n1wzAdy

Doom 64 - Det bästa Doom spelet i serien?comment_here


Äntligen vart spelet mitt efter alla år Muahahaha It´s mine, all mine!

Ett monster tittade fram ur min brevlåda idag. Det är sant jag lovar, det var ett riktigt jäkla monster som kollade upp på mig med röda ögon, djävulshorn och vassa tänder. Namnet på monstret var/är Doom 64. I många, många år har jag funderat över vilken version utav Doom som EGENTLIGEN är bäst. Doom till PC, Jaguar, PS1, Saturn, Sega 32 eller den till N64 (tror inte att jag glömt något format nu ialla fall).

Jag har spelat Doom på nästan alla format som finns. Men jag kan med handen på hjärtat säga att det var Doom till N64 som fick mig att haja till extra mycket. Spelade det i någon butik i slutet av december 1997 (Doom 64 släpptes den 2 dec 1997) och vart helt såld.


Hagelbrakaren gästar även i Doom 64. Och även där så rensar den rent i korridorerna.

Det såg bättre ut än alla andra Doom portningar jag någonsin spelat. Direkt efter att jag nästan slitit upp brevet med tänderna och tagit fram spelet. Så kubbade jag ner till min lilla spel lya och stängde in mig.

Vad ska jag säga, trots att Doom 64 är 12år gammalt så äger det fortfarande. Det är mycket mörkare och läskigare än andra Doom portningar. Musiken är rena terrorn för hjärnan och alla dina sinnen (låter som musik som skulle passa till en skräckfilm). Men jag ska göra en komplett recensension utav spelet, ska bara invänta min nya Sony KDL-32EX700AEP LED tve. So stay tuned!

Lite kommentarer kring Doom 64 på webben.

"I have to agree. I can honestly say no other game in history actually produced fear other than Doom 64. Not even Doom 3 (which I was disappointed with). And although I love the PSX versions of Doom, from the gameplay to the music, which had more of a depressing feel to it, Doom 64 basically had terror and despair in audio form as its music. This game is the only reason I still have my N64 loll" - Newbornsoldier

"Good memories-playing this late at night or in the middle of the night, alone and in the dark."
- Femstarlight

"I don't really care what reviewers say, I thoroughly enjoyed this game as a child. My father and I would play this game, though I did most of the hard parts of the game (which is all of them after like, level 8).
Though my father and I felt so accomplished when we finally defeated the final boss with no cheats. That shit was intense.  Just goes to show that, born in 1991, I had gaming in my heart. I was born at a good time in gaming."
- ISFB1



/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy