n1wzAdy

Doom 3 - Kungen utav FPS skräckcomment_here


Den här snubben har väldigt allvarliga attityd problem. Han skrek som en gris åt mig och sände monster på mig. Dr Phil nästa?

Jag sätta mig ner igår kväll och spelade Doom 3 i ett helt nedsläckt rum, med hemmabiosystemet inkopplat. Jag har kommit en bit in i spelet nu, så varelserna som man stöter på är allt mer förvridna, ondskefulla och blodsugna utav sig.

Kort sagt, det har blivt ännu mer obehagligt. Och tackvare Perfected doom moden (och lite egna finjusteringar) så ser Doom 3 helt fantastiskt snyggt ut och skräcken är verkligen sky hög. Det tåls att sägas igen, jag har INTE spelat något läskigare FPS spel än Doom 3.

S.T.A.L.K.E.R, Fear, AVP framstår alla som rena barnprogrammen i jämnförelse med Doom 3.


Ljuset må se vackert ut, men det där är en dödlig plasmakanon. Så man vill helt klart INTE bli träffad utav den.

Man vet inte heller riktigt var och när fiender ska dyka upp heller, det är inte lika förutsägbart som i säg Resident Evil, Fear osv. När man minst anar det så kan ett monster teleportera sig bakom dig, eller hoppa fram bakom en hemlig vägg.

Det finns en anledning till att man sitter på spänn i princip hela tiden. Dittv apen och din  ficklamp är dina bästa vänner, och de är oftast dina ENDA vänner också. Det finns inte många överlevande kvar som kan hjälpa dig. Själv så är jag ett stort fan utav hagelgeväret (som ursprungligen inte äns fanns med i Doom 3, men tackvare Perfected Doom 3 modden så gör den det), för med den så kan man sänka de största utav monster med en välplacerad salva i huvudet.


Det är inte mycket på basen som funkar och många utav de forna arbetarna/soldaterna är antingen döda eller zombies.

Än så länge har jag inte träffat på några bossar, men Pinky (en muterad gris) och en handfull större muterade monster har jag haft nöjet att få bestämma träff med, och ju längre in i basen jag kommer, ju mer ondska väntar på mig. Det bodar gott för mig framöver med andra ord.



/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: Anonym

sv: det är verkigen tråkigt när det blir sådär. Om jag skulle få barn skue jag inte vilja ha med de på hockey för närsomhelst kan det hända så jag vill inte att de ska bli rädda.



Nu ska tydlpigen spelarna strejka, tycker det är bra om de gör det

Date: 2011-07-31 Time: 12:33:56 Url: http://mynnie.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy