n1wzAdy

Fantasia - Bra film och ett hyfsat spelcomment_here


Jag var bra liten när jag spelade Fantasia, men jag tycker spelet är rätt så bra fortfarande.

Nu ska vi bli riktigt nostalgiska tycker jag. Är det några som hajar till om jag nämner "Fantasia"?, disney filmen kännern i kanske till ialla fall. Den tycker jag helt klart att ni ska se (en tecknad musikal utav guds nåde), om ni inte redan sett den. Kommer ihåg att jag såg den för allra första gången på tv för evigheter sedan (tror det var tv1000 på julafton för kanske 15år sen).

Any how, Infogrames gjorde ett spel baserat på Disney klassikern (med samma namn) 1991 för Mega Drive konsolen. Fantasia är en combo utav plattform/action och musiken (och magin) är en central del i spelet. Musse måste hitta en massa borttappade noter som spridits ut över 4st olika världar.

Medans man letar notor, undviker dansande flodhästar och läxar upp onda bossar. Så görs det till musik från giganter som bla Bach, Stravinsky, Beethoven och Dukas.

Så yepp, Fantasia är både ögon och öron godis. Ett måste i MD samlingen om du frågar mig.



/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: Becca

Vad händer i veckan då?? :D

Något planerat? :)

Date: 2011-01-16 Time: 17:57:43 Url: http://myranstankar.blogg.se/
Postat av: Robin

- Becca

Jag ska ut och fara lite bara, semestern är ju slut för mig nu -_-

Date: 2011-01-16 Time: 18:31:18 Url: http://gamingground.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy