n1wzAdy

Super Mario Galaxy 2 blir...svårare än 1an?comment_here



Jag kan inte uttala mig hurvida första Super Mario Galaxy var för lätt eller inte (då jag vare sig äger en Wii eller spelet ifråga, jag vet. Jag skäms). Men tydligen så vill både Nintendo och Shigeru Miyamoto själv, gör spelet mer utmanande. Och tydligen då specifikt i spelets bandesign.

Tydligen skulle Shigeru ha sagt "Super Mario Galaxy 2 Will be really challenging". Det hela bottnar i om super guiden (ett hjälp system för spelarna) ska vara med  i Galaxy 2 eller ej (super guide skymtades först i New Super Mario Bros).

Vid utfrågning utav The offical Nintendo Magazine gällande just "the super guide" i den uppkommande uppföljaren till Super Mario Galaxy , så svarade Shigeru Miyamoto "Well, as far as the challenge of Super Mario Galaxy 2 is concerned, I think it´s going to be a really challeging game, but whether or not we are going to incorporate the super guide, I just cannot tell".

"In general, wherever and whenever appropriate, I think we will want to incorporate that kind of thing, but I cannot commit to anything specific right now."

Vid ett tidigare tillfäll har Miyamoto givit pikar om att Super Mario Galaxy ska bli svårare än sin föregångare. Då han menar på att dom som spelat igenom första spelet blivit bättre som spelare.

Super Mario Galaxy 2 är beräknat att komma ut någon gång under 2010. Och om uppföljaren är/blir svårare än ettan, det får tiden avgöra framtills att det släpps.

/Robin
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: deas

även om uppföljaren blir svårare så är det knappast svårt ;o jag vet inte riktigt vart nånstans det räknades som "svårt" i första galaxy..



hoppas dock att uppföljaren inte ger oss 2 stora besvikelser ännu en gång:

1. "jag hörde att man kunde spela 2-players på SMG.. oh, den ena får inte ens springa omkrin.."



2. när man klarade av det första gången så fick man sen spela som Luigi.. men grejen var (vad jag minns) att man fick spela om hela spelet med Luigi, samma sak.. skillnaden är väl att Luigi som vanligt hoppar högre än Mario och att man fick fram ett litet "lol" när Luigi räddade Luigi i spökhuset.. annars var det pretty much the same..



jag hoppas innerligt dock att 2an blir minst lika kul och spännande som det första.



/ stor mario geek

Date: 2009-11-22 Time: 02:25:57 Url: http://ryuuko.blogg.se/
Postat av: Robin

Jag hoppas på att införskaffa Wii inom kort. Är flera spel till Wii som jag är grymt sugen på (bland annat just SMG).



Det Mario spel som jag tycker är/var svårast av alla jag kört. Är utan tvekan Super Mario Bros 3 till Nes (speciellt den där satans banan med alla kanoner och skott som far över allt).



Låter lite fattigt och tunt på dom två punkterna du nämde...så vi får hoppas att dom fixar det i tvåan.



/Robin

Gaming Ground Sverige

Date: 2009-11-22 Time: 13:04:10 Url:

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy