n1wzAdy

Logitech rumbelpad II - Prisvärd och riktigt nicecomment_here


LRII passade mig riktigt bra i smaken då jag alltid gillat Sonys PS2 kontroller.

Jag har nu använt mig utav Logitechs Rumbelpad 2 handkontroll i ungefär 2månader nu. Så det känns som om det är dags för en liten recension utav den. Först ska jag dock nämna att det var rena djungeln där ute (Welcome to the jungle baby! bokstavligen) för mig att finna en kontroller som jag ville ha.

Då nästan 80% utav alla handkontrollerna på marknaden trådlösa sådana till att börja med. Och jag hatar att krångla med batterier som ska laddas osv. För det andra så är det ju rätt viktigt att kontrollerna passar bra i mina händer. Så när jag väl fick syn på LR2, så slogs jag direkt utav likheten med Sonys PS2 handkontrollers.

Så det klickade för mig på en gång, för PS2 doserna är verkligen grymt sköna att ha i sina händer. De är inte för små, eller för stora. De är lagom, och perfekta för mina händer. LR2s pris var ännu en övertygande faktor.


Logitechs Rumbelpad 2 är som gjord för sport och racing spel. Bild lånad utav guardian.co.uk.

Jag betalade endast 300kr med frakten inräknat för min LR2. När väl min LR2 anlände, så började jag direkt med att testa den i diverse olika spel (installationen var/är btw busenkel, och allt gick smärtfritt).Ett urval utav dess var bla Streets Of Rage Remake, Oddworld Abe's Oddysee, Ultimate Mortal Kombat 3 och Cannon Fodder.

Allt funkade helt perfekt!


Jag diggar även det att samtliga knappar (ink styrkorset) på LR2 INTE är utav den gummi äckliga sorten. Ni vet, när knapparna känns som om de vore gjorda utav gele när man trycker på de? Det finns liksom inget värre imo. Den typen utav knappar tenderar dessutom att gå väldigt lätt sönder (de frasar sönder efter en tids användning, och går oftast inte att byta ut heller).

Any how. I min mening så är LR2 en sjukt bra och prisvärd handkontroll till PC, och då är jag ändå rätt bortskämd och kräsen vad det gäller kontrollers. Så överväger ni att göra ett handkontrolls köp inom kort, så tycker jag helt klart att ni ska checka in LR2 närmare!

Plus
+ Priset
+ Sitter bra i händerna
+ Analoga spakar
+ Inget krångel med drivrutiner (vare sig i Win 7 eller XP, inte för mig ialla fall)
+ Rumbelpack funktion

Minus
- Sladden hade gärna kunnat få vara ”lite” längre
- Styrkorset kan nog uppfattas som lite styvt utav en del
- En del Win 7 användare påstår att de har problem med drivrutierna

Total betyg: 8.5/10
Ett solklart köp för den som vill ha mycket valuta och spelglädje för pengarna.

OBS! Det är INTE jag som gjort den här videon


/Robin E
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: Anonym

egen domän nu ser jag! Trevligt!! :D Var längesen nu!



Sv: Ja min jul var magisk!! :D

Date: 2012-01-07 Time: 23:50:32 Url: http://mmeeli.se
Postat av: ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

- jobbigt att försova sig! Hihi nej men känn ingen stress! :D

Ha en fin söndag :D

Date: 2012-01-08 Time: 00:03:06 Url: http://adaras.se
Postat av: Anonym

- mmeeli.se

Tack så mycket! ja, det mesta är utbyt :-d kul att höra!



- ADARAS

Var jag som klantade mig, jag vaknade i tid, men jag fimpade alarmet och somnade om -_- tack =) fixar det imorgon!

Date: 2012-01-08 Time: 00:22:06 Url:

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy