n1wzAdy

KMFDM WTF?! - Music Recensioncomment_here


Titel:
KMFDM WTF?!
Genre:
Industrial rock
Komponerat av:
KMFDM
Arrangerat av:
KMFDM
Publicerat av:
Metropolis
Release Typ:
Official Release
Album Info:
1 CD - 11 musikspår
Release datum:
26 april 2011
Total speltid:
50.49min


Hela KMFDM bandet samlat på bild. Bild lånad utav fearnet.com.

Det finns tyvärr band och artister i den här världen som inte alls får den creed, beröm och fame som de förtjänar. Det till trots att de har talang och levererat den ena bra låten efter den andra. KMFDM är ett sådant band, jag hörde talas om de för någon månad sedan via Mortal Kombat filmen (den första).

Så jag började kolla upp KMFDM och det visade sig att de funnits ända sedan 80talet (formad utav Sascha Konietzko 1984) och släppt hela 17st album. Jag finner det ytterst konstigt att jag inte hört eller fastnat för de tidigare, jag kunde ha missat de helt och hållet om det inte vore för Mortal Kombat, hemska tanke!.

Det känns kanske lite bak och fram att jag ska recensera deras senaste skiva WTF?! (släppt i år), men det är den ENDA skivan som jag lyssnat igenom ur deras diskografi (så här långt). Men vilken jäkla skiva det är sen, och jag ska förklara för er varför ni ska köpa WTF?!.


Fast Lucia Cifarelli idag är 40år gammal, så är hon fortfarande grymt jäkla het.

Jag ska dock poängtera ut att i stort sätt all musik som KMFDM gjort sedan de startade på 80talet är och består utav industriel metal eller elektronisk musik. Så är det inte din kopp te så kan du sluta att läsa redan nu.

Nu till själva WTF?!, Lucia sjunger grymt jäkla bra på det här albumet (jag har hört många andra KMFDM låtar som hon medverkat på) och hon har också fått betydligt mer utrymme nu än på tidigare album (förut så var hon typ bara backup vocals).

WTF?! sound är en mix utav både disco, metal, och electro och en vis stänk utav pop. Hela albumet är rätt igenom välgjort och svängigt med riffiga gitarrer och häftiga texter. WTFS bästa låt är utan tvivel "Rebels In Kontrol", en låt som jag lugnt skulle kunna använda mig utav som entré-låt om jag var en fighter (boxare eller what ever).

Så sammanfattningsvis så är KMFDMS WTF album ett utav de bästa albumen som släppts i år, samt ett odödligt industrimetal album. Köp nu säger jag bara!

KMFDM är:
Sascha Konietzko
Lucia Cifarelli
Jules Hodgson
Andy Selway
Steve White


Betyg låt för låt

1. Krank 3.5/5
Skivans troligen svagaste låt, kanske inte det bästa sättet att kickstarta ett album på. Men, men...

2. "Come On – Go Off"  3.9/5
Går man inte igång på den här låten så finns det INGET som gör det. En perfekt träningslåt och party/klubb låt imo.

3. Rebels in Kontrol 5/5
Klockren text, en utav KMFDMs bästa låtar någonsin och en epic låt i övrigt. Samt så sjunger Lucia grymt bra här.

4. Lynchmob 4.2/5
Gitarr licksen är tunga, trummorna smattrar på likt k-pistar och Sascha levererar som vanligt.

5. "Take It Like a Man" 5/5
WTF?! bästa låt imo och Lucias kanske bästa låt i sin karriär. Hon kan det där med att låta extremt sexigt och bra på en och samma gång.

6. Viva la Mort! 4.5/5
Trycket i den här låten fick mina tavlor och mitt porslin att skaka. I freaking love It!

7. Dystopia 4.3/5
Rätt tung låt, men inte världens djupaste och längsta text. Clatchy dock, och den sätter sig på hjärnan rätt snabbt.

8. Panzerfaust 3.8/5
Bättre än krank, men väldigt enformig och utdragen. Inte en låt som man lyssnar om och om igen på precis.

9. Spectre 3.7/5
Rätt skönt och svängigt sound. Långt ifrån skivans bästa låt dock.

10. Amnesia 5/5
En fulländad orgasm för mina öron. En hit utan tvekan.

11. Death & Burial of C. R. 3/5
Utan tvekan skivans allra sämsta låt.

Slutsats: Har man inte hört KMFDM förut så är det minnsan på tiden att man gör det och deras WTF?! album är något utav det bästa som jag hört på år och dar. Jag ger WTF?! 4/5 i betyg.

 



/Robin
Gaming Ground Sverige

Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

sv: fan va kul :D

Date: 2011-07-16 Time: 17:17:57 Url: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: Sara

Jag kom 2:a idag :D Måste varit för att du höll tummarna! :)

Date: 2011-07-16 Time: 17:29:25 Url: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Robin

- Alexandra

Förutom att min minsta broder spyr som en vattenfontän då :thumbdown:



- Sara

Satan vad nice, congrats till dig!

Date: 2011-07-17 Time: 00:20:55 Url: http://gamingground.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy