n1wzAdy

Shatterhand - Var ett badass i 8bitcomment_here


Får det lov att vara en knogmacka?

Nu ska det bli tämligen intressant att se hur många utav er som ens minns den gamla sidscrollande action titeln Shatterhand från 1991 till Nes (utvecklat utav Natsume). Själv så hade jag nästan glömt bort spelet helt, hade det inte varit för att jag läst igen ett gammalt nummer utav Nintendo magasinet idag.

Så hade jag mest största sannolikhet glömt bort dess existens helt. Vilket hade varit väldigt synd, för Shatterhand är verkligen ett grymt bra spel. Hur vet jag det? jo, för jag spelade det idag. Trots att Shatterhand är över 20år gammalt, så håller det än.

Jag vet dock inte om spelet finns till Wii än (det är ju ett måste!), men förhoppningsvis så dyker den upp där framöver. Om inte, skaffa det då till Nes. Ni kommer inte att bli besvikna!




/Robin E
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: Hanna Håkansson [ Foto ]

ja sant ;D

Date: 2012-03-27 Time: 21:11:26 Url: http://hkansson.blogg.se/
Postat av: karolinajonsson

Ja helt okej ^^ Hehe ja det gillar inte jag direkt så :p

Tack :)

Date: 2012-03-27 Time: 21:41:46 Url: http://jonssonsfoton.blogg.se/
Postat av: CASSANDRA - LINNEN MED FINA TEXTER!

sv; helt okej ;D tack sötis! kram

Date: 2012-03-27 Time: 23:06:03 Url: http://bruudar.blogg.se/
Postat av: Georg Hendrix

Jag var en riktig 8-bitars nörd som liten. Idag händer det att jag drar fram det, men det är inte ofta. Lite oftare kan jag spela lite på emulator.



Jag spelade aldrig Shatterhand som liten, men känner igen förpackningen.



Det måste sägas att Shatterhand har varit ett av väldigt få spel (jag aldrig spelat som barn, Contra är ett annat) som får mig att känna mig som en 8-bitars nörd igen! Musiken är grym, spelet är varierat och med valbara banor. Det är svårt, men inte för svårt (vilket ofta var fallet med 8-bitars spel). Det har ett "originellt" koncept... Inte bara någon Megaman-kopia!



Får jag chansen att köpa det för ett bra pris så är det inget att tveka om :)

Date: 2012-04-02 Time: 14:40:00 Url: http://georg.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy