n1wzAdy

AVGN och The Nostalgia Criticcomment_here


En väldigt arg spelnörd Vs en stor hög med skit spel.

The Angry Video Game Nerd, AVGN, The nerd. Mannen, myten, legenden och internetfenomenet. Vid det här laget så borde han vara ganska välkänd hos dom flesta som gillar/är intresserade utav spel.

Till vardags heter han James D. Rolfe. Men för oss Gamers/Fans där ute. Är han mer känd som just AVGN. Jag själv kom i kontakt med hans retro videorecensioner av en slump för lite drygt fyra år sen (Sökte på Castlevania på tuben, då hittade jag honom). Jag har varit ett fan sen dess. Det känns på nåt sätt som om man fått/får upprättelse genom att se AVGN ta ut sin ilska på skit spelen som drev än till vansinne back in the day´s (och jagar ens undermedvetna än idag).

Tillbaks på 80talet så hade man ju ingen som helst möjlighet att läsa recensioner på nätet osv innan man köpte spel (Vilket gjorde att man köpte grisen i säcken ibland). Oftast var det via kompisar eller av egen bitter erfarenhet som man lärde sig om bra och usla spel.

Tyvärr så känner jag igen en hel del titlar utav de spelen som han recenserat (flera utav spelen har jag dessutom spelat)). Dock hade jag aldrig hört talats om t.ex. ”Bible Games” till nes.

Inte för att det är någon större förlust. Jag skulle nog utan att överdriva säga att AVGN räddat många tråkiga dagar för min del när det bara varit skit på tv (Skit på tv? gud vad ovanligt…). Han har helt klart tagit video recensioner av spel (och filmer) till en helt annan nivå. Med sin humor och berättarteknik.

Det finns nu hela 79 episoder utav AVGN att kolla igenom (plus flertalet bonus, extra episoder). Jag rekommenderar det starkt till alla som gillar retro spel. Jag har skrattat och skrattat igenom fler talet episoder. Top gun till Nes…jag led verkligen med AVGN. Jag minns frustrationen än idag, som om jag vore 10år igen.

Mina favorit episoder:

Episode 9
- Master Chu and Drunkard Hu, Shit Pickle!
Episode 17 -
Bible Games
Episode 36 - Halloween
Episode 74 -
Plumbers Don't Wear Ties
Episode 14 - The Power Glove

Dom 5 sämsta spelen AVGN recenserat (i min mening):


1. Superman 64 - N64
Spelet är så jäkla bedrövligt uselt så man inte tror att det är sant. Borde vara straffbart att göra såna ruttna spel. Sen att dom har mage att ta betalt för skiten dessutom…

2. Dr. Jeckyl and Mr.Hyde - NES
Man dör utan anledning och man har ett vapen…som inte gör ett piss. Listan är lång. Och spelet är en plåga. Kill it with fire!

3. Bible Games - NES
Tre skit spel till priset av ett?. Låter som ett riktigt kap, eller hur?.

4.
Deadly Towers - NES
Rummen är identiska, grafiken är crap, musiken är horrible, bollar som är halvt odödliga. Kan lista i evigheter. Gillar ni att tortera er själva. Då är Deadly Towers till NES nåt för er.

5. Independence day - PS1
Ganska usel film. Hmm, vad kan då spelet bli. Det vart faktist super great. Ett utav dom bästa action/flyg simulator spelen någonsin. Spelet är så välgjort att man inte kan slita sig ifrån det. Givetvis är jag sarkastisk. Vill man skrika sig blå och bli frustrerad över värdelösa kontroller och annat smått och gott. Då Independence day ett utmärkt val.

Bubblare:

Plumbers Don´t Wear Ties - 3DO
Det kan knappt kvalificera sig som ett spel. Det är mer stilbilder med voice over och få val att göra/påverka nåt. En pung spark och en dansk skalle i ögat vore lindrigare än att genom lida den här smörjan.

Observera att det förekommer mycket svordommar och en del vulgära skämt i AVGN, så det lämpar sig inte till de allra yngsta.


Troligen NC´s reaktionen efter att ha sett/hört TMNT live spelningen från 80talet -_-

The Nostalgia Critic, en annan video recensent som helt klart satt sig på mitt minne. Jag såg en gemensam recension utav TMNT live bandet (ja, tro det eller ej. Det fanns ett live band med turtels på 80talet) med NC och AVGN. Var min kollega Tobbe som tipsa mig om NC och ”That Guy with the Glasses”. Och han är MINST lika rolig att kolla på som AVGN (dom är nu mera även kompisar).

Vet inte om det bara är jag. Men så fort som jag såg och hörde NC så skrek min hjärna ”Les claypool!”. Sångaren och bassisten från bandet Primus. Vet inte om dom är släkt på nåt sätt. Men shit vad lika röst dom har (och liknande utseende). I vilket fall som helst så är NC väldigt underhållande.

Det finns nu 98 episoder ut som man kan kolla på (110 st innan årets slut). Och det är helt klart värt din tid att kolla igenom dom.


Mina favorit episoder:

Episode 22 - AVGN Response...Response
Episode 38 - NC vs AVGN Showdown
Episode 89 - Captain N: The Game Master (fotnot. Jag tycker dock att serien är rätt tight trots hans åsikt)
Episode 45 - NC vs. AVGN retrospect
Episode 41 - AVGN Vs. NC Final Battle

Dom 5 sämsta filmerna/Serierna NC recenserat (i min mening):


Episode 6
- Teenage Mutant Ninja Turtles: The Movies (1-3)
Trean är helt klart värst i hela serien. Vanila Ice drog dock sitt strå till stacken för tvåan…

Episode 8- Super Mario Bros.: The Movie
Som Dennis Hopper själv sa till 1up.com

“ I made a picture called Super Mario Bros., and my six-year-old son at the time -- he's now 18 -- he said, 'Dad, I think you're probably a pretty good actor, but why did you play that terrible guy King Koopa in Super Mario Bros.?' and I said, 'Well Henry, I did that so you could have shoes,' and he said, 'Dad, I don't need shoes that badly.”

Jag försökte att se filmen för ett par månader sen. Men den var/är så pass pinsamt dålig. Att jag inte ens pallade med att se mer än max 10min av eländet.

Episode 86 - Barb Wire
Pamela Andersson, boobies, Pamela Andersson och mer boobies. Inget dåligt i sig. Men filmen I sig är rent **** skit.

Episode 46 -
Double Dragon
Bara Street Fighter the movie slår den här usla tvspels tolkningen.

Episode 31
- He-Man and the Masters of the Universe
Bara på pappret så låter det extremt dumt att göra en långfilm utav en teknad serie som riktar sig till barn. Speciellt när det rör sig om He-man. Inte en av Dolphs bästa roll precis (Gillar han bättre I filmen Johnny Mnemonic).



Get over here!

Och yes, fighten mellan AVGN och NC får ni inte missa heller. Underhållning till max. När ni ändå håller på. Kolla även in ”The Nostalgia Chick”. Skönt att det inte bara är gubbs som fyller ut skärmen med humor, retro, film/spel recensioner.

AVGN
http://www.screwattack.com/AVGN
http://www.cinemassacre.com/new/?page_id=13
http://avgn.org/


NC
http://www.thatguywiththeglasses.com/

The Nostalgia Chick

http://www.thatguywiththeglasses.com/videolinks/thedudette/nostalgia-chick

/Robin
Gaming Ground Sverige

Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: sara

Smaskens :)

Date: 2011-08-26 Time: 22:14:28 Url: http://aamaziing.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy