n1wzAdy

Yoko Kanno - Talangfull är bara förnamnetcomment_here


Den här damen har jobbat med alla möjliga musik projekt i sin karriär. Där ibland Ghost In The Shell, Macross Plus och Gundam.


Jag har suttit och lyssnat på flera utav Yoko Kannos musikverk hela dagen idag och ju mer jag hör och upplever ju mer vill jag lyssna på resten utav hennes musik. Det är väldigt svårt att beskriva Yokos musik med ord egentligen, hennes musik måste upplevas.

Det mesta som jag hört så här långt är väldigt känslosam musik, ta t.ex det som Yoko skapat/skapde för Ghost In The Shell. Där kan man snacka om djup musik med känslor i fokus. Jag fick dessutom även veta att Yoko gillar att gå under sitt alterego namn "Gabriela Robin" (så som jag förstått det ialla fall), inte för att jag förstår varför.

Men somliga människor gillar ju att skapa en vis mystik kring sig, sitt liv och sitt arbete, kanske är Yoko en sådan person? i vilket fall som helst så är hennes musik väldigt vacker och skön att lyssna på. Jag väljer att att avsluta kvällen med några utav hennes (imo) bästa låtar.

Tack för mig och god natt!




/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: VADFANSKAJAGHETA - Uppsalas största blogg

sv: förkylning, feber och ont i öronen och bihålorna, helt sämst haha :P



jaa har sjuk partyabstinens :O

Date: 2011-07-21 Time: 08:10:18 Url: http://vadfanskajagheta.se

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy