n1wzAdy

Frank Klepacki - C&C musikens fader och skaparecomment_here


Jag är ett stort fan utav Franks musik. Både den som han gjort för C&C serien, men även hans solo projekt.

Innan jag går och lägger mig som kommer jag att avsluta kvällen med en hyllning till en spelmusiker (kanske en utav dom största någonsin. Ialla fall inom RTS genren) som för min del betytt en hel del. Frank Klepacki är givetvis mest känd för sitt jobb han gjort för C&C serien.

Men trots allt så har ju Frank gjort så mycket mer än bara musiken för/till C&C. Han har varit inblandade i titlar/serier som Blade Runner, Dune, Lands of Lore, Star Wars - Empire of War mfl.  För att inte tala om hans solo album.

Awakening of Aggression är ett riktigt tungt album och Infiltrator är en underbar mix utav electro och rock. Frank är utan tvekan en helsikes spelmusiker och musikalisktalang. Och ja, jag har köpt och äger det mesta utav hans verk.

Hear him out!


/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: amanda

nice! en kille som bloggar, fast kanske inte just mitt intresse du bloggar om xD som det ser ut på din design så bloggar du om datorer? nog för att jag sitter mkt vid datan men inte så mkt så jag skulle behöva lära mig allt detta xD jag har lixom IG i matte så hur fanken skulle jag klara av o lära mig detta?? ;O och du bloggar la en del om dataspel med?? det kan va bra för mig xD då kan man ju få tips på vad småkillarna håller på med så kan man lätt fixa present och julklapp åt lillbrorsan på 11 år ^^

Date: 2011-02-26 Time: 02:13:16 Url: http://maandiiiss.blogg.se/
Postat av: Robin

- amanda

Tack så mycket =) haha, ja det stämmer. Fast egentligen är det rätt blandat. Men mest dels är det datorer, teknik, IT, tv-dataspel och musik :)



Jag hade klarade matten på högstadiet utan problem, men jag hade IG på gymnasiet i matte (pga utav en urusel mattelärare...) men jag ska fixa det nu i år.



Yepp, det är jag det ^^ så det är bara att fråga mig om du undrar över något. Ha det gött!

Date: 2011-02-26 Time: 09:40:12 Url: http://http://gamingground.blogg.se
Postat av: lovisa

tack desamma:)

Date: 2011-02-26 Time: 09:44:56 Url: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy