen. För Dennaton Games våldsamma och actiofyllda titel Hotline Miami. Vart ju en dunder hit på PC (nu finns även spelet för Mac). Så man förstod ju att Hotline Miami skulle landa på konsol förr eller senare.
Och mycket riktigt så kom en utannonserings-trailer för PS3 och PSV för bara ett par timmar sedan. Och releasen sägs äga rum under våren någon gång. Så äger man en PSV eller en PS3, då har man något nice att se fram emot inom kort.

/Robin E
The Gaming Ground
Double Fine - Host Master Deux Quest for Identity
HMDQFI är uppföljaren till Host Master.
Jag har hört talas om Double Fines Host Master tidigare. Men jag har inget som helst minne utav att jag spelat spelet tidigare. Men jag checkade precis in en gameplay video för spelet. Och humorn är så där lagom rubbad. Faktumet är att själva målet med spelet (som är helt gratis btw) är att finna en handfull skämt åt Tim Schafer.
Tydligen så vart Host Master så pass uppskattat att Double Fine nu släppt en uppföljare. Vars namn är "Host Master - Quest for Identity". Och precis som originalet, så kostar inte Quests for Identity ett öre!
"Important news! We have released a new free game that’s free (FGTF)! That’s a new term I made up that you can use instead of “free-to-play” since I guess that means something else now. But this game is super-free!
It’s called Host Master Deux: Quest for Identity, the sequel to the original Host Master you probably played a billion years ago.
This new FGTF was created in its entirety by Benedikt Hummel and Marius Fietzek, two strange and talented game developers. If you’re a backer, you may remember Marius from his contributions to the newly-named Broken Age, during whose development he has been charming us with his amusing German accent.
So why would we ask Benedikt and Marius to create such an excellent new FGTF? Well, Tim is hosting the Game Developers Choice Awards again this year! You can watch them live on Wednesday, March 27, and you probably should, because there will be a tantalizing bit of Double Fine-related shenanigans at the end.
But until then, just play more Host Master Deux! You love it."