Cinemassacre recenserar South Park 64 spel
Okej, jag ska vara ärlig. Nintendos N64 var långt från en kanon maskin, och det finns bara en handfull titlar som är värda att äga och spel. Men trots det, så ångrar jag inte mitt köp utav en N64 ett dugg. För det som motiverade mitt köp utav maskinen, var titlar så som Conkers Bad Fur Day, Golden Eye, Zelda ocarina of time och Zelda majora's mask.
Men South Park? nope, aldrig testat. Jag har aldrig heller direkt haft något intresse utav spelen. Troligen så beror det på att jag inte ens ägde en N64 när spelen var nya. För det andra så har jag för mig att spelen fick rätt usla betyg.
Jag kan väl inte heller påstå att min motivation att skaffa South Park spelen till min N64, ökat efter att jag kollat på Cinemassacres South Park 64 video.
Aliens Colonial Marines - Fly för ditt liv!

Man kan väl säga att han är rätt körd.
Gearbox Software avtäckte ett helt nytt spelarlägge för Aliens Colonial Marines idag. "Escape", heter spellägget kort och gott. Och som ni säkert redan listat ut på bara namnet, så är själva målet med Escape att hålla sig vid liv och fly via ett rymdskepp.
Fast man är som tur e inte ensam, utan man är upp till fyra spelare som slåss för att överleva (L4D fast med aliens? Nja, inte riktigt. Jag tror faktiskt ACM kommer att bli bra mycket bättre på den fronten). Och samarbeta kommer man behöva att göra, för det kommer att ösa ut aliens på hela kartan.
Och det har tillkommit helt aldrig tidigare sedda Aliens också. Bla en som går under namnet "spitter", den typen utav aliens kan spotta syra på sina fiender (på rätt långa avstånd också ska nämnas). I mina ögon, så blir ACM bara bättre och bättre för varje ny trailer som Gearbox släpper.
Så ja, jag ser sjukt mycket fram emot att slakta Aliens i Aliens Colonial Marines i Februari nästa år!
När Star Wars möter Metal
När någon nämner Star Wars, så tänker jag direkt på de gamla filmerna. För allt där efter, är inte Star Wars imo. Man känner liksom inte av Star Wars själen längre (Star Wars är en mjölk licens sedan långt tillbaks i tiden). De nya filmerna är inte direkt dåliga, men det är inte samma sak längre helt enkelt.
På spelfronten har det som tur är inte varit fullt lika illa iallafall. En sak som däremot behållits någorlunda intakt genom alla år, är Star Wars melodin. Men rätt var det är så dyker det upp riktigt bra covers på Star Wars låten.
Och 331Erocks Star Wars Metal cover, är inget undantag på den fronten. Briljant säger jag bara, briljant!
Mass Effect 3 - Sex och samlevnad
Jag gillar helt klart den kvinnliga versionen utav Shepard bättre.
Man kan väl utan tvekan säga att Biowares Mass Effect serien är ett levande bevis på att spelbranschen blivit byxmyndig. För jag kan då inte komma på någon speltitel (eller serie) där man kan ligga runt så mycket som man kan göra i Mass Effect.
Nu har jag inte spelat igenom alla tre delarna, men som jag förstår det. Så kan man ligga med i stort sätt allt och alla. Everything goes, så att säga (det går till och med att ligga med folk utav samma kön som en själv, ja, gud vad hemskt! *sarkasm*).
Man kan väl utan tvekan säga att Biowares Mass Effect serien är ett levande bevis på att spelbranschen blivit byxmyndig. För jag kan då inte komma på någon speltitel (eller serie) där man kan ligga runt så mycket som man kan göra i Mass Effect.
Nu har jag inte spelat igenom alla tre delarna, men som jag förstår det. Så kan man ligga med i stort sätt allt och alla. Everything goes, så att säga (det går till och med att ligga med folk utav samma kön som en själv, ja, gud vad hemskt! *sarkasm*).
Även om det varit rätt så livet runt det "mogna" innehållet i Mass Effect serien. Så välkommnar jag det. Jag menar, spelet vänder sig till en vuxen publik. Och sex och relationer hör ju liksom till vuxenlivet, eller hur?
Fast Gamer Poop har väl kanske gått lite väl långt med sina sexuella experiment i Mass Effect 3 xD
unFed unDead - Nu på itunes!

Det är då inte många speltitlar där man kan spela som zombies. Men i Unfed UnDead, så får man nöjet att spela som de levande (och konstant hungriga) döda.
Jag tänkte bara informera våra läsare om att UnFed unDead nu hamnat på itunes. Och spelet är helt gratis att ladda ner och spela, så det är bara att sätta igång och äta upp allt som kommer i er väg!
Produktbeskrivning:
"Hungry for brain? Transform yourself into a 'Hungry, Hungry Zombie' in this Frantic Zombie Feeding Frenzy!
As your zombie horde surrounds a small room filled with yummy victims, control a zombie at each side of the room. Swipe to break through the window and watch as your victims run for the door in pure panic. Reach in through the window at an angle you decide by your swipe direction and eat everyone's brains before the shock timer runs out and your victims escape.
Wander your way through several chambers of terror, feeding on prison inmates, bikini babes, brainy students, depraved Nazis, and more. Whether innocent or evil, no mortal shall escape!"

/Robin E
The Gaming Ground
Super Amazing Wagon Adventure

Ah, så det var alltså så här nybyggarna gjorde. Där ser man.
Nog för att det finns en hel del konstiga, annorlunda och rent allmänt störda indiespel där ute i världen. Men jag undrar om inte Super Amazing Wagon Adventure slår allt jag sett så här långt. Grafiken ger än C64 och Nes vibbar, men tro mig, det finns inget C64 eller Nes spel i världen som påminner om SAWA.
SAWA är ett action/shoot em up spel, där man styr flera olika slags vagnar (som har olika egenskaper, utseende m.m.) genom diverse olika miljöer. Där i stort sätt allt, vill ta död på en. Det är bara skjuta på allt som rör sig, själva målet med spelet är att överleva så många dagar som det bara går.
Vilket är lättare sagt än gjort, eftersom man inte tål många träffar. Och det bokstavligen öser ut fiender på skärmen också. SAWA har funnits ute ett tag till XBL, men nu är det alltså dags för PC-spelarna att ta sig an SAWA.
Är man osäker på om det här är ett spel som man vill lägga sina pengar på, så kan man alltid ladda ner demot först. Själv så tycker jag att SAWA rockar hårt!
Produktbeskrivning:
"Super Amazing Wagon Adventure is a fast-paced 2d shooting game with a random story. You control a group of three migrants traveling west along a wagon trail. The game consists of short scenes that are sequenced together in a semi-random way to tell a crazy adventure story. One minute you could be massacring a herd of buffalo, the next trapped in an avalanche, the next attacked by eagles while falling off a cliff."
Doom 64Ex v2.3 - Doom64 för PC

Doom64 för Nintendo 64, är som en slags mix utav Quake och Doom. Imo, så är Doom 64 den läskigaste Doom titeln, näst efter Doom 3.
Tackvare ett tips från en internetvän (Diego L) så hörde jag talas om ännu en grym Doom modd. Den här gången rörde det sig om en omgjord version utav Doom64 för PC. Namet på modden ifråga är Doom 64Ex, och jag testade på den som hastigast igårkväll.
Imo, så borde alla Doom fans prova på Doom64Ex. Speciellt de som aldrig haft chansen att spela Doom 64 förut. Och den nyaste versionen v2.3, är riktigt stabil. Så det är bara att ladda ner Doom 64Ex och börja spela!
What is Doom 64?
"Developed by Midway – San Diego, Doom 64 is a unofficial sequel to Doom II developed for the Nintendo 64 and was released in March ’97. Based on the Jaguar and Playstation code base, Doom 64 is considered the most technically advanced Doom game of its time. In addition to the completely revamped rendering engine, Doom 64 went through numerous changes and improvements from that of Doom II. No graphics or sounds from Doom II have been reused in Doom 64; instead, it features completely new sprites, textures, levels and sounds and features a completely different art style.
What is Doom 64 EX?
Doom 64 EX is a faithful recreation of the original game using the Doom source code as the base with the benefit from newer control methods like mouse look, high resolutions and color depth. In addition to that, Doom 64 EX will also feature mod support to allow users to create custom levels, textures and sprites. Doom 64 EX is also aimed to be 100% accurate to the original game as close as possible and offer some PC-specific features that can enhance the game.
What is Kex Engine?
Kex is the codename for the engine that’s being used by Doom 64 EX. This is a heavily modified Doom engine which will eventually be used as a base to create original games and remakes of other classic console games that were never ported to the PC"
"Developed by Midway – San Diego, Doom 64 is a unofficial sequel to Doom II developed for the Nintendo 64 and was released in March ’97. Based on the Jaguar and Playstation code base, Doom 64 is considered the most technically advanced Doom game of its time. In addition to the completely revamped rendering engine, Doom 64 went through numerous changes and improvements from that of Doom II. No graphics or sounds from Doom II have been reused in Doom 64; instead, it features completely new sprites, textures, levels and sounds and features a completely different art style.
What is Doom 64 EX?
Doom 64 EX is a faithful recreation of the original game using the Doom source code as the base with the benefit from newer control methods like mouse look, high resolutions and color depth. In addition to that, Doom 64 EX will also feature mod support to allow users to create custom levels, textures and sprites. Doom 64 EX is also aimed to be 100% accurate to the original game as close as possible and offer some PC-specific features that can enhance the game.
What is Kex Engine?
Kex is the codename for the engine that’s being used by Doom 64 EX. This is a heavily modified Doom engine which will eventually be used as a base to create original games and remakes of other classic console games that were never ported to the PC"
Raiderz Master - Jakt Mmorpg

Av bilden att döma, så kan man spela gitarr i Raiderz.
Jag vet e tusan om det någonsin gjorts ett Free-to-play mmorpg spel, där jakt legat i fokus. Jag tror inte det iallafall. Det första spelet som jag kom att tänka på, var Monster Hunter. Men nej, Maiet Entertainments Raiderz Master för PC är verkligen något helt annat.
Precis som jag nämde tidigare, så ligger fokusen på jakt. Eller som utvecklarna säger själva "Hunt together or die alone". Samt att Raiderz Master bryter emot de traditionella Mmorpg reglerna (vad de nu menar med det).
Ni får väl checka in trailern för Raiderz Master, och bilda eran egen uppfattning. Själv så vart det mest en axelryckning.

/Robin E
The Gaming Ground
För en handfull Skyrim moddar
Det märks verkligen att folk inte kan få nog utav Skyrim. För inte ens när spelet är slut, så upphör spelandet. Nej, det är då moddarna tar vid. Och tro mig, det finns hur mycket moddar som helst till Skyrim. Det är kort sagt en jungel där ute.
Därför är det helt klart en fördel om man vet var guldkornen finns någonstans. Tacksamt nog så finns det vänliga själar där ute på nätet, som lotsar oss till de bästa smultronställena. Så det är bara att checka in videon, och följa länkarna.
Sedan är du redo att rocka loss i Skyrim som aldrig för!
Dagen då Mario dog en brutal död

Jag undrar just hur många fiender en genomsnittlig Mario spelare tagit död på sedan Mario släpptes på 80talet, fram tills nu? Det måste ju röra sig om hundratusentals fiender. Miljoner kanske till och med!
Det finns nog ingen arbetsgivare i världen som är värre än Bowser. Han behandlar inte ens sina egna barn bra, och hans undersåtar är typ, inte värda ett öre. Men det allra värst har nog alla de som bowser skickat ut för att ta hand om Mario och hans vänner.
Innerst inne, så kände jag på mig att de en dag skulle få nog utav att bli hunsade. Something's gotta give som man brukar säga. Mycket riktigt så planerade alla Marios fiender en kupp emot både honom och Bowser.
Resultatet utav den ondskefulla och lömska planen finner ni i videoklippet!

/Robin E
The Gaming Ground
NFS The Run Main Menu - Remix
Snacka om mysko, jag har aldrig hört talas om NFS the run förut? Kan man dra slutsatsen att spelet är så pass dåligt att EA inte ens gjorde reklam för The run?
Det här var ju en intressant upptäckt som jag just gjort. Jag trodde jag kände till samtliga utav de titlar som släppts i Need for speed serien. Men jag hade fel, för tydligen släpptes NFS The Run i november månad förra året.
Det ringer då inga klockor för min del kan jag säga. Med tanke på att jag får hem både Level och PCG varje månad, så är det ännu konstigare. Någon gång så borde man ju ha skymtat spelet kan man ju tycka. Nåväl, jag vet inte om The Run är bra eller dåligt.
Men jag gillade remixen som jag fann iallafall. Gillar ni dubstep, så kommer ni nog att digga det här!
Det här var ju en intressant upptäckt som jag just gjort. Jag trodde jag kände till samtliga utav de titlar som släppts i Need for speed serien. Men jag hade fel, för tydligen släpptes NFS The Run i november månad förra året.
Det ringer då inga klockor för min del kan jag säga. Med tanke på att jag får hem både Level och PCG varje månad, så är det ännu konstigare. Någon gång så borde man ju ha skymtat spelet kan man ju tycka. Nåväl, jag vet inte om The Run är bra eller dåligt.
Men jag gillade remixen som jag fann iallafall. Gillar ni dubstep, så kommer ni nog att digga det här!
BioShock - The movie
Det känns nästan lite små lustigt att jag funnit en fangjord lånfilm baserad på Bioshock, nästan ett år efter att den släppts. Oh well, bättre sent än aldrig antar jag. Och ghostiesays Bioshock film var verkligen värd att kolla på.
För att vara en fanfilm, så är den extremt välgjord måste jag säga. Filmen är helt klart ett måste för alla Bioshock fans. Men har man inte klarat ut Bioshock 1 och 2, så bör man nog vänta med att kolla på filmen. Eftersom den innehåller en hel del spoilers.
Annars, enjoy!
"It was the end of World War ll. FDR's New Deal had redefined American politics. Taxes were at an all-time high. The bombings of Hiroshima and Nagasaki had created a fear of total annihilation. America's sense of freedom was diminishing . . . and many were desperate to take that freedom back. Among them was a great dreamer, an immigrant who'd pulled himself from the depths of poverty to become one of the wealthiest and most admired men in the world. That man was Andrew Ryan, and he believed that great men and women deserved better. So he set out to create the impossible, a utopia free from government, from censorship, and from moral restrictions on science, where what you gave was what you got. He created Rapture - the shining city below the sea. But this utopia suffered a great tragedy." (from the book "Bioshock: Rapture" by John Shirley).
*VARNING! Innehåller Bioshock 1 och 2 spoilers*
Great Big War Game - Steam rea!

Great Big War Game finns även för Ios och Android.
Tre olika speltitlar poppade upp i mitt huvud efter att jag kollat färdigt på PC trailern för Rubicon Mobiles strategispel Great Big War Game. Nämligen Cannon Fodder, Advance Wars och Battalion Wars. Goda tecken med andra ord.
Dessvärre så har ingen speltidning (eller internetsida) värd namnet recenserat GBWG än. Så det är lite svårt att veta om spelet är Great, eller bara B. Men å andra sidan så kostar bara GBWG runt 90kr via steam just nu (rea!), och 22kr via Itunes, samt google play.
Så ni får helt enkelt själva avgöra om det är värt att lägga pengar på Great Big War Game eller ej.
/Robin E
The Gaming Ground

/Robin E
The Gaming Ground
Square Enix avtäcker sin onlinetjänst Coreonline

Enligt en del, way cool! enligt andra. Meh.
Nu har även Square Enix givit sig in i webbläsar striden. Då de lanserat beta versionen utav sin onlinetjänst Coreonline. Troligen så vill de ha en del utav kakan vad det gäller browser baserade spel. För som bekant, så spelar en hel del människor spel direkt i sin webbläsare (Quake live t.ex.).
Själv så får jag nog dock säga passa tills vidare. Då jag har fullt upp med Diablo 3 bla. Fast det var långt ifrån alla som var positivt inställda till Coreonline. Den mest träffande kommentaren (Imo) stod youtubeanvändaren "TheKungFuProductions" för .
"Wow...that has to be the stupidest idea ever Square Enix. Do you know what I to do?
BUY A GAME AND PLAY IT! WITH NO ADS! IN NO STUPID BROWSER!
ITS WORKED OUT FOR USE SO FAR!" - TheKungFuProductions
Team Fortress 2 - Heavy lär sig en läxa

Heavy är inte bara en riktigt skön karaktär i TF2, han är även min favorit karaktär!
Heavy målas oftast ut som en stor, tung och dum person i Team Fortress 2. Tillvis del så tigger han väl om det. Men trots det, så är det den karaktären som jag gillar allra bäst i TF2 (därefter kommer Pyro). Men ja, han är rätt allmänt korkad.
Om inte annat, så understryker videoklippet här nedanför just precis det.

/Robin E
The Gaming Ground
Veckans webbsida - Comics Alliance
En väldigt bra sida för de som gillar serietidningar.
Jag började att läsa Batman, Hulken och Spiderman redan som 5åring. Marvel och Stan Lee, var namn som brändes in i mitt huvud. Därefter så fick jag upp ögonen för andra serier, som t.ex. Spawn, Turtles och Transformers.
Men mitt intresse för serietidningar har aldrig upphört, eller ens avtagit. Det är ett intresse som följt med mig enda upp i vuxen ålder. Fascinationen för superhjältar osv har liksom aldrig dött ut. Sedan lever väl pojkdrömmarna kvar, alltså att man ska få bli Batman på riktigt.
Så är man ett lika stort fan utav serietidningar som jag är, då ska man helt klart checka in webbsidan Comics Alliance. Som är en utav de allra bästa sidorna på nätet vad det gäller just serietidningar.
Jag började att läsa Batman, Hulken och Spiderman redan som 5åring. Marvel och Stan Lee, var namn som brändes in i mitt huvud. Därefter så fick jag upp ögonen för andra serier, som t.ex. Spawn, Turtles och Transformers.
Men mitt intresse för serietidningar har aldrig upphört, eller ens avtagit. Det är ett intresse som följt med mig enda upp i vuxen ålder. Fascinationen för superhjältar osv har liksom aldrig dött ut. Sedan lever väl pojkdrömmarna kvar, alltså att man ska få bli Batman på riktigt.
Så är man ett lika stort fan utav serietidningar som jag är, då ska man helt klart checka in webbsidan Comics Alliance. Som är en utav de allra bästa sidorna på nätet vad det gäller just serietidningar.
Pibow - Raspberry Pi fodral
För 18pund (med frakten inräknat) så kan Pibow bli din!
Jag gjorde precis ett riktigt trevligt fynd. Om ni mot all förmodan skulle ha missat vad en Raspberry Pi är för något. Så kan jag sammanfatta det hela lite kort för er. Raspberry Pi är en micro dator, alltså, en minimal dator. Och datorn är verkligen väldigt liten, då den rymmer i ens egen bakficka utan problem.
Det är bara ett litet "men". Utan att vara taskig, så kan jag väl säga att Raspberry Pis design är väldigt "avklädd" (det har man troligen gjort för att dra ner på produktionskostnaderna). Eftersom den inte har något chassi, fodral eller liknande som skyddar dess blottade elektronik.
Men fear not! för Pibow kommer till vår räddning. Pibow är ett stiligt och stryktåligt chassi/fodral för Raspberry Pi, och för runt 200kr (med frakten inräkand) så kan den bli din! Skulle ni vilja köpa en Raspberry Pi, så ligger kostnaden dock på runt 400kr.
Jag gjorde precis ett riktigt trevligt fynd. Om ni mot all förmodan skulle ha missat vad en Raspberry Pi är för något. Så kan jag sammanfatta det hela lite kort för er. Raspberry Pi är en micro dator, alltså, en minimal dator. Och datorn är verkligen väldigt liten, då den rymmer i ens egen bakficka utan problem.
Det är bara ett litet "men". Utan att vara taskig, så kan jag väl säga att Raspberry Pis design är väldigt "avklädd" (det har man troligen gjort för att dra ner på produktionskostnaderna). Eftersom den inte har något chassi, fodral eller liknande som skyddar dess blottade elektronik.
Men fear not! för Pibow kommer till vår räddning. Pibow är ett stiligt och stryktåligt chassi/fodral för Raspberry Pi, och för runt 200kr (med frakten inräkand) så kan den bli din! Skulle ni vilja köpa en Raspberry Pi, så ligger kostnaden dock på runt 400kr.
What is it?
A colourful, durable and fun case for the Raspberry Pi micro-computer that is perfectly in touch with the ethos of the Raspberry Pi.
The case is crafted out of seven unique colourful layers with a transparent top and base.
Each layer is laser cut from colourful high-quality cast acrylic and once stacked they securely contain a Raspberry Pi while leaving the primary ports accessible.
Weighing only 92 grams the case is lightweight and ideal for mounting to any surface. Held together by nylon bolts no tools are required for assembly or dissasembly.
That's right, monorail!
Let's just run through those benefits again folks...
- Slim profile
- Clear top and base to leave Raspberry Pi visible
- Etched port markings
- Lightweight
- High-quality colourful cast acrylic
- Protects your Raspberry Pi
- Leaves primary ports accessible
- Colourful, durable, and most of all fun!
- No tools required
Caring and Sharing
In the spirit of openess we'll be making the layer designs available under a Creative Commons non-commercial license once we've ironed the kinks out and shipped.
But wait, there's more!
We're fervent supporters of the Raspberry Pi concept and as such a portion of every sale will be donated to the Raspberry Pi Foundation and our local geek-friendly charities Access Space an the GIST Foundation.
Raspberry Pi specs:
- SoC Broadcom BCM2835 (CPU, GPU, DSP, and SDRAM)
- CPU: 700 MHz ARM1176JZF-S core (ARM11 family)
- GPU: Broadcom VideoCore IV, OpenGL ES 2.0, 1080p30 h.264/MPEG-4 AVC high-profile decoder
- Memory (SDRAM): 256 Megabytes (MiB)
- Video outputs: Composite RCA, HDMI
- Audio outputs: 3.5 mm jack, HDMI
- Onboard storage: SD, MMC, SDIO card slot
- 10/100 Ethernet RJ45 onboard network
- Storage via SD/ MMC/ SDIO card slot
A colourful, durable and fun case for the Raspberry Pi micro-computer that is perfectly in touch with the ethos of the Raspberry Pi.
The case is crafted out of seven unique colourful layers with a transparent top and base.
Each layer is laser cut from colourful high-quality cast acrylic and once stacked they securely contain a Raspberry Pi while leaving the primary ports accessible.
Weighing only 92 grams the case is lightweight and ideal for mounting to any surface. Held together by nylon bolts no tools are required for assembly or dissasembly.
That's right, monorail!
Let's just run through those benefits again folks...
- Slim profile
- Clear top and base to leave Raspberry Pi visible
- Etched port markings
- Lightweight
- High-quality colourful cast acrylic
- Protects your Raspberry Pi
- Leaves primary ports accessible
- Colourful, durable, and most of all fun!
- No tools required
Caring and Sharing
In the spirit of openess we'll be making the layer designs available under a Creative Commons non-commercial license once we've ironed the kinks out and shipped.
But wait, there's more!
We're fervent supporters of the Raspberry Pi concept and as such a portion of every sale will be donated to the Raspberry Pi Foundation and our local geek-friendly charities Access Space an the GIST Foundation.
Raspberry Pi specs:
- SoC Broadcom BCM2835 (CPU, GPU, DSP, and SDRAM)
- CPU: 700 MHz ARM1176JZF-S core (ARM11 family)
- GPU: Broadcom VideoCore IV, OpenGL ES 2.0, 1080p30 h.264/MPEG-4 AVC high-profile decoder
- Memory (SDRAM): 256 Megabytes (MiB)
- Video outputs: Composite RCA, HDMI
- Audio outputs: 3.5 mm jack, HDMI
- Onboard storage: SD, MMC, SDIO card slot
- 10/100 Ethernet RJ45 onboard network
- Storage via SD/ MMC/ SDIO card slot
Animal Crossing - City Folk Soundtrack

Ett väldigt avslappnande spel att spela måste jag säga.
The Sims i all ära, men jag gillar faktiskt Animal Crossing lite mer. För jag anser att spelet är både charmigare och mer tillbaka lutat. Man slipper en massa stress bla. För Sims simulerar ju (eller ja, det försöker iallafall) det riktiga livet, med allt vad det nu innebär.
Jobb, relationsproblem, skilsmässor ect ect. Animal Crossing däremot, det är bara avslappnande och relaxat till max. Man kan utan problem fly från sin stressiga vardag, och bara sjunka in i den trevliga världen som infinner sig i Animal Crossing.
Det låter kanske lite konstigt att en Metalhead, skräckfilmsfantast och Hardcore gamer, skulle fatta tycke för ett spel som Animal Crossing. Men sanningen att säga, så är det så satans jäkla skönt att bara släppa allt vad våld, hat, press, highscroes, achivements osv heter.
Och bara softa runt i Animal Crossing. Dess soundtrack är dessutom MINST lika nice som själva spelet är.
Och bara softa runt i Animal Crossing. Dess soundtrack är dessutom MINST lika nice som själva spelet är.
Dumbass Doom - Dödfött korkad in i det sista

Doom 2 är fortfarande den bästa delen i hela Doom serien imo.
Jag är verkligen inget stort fan utav Seinfeld, Letterman och NY humor i stort. Deras torra och mörka humor imponerar inte nämnvärt mycket på mig, då jag helt enkelt inte finner den underhållande för femöre. Men det finns undantag (även om de är få), t.ex. så fann jag Doom videon "Dumbass Doom" tämligen underhållande och komisk.
Enjoy!

/Robin E
The Gaming Ground
Luftrausers - Till PS3, 360 och PC!

Från ett HTML5 spel, till en kommersiell (omgjord) titel för PS3, 360 och PC. Inte illa!
Jag antar att ni spelat och hört talas om "Super crate box" tidigare? Om sådant är fallet, så känner ni garanterat till Vlambeers (utvecklarna bakom Super crate box mfl) HTML5/flash shoot em up spel Luftrausers också, right? Om inte, så bör ni helt klart testa på Luftrausers asap!
Man tänker direkt tillbaks till den gamla skolans shoot em up spel när man spelar Luftrausers. Fast under retro ytan, så döljer sig något betydligt mer avancerat och nyskapande. Faktumet är att Luftrausers blivit så pass populärt, att Vlambeers bestämt sig för att göra en omgjord kommersiella version för både PC, 360 och PS3.
Den allra första trailern för det spelet avslöjar dock inte så där jätte mycket om vilka nyheter osv, som kommer att innfinnas i den kommersiella versionen utav Luftrausers. Cool trailer dock! Och releasen kommer att ske någon gång under det fjärde kvartalet i år.
The walking dead EP 3
Kommer Telltale games TWD serie att hålla samma höga kvalité hela serien ut? Vi får väl hoppas det.
Det lär väl inte ha undgått någon vid det här laget (Iallafall inte om man är ett The Walking Dead fan), att episode 3 utav The walking dead nu släppts. Intrigerna tätnar, desperationen ökar, och paranoian är konstant. Vem kan man egentligen lita på? Och jakten efter mat har blivit lika svår som att överleva de ständigt hungriga och levande döda.
Har ni inte köpt EP3 utav TWD än, så gör det asap!
Bliss - Markus Oljemark indiespel
Det är inte varje dag som man får syn på ett svenskt indie spel projekt på Kickstarter. Men Markus Oljemarks Bliss, är just ett sådant spel. Ett svenskt sådant alltså, därefter så är det väldigt mycket som är annorlunda med Bliss.
Man spelar nämligen som en gammal man som ligger på sin dödsbädd. Men under tiden som han dör, så reflekterar han över sitt liv. Och försöker att hitta en form utav balans i sin sinnesstämning. Bla att acceptera det som hänt i hans liv.
Kort sagt så går Bliss ut på att få den gamla mannen att vandra över till den andra sidan, utan en negativa tankar, grubbel och bekymmer i ryggsäcken. Bliss är verkligen en minst sagt intressant speltitel, med en väldigt djup handling.
Som i sin tur bidrar till att man tänker en massa filosofiska tankar. Det är väldigt mycket känslor och tankar i Bliss kan man säga. Och det gillar jag! Fast det har börjat bli lite stresspanik för spelets detl. För målet är att få ihop 1,500dollar, men just nu fattas över 1,000dollar.
Och det är bara 8 dagar kvar på klockan...så kan ni, ge då erat stöd till Bliss och Markus Oljemark!
Man spelar nämligen som en gammal man som ligger på sin dödsbädd. Men under tiden som han dör, så reflekterar han över sitt liv. Och försöker att hitta en form utav balans i sin sinnesstämning. Bla att acceptera det som hänt i hans liv.
Kort sagt så går Bliss ut på att få den gamla mannen att vandra över till den andra sidan, utan en negativa tankar, grubbel och bekymmer i ryggsäcken. Bliss är verkligen en minst sagt intressant speltitel, med en väldigt djup handling.
Som i sin tur bidrar till att man tänker en massa filosofiska tankar. Det är väldigt mycket känslor och tankar i Bliss kan man säga. Och det gillar jag! Fast det har börjat bli lite stresspanik för spelets detl. För målet är att få ihop 1,500dollar, men just nu fattas över 1,000dollar.
Och det är bara 8 dagar kvar på klockan...så kan ni, ge då erat stöd till Bliss och Markus Oljemark!
Produktbeskrivning:
"Bliss' game play revolves around timing, precision and remembering patterns. It is being developed for Windows, but a Mac and Linux version should be ready at launch or shortly after, it should run on most low end computers as well.
The game takes place in the moment of death of an old man who is not ready to meet his fate. The old man lingers in a world in between life and death where he has to find peace before he can move on. In this strange and abstract world the man has to deal with all his difficult memories and sins in order to find bliss and move on.
As the man is not ready to face death, each level represents a stage in the Kübler Ross Model (the five stages of grief, DABDA) as well as a part of his life. So for example the first stage in the five stages of grief is Denial, and as we experience the old man denying that he is dying we also visit and learn about his childhood from when before he was aware of death."
"Bliss' game play revolves around timing, precision and remembering patterns. It is being developed for Windows, but a Mac and Linux version should be ready at launch or shortly after, it should run on most low end computers as well.
The game takes place in the moment of death of an old man who is not ready to meet his fate. The old man lingers in a world in between life and death where he has to find peace before he can move on. In this strange and abstract world the man has to deal with all his difficult memories and sins in order to find bliss and move on.
As the man is not ready to face death, each level represents a stage in the Kübler Ross Model (the five stages of grief, DABDA) as well as a part of his life. So for example the first stage in the five stages of grief is Denial, and as we experience the old man denying that he is dying we also visit and learn about his childhood from when before he was aware of death."
Nico Nico Douga - kokoKokoro-chan iu na

Jag har inte den blekaste vilken anime det här är ifrån.
Ännu en gång så har lyckats snubbla över en anime som jag inte känner igen alls. Jag kollade igenom lite kommentarer på Crunchyrolls forum, och rätt vad det var så dök det upp en video som jag klickade på. Sagt och gjort, det som sedan följde vart en 15minuter lång mindf**k.
Den enda ledtråden som jag har att gå på, gällande vilken anime-serie det rör sig om. Är att Nico Nico Douga (en japansk anime streaming sida) sänder den. Oh well, ni får kolla på videon på egen risk dock. För den sätter sig verkligen på hjärnan!
Låttext (för de som vill sjunga med):
kokoro-can te iu na boke,-watashi,honto kita ya canaiwe,-ketto daga,-tu ne sayyo,-yakutocaba-,-kan deru bancanai o,konnan ne,-sona nai baka ne!,nandato,katatukiekoto,hatacanai,-na kokoca,baka iu na,-kataca nai no, damado ikustukuru natte,kokorokokorokokorokokorokokorokokorokokorokokorokokoro-chan iu na, kokorokokorokokorokokorokokorokokorokokoro-chaan,cana nesu yo,kokorokokorokokorokokorokokorokokorokokorokokoro ta nani kagete,kokorokokorokokorokokorokokoroko-,ouko narukki yaru kotoca.
This Is Heroes Of Newerth!
Det har blivit en hel del HON spelande under mitt sommarlov det här året (det och Diablo 3). HON är liksom den typen utav spel som man lätt fastnar för, speciellt då man spelar ihop med andra människor. Även om HON fått ta emot en hel del kritik för att det sägs vara väldigt svårt, och icke förlåtande emot nybörjare.
Så var jag väldigt envis och lärde mig allt, och bara övade och övade. För det måste man, iallafall om man vill bli riktigt bra, och ha en chans att vinna. Jag passade även på att banda in en liten video från ett LAN som jag var på nu i sommras.
Så jag hoppas att ni kommer att tycka om filmen =)
Teenage Mutant Ninja Turtles 3 - OST
Tydligen så släpptes TMNT3 aldrig i EU. Det förklarar troligen varför jag aldrig spelat TMNT3 heller.
Även om Teenage Mutant Ninja Turtles inte är lika coola som på 80 och 90talet. Så finns det fortfarande en vis charm och coolhet över de muterade sköldpaddorna än idag. Men ja, jag skulle ljuga rätt så hårt om jag sa att dagens TMNT spel äger sönder den gamla skolans TMNT titlar.
Det har väl knappt släppts ett enda TMNT spel värdigt namnet på över 10år, eller något sådant? Imo, så är dock det absolut bästa TMNT spelet (till dagsdatum) TMNT Turtles in Time. Det finns dock TMNT spel som jag inte ens spelet, t.ex. TMNT3 till Nes.
Även om Teenage Mutant Ninja Turtles inte är lika coola som på 80 och 90talet. Så finns det fortfarande en vis charm och coolhet över de muterade sköldpaddorna än idag. Men ja, jag skulle ljuga rätt så hårt om jag sa att dagens TMNT spel äger sönder den gamla skolans TMNT titlar.
Det har väl knappt släppts ett enda TMNT spel värdigt namnet på över 10år, eller något sådant? Imo, så är dock det absolut bästa TMNT spelet (till dagsdatum) TMNT Turtles in Time. Det finns dock TMNT spel som jag inte ens spelet, t.ex. TMNT3 till Nes.
Så jag har inte den blekaste om spelet är bra eller dåligt. En sak vet jag iallafall, soundtracket rockar hårt!
Lollipop Chainsaw slår säljrekord!
Ja, gissa tre gånger vad det var för något som gjorde att Lollipop Chainsaw sålde.
Trots att Grasshoppers Lollipop Chainsaw fick rätt mediokra (och dåliga) betyg, så har spelet sålt som smör. Faktumet är att Lollipop är Grasshoppers bäst säljande spel till dagsdatum. Man behöver inte vara någon Einstein för att förstå hur ett rätt dåligt spel, kunnat sälja bra till trots.
En ledtråd, Jessica Nigri och Juliet Starling. Don´t get me wrong, jag gillar Jessica. Hon är grym på det hon gör. Men let´s face It. Lollipop hade inte sålt ett piss om huvudkaraktären varit en icke attraktiv kvinnlig karaktär, eller om det varit en manlig karaktär.
Trots att Grasshoppers Lollipop Chainsaw fick rätt mediokra (och dåliga) betyg, så har spelet sålt som smör. Faktumet är att Lollipop är Grasshoppers bäst säljande spel till dagsdatum. Man behöver inte vara någon Einstein för att förstå hur ett rätt dåligt spel, kunnat sälja bra till trots.
En ledtråd, Jessica Nigri och Juliet Starling. Don´t get me wrong, jag gillar Jessica. Hon är grym på det hon gör. Men let´s face It. Lollipop hade inte sålt ett piss om huvudkaraktären varit en icke attraktiv kvinnlig karaktär, eller om det varit en manlig karaktär.
För det är inte spelet i sig som sålt, utan det är karaktären Juliet Starling som sålt produkten Lollipop Chainsaw. Jag är inte bitter, jag säger bara som det är. Och som jag ser det, folk gnäller om sexisim osv. Men trots det, så fortsätter folk att belöna spelutvecklare som använder sig utav just sexism för att sälja fler spel.
Och så länge som folk köper, och vill ha den typen utav innehåll i spel. Så kommer spel som Lollipop Chainsaw fortsätta att utvecklas och släppas. Det är den hårda sanningen, för under den porriga och sexiga ytan. Så finns bara ett halvdant och trasigt spel, vars akilleshäl är dess speldesign.
Vi får väl se om Grasshoppers nya spel "Killer is Dead" (som finns att skymta i videon här nedanför), blir mer utav samma vara. Eller om det faktiskt blir något bra.

/Robin E
The Gaming Ground
The Goon - David Finchers animerade långfilm

En väldigt bra serietidning, och filmen tycks bli hur bra som helst. Dessvärre så saknas pengar för att färdigställa filmen...
Precis som vanligt så är de mest intressanta projekten oftast de som tyvärr saknar finansieringsmöjligheter till att slutföra sina projekt. I det här fallet så rör det sig om David Fincher, Blur Studios och Dark Horse Entertainments påtänkta långfilm The goon (som baseras på Eric Powells serie med samma namn).
Har ni inte läst The Goon förut, så tycker jag helt klart att ni ska göra det. För humorn, karaktärerna och allt, är verkligen grymt underhållande. Så jag hoppas verkligen att långfilmen kommer att bli av. Men som jag nämde tidigare, så saknas det pengar att finansera filmprojektet med.
Den allra första trailern för The Goon släpptes för över 2år sedan. Så jag tycker faktiskt att The Goon borde finanseras via Kickstarter. För jag har en känsla utav att de skulle få in de pengarna som de behöver, relativt snabbt via Kickstarter nämligen.
Vad tror och tycker ni själva? Skulle The Goon kunna bli en verklighet via Kickstarter? Och är det här en film som ni skulle vilja se?
Produktbeskrivning:
"Producer David Fincher and Blur are teaming up to bring The Goon, the Dark Horse comic book created by Eric Powell, to the big screen! Actor Paul Giamatti will lend his voice as Franky, the Goon’s sidekick as they face off numerous evil zombie gangs. "Even the undead fear--THE GOON!"
/Robin E
The Gaming Ground
Den allra första trailern för The Goon släpptes för över 2år sedan. Så jag tycker faktiskt att The Goon borde finanseras via Kickstarter. För jag har en känsla utav att de skulle få in de pengarna som de behöver, relativt snabbt via Kickstarter nämligen.
Vad tror och tycker ni själva? Skulle The Goon kunna bli en verklighet via Kickstarter? Och är det här en film som ni skulle vilja se?
Produktbeskrivning:
"Producer David Fincher and Blur are teaming up to bring The Goon, the Dark Horse comic book created by Eric Powell, to the big screen! Actor Paul Giamatti will lend his voice as Franky, the Goon’s sidekick as they face off numerous evil zombie gangs. "Even the undead fear--THE GOON!"

/Robin E
The Gaming Ground
Super Mario Kart fyller 20år!

Jag spenderade ett helt sommarlov med Super Mario Kart 1993. Det var tider det!
Man brukar ju säga att tiden bara flyger iväg när man har roligt. Det stämmer då verkligen in på Nintendos Super Mario Kart, som fyllde 20år igår (den japanska releasen ägde rum den 27 Augusti 1992). 20år, det är ju helt sinnessjukt!
Trots det. Så känns det som om det vore igår som man satt ihop med sina kompisar efter skolan, och spelade Super Mario Kart till Super Nintendo. Det är inte heller många speltitlar som åldrats med en sådan värdighet som Super Mario Kart gjort, för spelet är fortfarande grymt roligt att spela.
Jag undrar just hur nästa Mario Kart titel till Wii-U kommer att bli? Förhoppningsvis väldigt underhållande. Hur som helst, stort grattis till Super Mario Kart på 20års dagen!
Despicable me 2 - Release sommaren 2013!

Första filmen ägde så satans hårt. Så jag hoppas verkligen att uppföljaren kommer att bli "minst" lika bra.
Det här är väl inte direkt någon nyhet. Då trailern för Dumma Mej 2 dök upp redan för 5 månader sedan. Men tydligen så är det en hel del människor som missat det helt och hållet (inklusive mig själv). Redan efter att jag kollat klart på den första filmen, så satt jag och tänkte "Säg för guds skull att de tänker göra en uppföljare till den här filmen, för den äger ju!".
Och det är ju över 2år sedan nu. Men nu är alltså Despicable me 2 spikad och klar för en release nästa sommar. Det är dessutom samma team som ligger bakom uppföljaren, så förhoppningsvis så betyder det att del 2 kommer att bli minst lika underhållande som originalet.
En cool fotnot är att Al Pacino kommer att vara med i Despicable me 2. Han kommer att spela badguy i filmen (otippat?). Själv så ser jag fram emot att få se alla de små hantlangarna igen (minions), och ungarna från första filmen.
För de var så satans coola!

/Robin E
The Gaming Ground
Zeno Clash 2 - Käftsmäll 2.0
Ace Teams FPS fighting titel Zeno Clash var verkligen något väldigt speciellt och unikt i spelväg. Men tyvärr så var det många som helt och hållet missade det första spelet. Det till trots att spelet fick rätt bra recensioner och kritik från spelmedia.
Så förhoppningsvis så kommer Zeno Clash 2 att nå ut till den stora massan desto bättre. Det har dock varit rätt dåligt med uppdateringar sedan E3 nu i somras. Men förhoppningsvis så kommer Ace Team att visa upp mer ingame material inom kort!
Slippy Toad från Star fox säljer sig själv

Somliga säger att Slippy är den minst populära karaktären i Star Fox serien. Men jag vet e tusan om det stämmer.
När Argonaut Softwares Star Fox kom ut till Super Nintendo 1993. Så ägde spelet sönder precis allt inom action/simulator genren. Grafiken borde inte ens ha varit möjlig att fixa på en Snes, men tackvare Super FX chipet på Star Fox kassetten.
Så lyckades Star Fox leverera en grafik som ingen människa tidigare skådat på en 16bits konsol. Och inte nog med det, grafiken och animationerna slog till och med kraftfullare konsoler. T.ex. Ataris Jaguar, som var en 64bits maskin (eller egentligen, inte. Då maskinen var uppdelad på 2st 32bits CPUs).
Kort sagt, Star Fox vart en mega succé. Och flera uppföljare har följt sedan 1993. Men någonstans på vägen, så gick något väldigt snett för Slippy Toad. För han är inte ens en del utav Star Fox teamet längre, samt så jobbar han på en skitig sylta nu mera.
Eller gjorde, tills att han sålde sig själv för judas pengar (under pistolhot ska nämnas). Hur ska det hela sluta för Slippy Toad? kolla på videon, så får ni veta!
Mening med livet är? Oändliga mängder nötter
I tusentals år så har människan funderat över meningen med livet. Men ingen filosof, vetenskapsman eller människa kan sätta fingret på vad meningen med livet exakt är. Om man vill ha ännu mer att fundera över (eller huvudvärk), så kan man ju ställa sig själv följande fråga.
Varför finns något alls? varför finns universum?, varför finns liv? vem/vilka skapade allt? och vilka är skaparnas skapare? ect ect. Men jag ska inte röra runt i era huvuden med en elvisp. Så ni får nöja er med att få svar på frågan om meningen med livet så länge.
För i RoosterTeeths video "The meaning of life", så avslöjar man just precis det. Så sug åt er utav visdomen!

/Robin E
The Gaming Ground
Chrono Trigger - Chrono Symphonic

Ett måste album, både för Chrono Trigger fans. Men även för musikälskare i övrigt.
Om jag absolut bara får välja en enda RPG titel som nr 1. Då står nog Squares odödliga Snes klassiker Chrono Trigger högst i kurs hos mig. Spelet släpptes 1995, och förändrade en hel världs syn på RPG genren (speciellt J-RPG).
Attacksystemet var revolutionerande, möjligheten att kunna påverka spelets utgång och handling var långt före sin tid. Och spelet innehöll mängder med platser, tider och miljöer att besöka (tidsresor!). Chrono Trigger var och är, dessutom ett rätt stort spel.
Det finns en mängd olika alternativa slut också (9st till antalet om jag inte minns helt fel?). Så nog har man att göra alltid. Jag har själv inte ens lyckats att uppleva, och upptäcka allt som går. Ändå har jag alltså spelat Chrono Trigger sedan 1996.
Och musiken, det är ett helt eget kapitel för sig. Nobuo Uematsu, Noriko Matsueda och Yasunori Mitsuda gjorde underverk med soundtracket. Så gillar ni original musiken, då måste ni bara skaffa Chrono Trigger Chrono Symphonic.
Som är ett Overclocked remix album, ett väldigt, väldigt bra sådant också. Värt att nämna är också att Chrono Trigger går att köpa via itunes (för Ipad och Iphone) för 75kr!
Gamrcred - Hur Gamer är du?

Gamrcred är dock än så länge bara i beta-stadiet.
Jag tänkte bara informera våra läsare om den nya gamer sidan gamrcred. Enligt gamrcred själva så är deras system det ultimata rankingsystemet för gamers. Då deras system bygger på hur man spelar, vad man säger, och respekten som man bygger upp under tiden som man spelar.
Därefter får man olika medaljer (tänk bälten i typ karate, fast för skills i tv-dataspel istället) baserat på ens ranking. Jag bör dock poängtera ut att Gamrcred precis slagit upp sina portar mot nätet, så deras tjänst är än så länge bara i beta stadiet.
Jag skrev dock precis upp oss för en betanyckel. Så vi får se om vi får någon nyckel eller ej, för då kan jag rapportera hur Gamrcred fungerar.
Warren Spector pratar spel - Platform32 intervju

Utan tvekan den personen som jag ser mest upp till i hela spelindustrin (därefter följer Peter Molyneux. Mr Warren Spector.
Warren Spector har mer eller mindre alltid varit en upptagen man. Men trots det, så har han alltid tagit sig tiden att prata med sina fans och spelmedia. Och då är han oftast väldigt, väldigt ödmjuk. Så har Spector varit så länge som jag kan minnas.
Det är ju bara att ta Spectoroch hans Junction Points Epic Mickey 2. Jag kan inte komma på en enda intervju där Spector inte varit ödmjuk och öppen. Och det till trots att han är en utav de allra största tv-spels producenterna i världen.
Han är ju trots allt hjärnan bakom spel så som Deus Ex, System Shock, Thief och Crusader: No Remorse. En annan sak som jag lagt märke till sedan jag hörde min allra första intervju med Spector på 90talet. Är att han är extremt intressant att lyssna på.
Så gillar ni Spector och hans spel. Så tycker jag helt klart att ni ska checka In Platform32s intervju med honom!

/Robin E
The Gaming Ground
Brutal Doom - The icon of sin

The icon of sin. Ingen jätte svår boss. Iallafall inte när man kommer underfunn med hur man ska döda honom. Han är dock jäkligt badass ändå!
Det lär nog dröja ett rätt bra tag innan ID Software släpper Doom 4 (vilket jag hoppas blir titeln som tar placerar ID på FPS tronen igen). Och än så länge finns det ju bara lite konceptbilder på spelet, och någon enstaka Doom 4 artikel.
Precis som jag skrivit tidigare. Så hoppas jag att Doom 4 blir en mix utav de bästa bitarna från Doom 1-3. ID får hemskt gärna kika på Brutal Doom också. För jag vill att Doom 4 ska bli en brutal, mörk och ondskefull uppföljare till Doom 3.
Det ska vara action, skräck och metal. Imo, så är det just precis det som är hörnstenarna i Doom. Det som gör Doom till Doom liksom. Men som jag nämde, Doom 4 lär knappast komma ut inom en snar framtid. Knappast i år iallafall.
Men det är lugnt för min del. För jag har fortfarande Final Doom att klara ut. Vilket är den enda Doom titeln som jag aldrig klarat ut. Men i och med att jag precis klarade ut Doom 2 (och det var minst sagt en mäktig känsla att ta död på the icon of sin igen).
Så är det nu The Plutonia Experiment som väntar härnäst!
Zubatman - Batsys onda tvillingbror

Yepp, Zubatman gillar inte Pokémon.
Ja, eftersom vi inte lär få se någon ny Batman film inom kort (då Christian Bale är klar med rollen som Batman). Så får man fixa tillfredsställelse på annat håll istället. Även om Zubatman är en väldigt, ehrm, annorlunda tolkning utav Batman.
Så är den ack så rolig och underhållande! fast gillar man Pokémon. Så bör man nog inte kolla på Zubatman. Eftersom han gillar att slå ihjäl Pokémons xD

/Robin E
The Gaming Ground
Topp 5 Minecraft skapelser

Jag undrar om någon indie titel kommer att kunna slå Minecraft vad det gäller framgång och försäljning?
Jag har dessvärre inte tiden att sätta mig ner och göra massiva och imponerande kreationer i Minecraft. För det är verkligen grymt tidskrävande att göra coola skapelser. Själv så försökte jag mig på att göra rymdpiraten Kobra i Minecraft, det gick så där.
Jag gav upp efter någon timme. För jag insåg rätt snart hur sjukt lång tid det skulle ta för mig att färdigställa min skapelse. Därför så respekterar jag också de som tar sig tiden att bygga sjukt grymma grejer i Minecraft.
Om ni vill ha en handfull exempel på mäktiga Minecraft byggen, då ska ni checka in videon här nedanför. Jag gillar speciellt alternativ 1 Team Mega Franco.
Men vilken är din favorit?

/Robin E
The Gaming Ground
DayZ - Epic fail
Det är väl snart fler människor som spelar DayZ än Minecraft. Det känns som så iallafall.
Det krävs helt klart sina skills och sin spelare för att överleva i DayZ. Det finns i stort sätt noll utrymme för misstag. Det värsta är ju att det inte bara är ens egna misstag som kan leda till en säker död. Utan även andra spelares misstag.
Zombies dras nämligen till oljud. Så säg att någon råkar avfyra sitt vapen vid ett illa valt tillfälle. Då kan det sluta riktigt, riktigt illa.Checka bara in OshiSeven "DayZ Epic Fail" video t.ex., så kommer ni att förstå vad jag menar!
Zombies dras nämligen till oljud. Så säg att någon råkar avfyra sitt vapen vid ett illa valt tillfälle. Då kan det sluta riktigt, riktigt illa.Checka bara in OshiSeven "DayZ Epic Fail" video t.ex., så kommer ni att förstå vad jag menar!
Charlie Sheen - Anger Management

I samma stund som Charlie Sheen vart kickad från Two and a half men, så slutade jag kollade på den showen. Nu är han tillbaks, fast i shown Anger Management.
Turerna och skandalerna kring Charlie Sheen och Two and half men har varit många och jobbiga. Till slut vart det ohållbart, och Charlie fick sparken från shown (Ashton Kutcher tog över rollen efter Charlie). Till stor del så berodde det på Charlies drog, spritproblem och att han inte kom överens med seriens producent.
Men som Charlie envist brukar säga (som en mantra nästan) "I'm winning, even when I'm losing!". Jag förstod dock att Sheen snart skulle komma tillbaka igen, fast i en helt annan form och serie. Mycket riktigt, för nu är han aktuell i den nya serien "Anger Management".
Där Sheen spelar en fd Baseboll spelar med sitt humör (stora humör svängningar). Det är inte första gången som Sheen antar rollen som en Basebollspelare, det gjorde han redan 1989 i filmen Major League. Dessvärre så har Anger Management inte gått så där jätte bra, tittarsiffrorna har droppat en hel del den senaste tiden.
Men vi får väl se hur det går. Själv så tror jag risken är större för att Sheen antingen knarkar, eller super ihjäl sig...

/Robin E
The Gaming Ground
Tristram Theme - Mr Bonus Stage
Jag upptäckte precis den väldigt duktiga musikern Mr Bonus Stage. Han gör covers, videos och remixes på diverse olika tv och dataspels låtar. Den låten som jag fastnade för mest (då den ligger mig väldigt varmt om hjärtat), var Mr Bonuse Stage och Will Hudsons piano och gitarr version utav Diablos Tristram theme.
För den är verkligen grymt bra och vacker imo!
Proteus - Köp betan redan idag!
Vad gör man när man inte kan sova och somna om pga ett par rådjur lever rövare på sin tomt? jo, man sätter sig ner och skriver om ett väldigt intressant (och lovande) indiespel givetvis. Proteus vare sig ser ut eller teer sig som något annat spel som jag någonsin sett förut.
Proteus (Ett namn som härstammer från den grekiska mytologin. Proteus var ett slags havsväsen, som vaktade Amfitrites hjordar på en ö vid namn Faros) har skapats utav tv-spels veteranen Ed Key (Battalion Wars 2, Lone Survivor, Ruins mfl) och David Kanaga.
Och nog har de lyckats utveckla något som står ut ur mängden alltid. Proteus ser typ ut som ett väldigt avancerat ZX Spectrum spel (tänk Spore och Populous, fast med ZX Spectrum grafik). Det är rätt svårt att sätta fingret på vad Proteus egentligen är för något, men nog kan spelet räknas som konst alltid (levande sådan).
Hur som helst, jag har förbokat spelet till PC (7dollar för betan). Så gillar ni trailern, så rekommenderar jag er att göra samma sak!
Proteus kommer även att släppas till Mac och Linux framöver.
Om Pixar gjorde The Expendables 2

Gänget som ska fixa biffen.
Just i detta nuet så brinner kommentarfältet för IGNs "What if pixar made the expendables 2" på youtube. Själv så förstod jag inte all uppståndelse till en början, men sedan började jag väl smått fundera vad IGN pysslade med egentligen?
För IGN är ju en renodlad spelsida, och varför dra upp en relativt gammal film som Toy Story 3? om de ändå skulle göra en parodi på The Expendables 2. Varför då inte göra en välgjord sådan? just saying. Fast samtidigt så fann jag deras video rätt så underhållande till trots (även om den är rätt så cheap).
Vad tycker ni själva? kanon eller kalkon?
PewDiePie spelar grey - Obehagliga dockor!
Jag har hatat dockor ända sedan jag såg filmen "Den onda Dockan" som barn. Efter det, så vart jag halvt paranoid om det fanns dockor i min närhet. Speciellt porslinsdockor, då de är creepy as hell imo. Jag inbillar mig liksom att de följer mig med ögonen, tvärs över hela rummet.
Så turligt nog för min del, så har Pew Die Pie gjorde flera videos på det nya spelet (modden) Grey. Som givetvis innehåller en hel drös obehagliga dockor. Så avskyr ni dockor, så bör ni inte heller kolla på Grey videon. Bara ett varningensord från min sida.
Sir, you are being hunted - The hunt Is on!

Sir, you being hunted har beskrivits som en Brittisk indie version utav Stalker.
Kan man göra annat än avguda Big Robots val utav titel namn på deras indie titel "Sir, you being hunted". Det låter liksom så där lagom kaxigt och coolt. Det blir inte heller sämre utav att SYABH fått stämpeln utåt som en indie tolkning utav S.T.A.L.K.E.R.
Själva uppläget i spelet är ju rätt skruvat också. I en alternativ verklighet så jagar nämligen robot gentlemen människor för skoj skull (tänk rika adelsmän som skjuter på ankor och änder, fast robotar som skjuter människor istället typ).
Så nog har jag blivit nyfiken på Sir, you are being hunted alltid. Det här är helt klart en titel som jag kommer att ha ögonen på framöver!
Ameo Productions - Olivier Deriviere ftw!

Om man är ute efter att få väldigt bra musik producerad till sitt spel, då är det Ameo Productions som man ska kontakta.
Jag har relativt länge gått runt och haft tankar på att starta en indie studio (vilket är väldigt sannolikt att jag kommer att göra i framtiden). Och en dag när jag satt och kollade igenom mitt twitterflöde, så la jag märke till att Ameo Productions lagt till oss.
Så jag kollade givetvis upp de närmare. Då visade det sig att självaste Olivier Deriviere ligger bakom företaget (han är dess grundare). Samma kille har gjort musik till spel så som Alone In the dark och Of Orcs & Men. Samt filmer så som Disneys Tilltrasslad.
Olivier har ett minst sagt imponerade CV med andra ord. Så gillar ni spelmusik, eller har tankar på anställa en väldigt bra spel kompositör (och pengarna till det). Då ska ni helt klart checka in Ameo productions!
"Ameo prod provides original music for video games from casual to AAA.Our 3 mottos are: Quality, Identity and Interactivity. We work closely with development teams to satisfy their requirements and enhance their creativity"
Star Wars 1313 - Den under världen

Jag tycker fortfarande att det låter ologiskt att LucasArts skulle utveckla 1313 till 360 och PS3. Med tanke på att PS4 och 720 väntar runt hörnet. Det är förr troligt att de kommer att göra konverteringar till PS3 och 360.
Det var bra många år sedan sist som jag fann något som helst intresse för att Star Wars titel. I sådant fall så får man gå tillbaks till The Old Republic och Jedi Outcast 2 tiden. Även om det nya Mmo spelet vart riktigt nice, så känner jag fortfarande att jag saknar det där lilla extra.
LucasArts Star Wars 1313 (som i övrigt drivs utav Unreal Engine 3.9 motorn) kan mycket väl bli det Star Wars spelet som jag längtat efter. Själv så gillar jag att man får se lite nya sidor utav Star Wars universumet. För i filmens värld, så var det ju rätt uppenbart vilka de goda och de onda var.
I 1313 så är det inte fullt lika uppenbart. Och man kommer ju att vandra i miljöer där det värsta avskrapet härskar och lever (den under världen). Den uppfattning som jag fått utav 1313 så här långt, är att LucasArts kommer att visa upp sidor utav Star Wars som vi aldrig sett och upplevt förut.
Samt så diggar jag att man kommer att få spela som en prisjägare också. För det gör verkligen sitt för coolhets faktorn.
Men vad tror och tycker ni själva om Star Wars 1313 så här långt? bu eller bä?
Produktbeskrivning:
"Star Wars 1313 allows players to assume the role of a bounty hunter and descend to level 1313 - the hub of the underworld - on planet Coruscant!
Named for Level 1313, a ruthless criminal underground deep below the surface of the planet of Coruscant, Star Wars 1313 puts players in control of a deadly bounty hunter as he uses an arsenal of exotic weaponry to hunt down his marks and uncover the truth surrounding a criminal conspiracy. Star Wars 1313 emphasizes epic set pieces and fast-paced combat with a hero who uses human skills and gadgets, rather than supernatural Force powers, to make his way through this dangerous world."
Counter-Strike Source - Terrorist svek
Trots att CSGO hade release i tisdags, så tycks fortfarande merparten utav CS spelarna hålla sig till antingen originalet eller CS Source. Jag har inte haft nöjet att testa på CSGO än, så jag kan inte uttala mig om spelet suger eller ej.
Men CS Source har jag däremot spelat i flera års tid nu. Så jag kan relatera en hel del till den titeln. Det var väl också troligen därför som jag fann SeaNanners video "Trouble in terrorist town" extremt underhållande också.
För ärligt talat, vem kan man egentligen lita på? Check It out!
För ärligt talat, vem kan man egentligen lita på? Check It out!
Alien Breed för Ios - Förbättrad grafik m.m.
Jag tänkte mjukstarta helgen med ett speltips till Ios. Jag vet inte om ni är gamla nog för att minnas Team 17s gamla action shooter Alien breed (som givetvis var djupt inspirerad utav Alien filmerna) från 1991? om inte, så var Alien Breed på allas läppar under i stort sätt hela 90talet (då spelet släpptes till diverse olika format).
Spelet vart en jätte hit helt enkelt, och nu finns Alien Breed på Ios. Och jag är djupt imponerad utav Team 17s omgjorda version, man får sjukt mycket valuta för pengarna (7kr via itunes). Inte nog med att original spelet finns med (med gamla grafiken och allt), man får med en omgjord version också (förbättrad grafik m.m.).
Men det är mer, det har även tillkommit helt nya Alien Breed banor, och spelläggen. Så jag ser faktiskt ingen som helst anledning att INTE köpa Alien Breed om man äger en Ios enhet. Imo, så räknas Alien Breed till ett utav de bästa mobil spelen på marknaden.
Produktbeskrivning:
"Alien Breed Impact is an explosive science fiction arcade-shooter that resurrects a much revered franchise with an epic story, swarms of highly intelligent alien enemies, high-impact weapons, highly detailed and rich environments; all implemented with superb technology in a state-of-the-art gaming experience. In addition to the thrilling single-player campaign mode, the game also offers a relentless, action-packed, online two-player co-operative battle mode."
ZombiU - Genom ögonen på en Zombie

En katana vore ett väldigt bra vapen att ha till hands i situationer som denna.
Det är väl i stort sätt omöjligt att INTE få 28dagar senare vibbar från Ubisofts kommande Zombie skräck/action titel ZombiU. Spelet utspelar ju sig i London, och involverar ett virus som spridit sig över hela London. Vilket givetvis resulterat i att zombies nu finns över allt.
Been there, done that. Tänker nog de flesta just nu. Fast enligt Ubisoft så kommer ZombiU att bjuda på en zombie upplevelse ut över det vanliga. Frågan är bara om Ubisoft och ZombiU kommer att klara av att leverera något sådant?
För det är verkligen bekvämt att bara avfärda ZombiU some ännu en Zombie titel i mängden, fast med några nya gimmicks. Själv så får jag dock bra vibbar utav ZombiU, jag gillar det jag ser, hör och upplever. Men vi får väl vänta och se, releasen kommer i vilket fall som helst att ske nu till julen.