n1wzAdy

OnNet Europe utannonserar ConquerX2 Oktoberfestcomment_here

conquerx2 october fest
Festen drar igång i Oktober!

Sommaren är dessvärre över för i år, och hösten har ju som bekant dragit igång för fullt. Men misströsta er icke kära gamer vänner! För i mörkret och kylan så finns det hopp, glädje och kameratskap. I alla fall om man väljer att bli en del utav gemenskapen i OnNet Europe Online browserspel "ConquerX2"

För i Oktober månad så kommer nämligen OnNet Europe att dra igång en Oktoberfest för ConquerX2. Så är det något utav intresse, var då god och besök spelets hemsida för mer information. 

Pressrelease:
"Berlin, Germany – 24 September, 2013 – OnNet Europe today announced “ConquerX2 Oktoberfest” with special in-game items, events and contests available from 25 September to 9 October. Featuring the “Berlin Science Center Spectrum” contest, the new special Festival Chloe and, of course, Beer Boxes, “ConquerX2 Oktoberfest” commences now! Players can participate by logging in and playing ConquerX2 today!

“We’ve been looking forward to Oktoberfest all year and have put a lot of work into creating fun incentives and rewards for ConquerX2 players during this festive time of year”, said Kyeong Yun, Production Director from OnNet Europe. “We encourage everyone to join in intergalactic domination now to take advantage of our special ‘ConquerX2 Oktoberfest’ events”.

Players can participate in the Berlin Science Center contest from 25 September – 9 October by dressing in Oktoberfest regalia (Lederhosen or Dirndl) with a clever ConquerX2 spin and then post a photo to the ConquerX2 event page. The winner will win a weekend-trip for two to Berlin, including a visit to the Science Center (Spectrum), the Zeiss-Planetarium and a Berlin City Tour.

ConquerX2 fans can also use Dark Force (in-game currency) to purchase the limited-edition Festival Chloe to provide a one to seven-day boost in management and trade skills and a 40% fleet time decrease. Lieutenant Chloe is available in-game from 17 September - 09 October.

And, of course, no Oktoberfest celebration would be complete without beer, so players can also use Dark Force to purchase an in-game Beer Box full of goodies, including 100,000 credit and boosts in research and construction times. For more details about the “ConquerX2 Oktoberfest” events and the additional community contests, visit the event announcement page."


robin
/Robin E
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: Eriiza

Sömnsvårigheter är aldrig enkla.. =/

Jo, har ju haft mina problem på olika nivåer så länge
jag kan minnas, så jag tror inte de drar sig tillbaka snart..
Och nu har jag lägenhetssituationen hängandes över mig också.. =/

Svar: Nej, speciellt inte när man har galna grävlingar som lever helvete mitt i natten xD Jag har inte med det att göra egentligen. Men hur startade det hela? Inte för att jag är någon läkare eller psykolog, men du föddes knappast med de problemen?
Själv så gillar jag inte att folk rör mig. Det efter att en pedofil försökte att ta på mig som barn (Badhuset i Enköping). Jag har aldrig litat på vuxna efter det, inte ens nu när jag är vuxen själv.

Ajdå...Ja, tyvärr så kan jag ju inte ge dig rådet att bygga ditt eget hus. Eftersom du troligen inte äger någon mark själv (Eller det kanske du gör?). Du får lycka till med allt i alla fall, kämpa på!
The Gaming Ground

Date: 2013-09-26 Time: 14:19:20 Url: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: Eriiza

Mina problem härstammar ur olika saker, har alltid betett
mig "annorlunda", men sedan finns det två korta inlägg
i den här kategorin:
http://eriiza.webblogg.se/category/min-story.html
(De längst ned)
Där man kan snabbt läsa om mitt uppväxt och det som
hjälpt till att orsaka min PTSD m.m.
Sexuella övergrepp också, tyvärr allt för vanligt..

Hade jag ägt mark, hade jag åtminstone kunnat campa där. ;D

Svar: Välkommen till klubben. Jag sticker ut rätt mycket om jag säger så xD Men det är så jag är, jag tänker inte ändra på mig. Ah, ska checka! Jaså? Råkade du också utför det som liten? Sexuella övergrepp alltså (Jag klarade mig dock).
Utan tvekan ;)
The Gaming Ground

Date: 2013-09-26 Time: 15:05:24 Url: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: Eriiza

Jo, det var en hel del som hände, så jag får ofta
dissociationer, vilket blir fruktansvärt jobbigt i perioder..

Så du är regissör då?

Svar: Herrejäklar...Ledsen alltså. Mardrömmar då och då i mitt fall. Fast jag har börjat få ett övertag även där. På sätt och vis, jag skriver manus, handling, dialoger och klipper ihop filmer.
The Gaming Ground

Date: 2013-09-26 Time: 15:15:07 Url: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: Eriiza

Lugnt, man vänjer sig på sätt och vis..

Aha, och hur går det? =)

Svar: Kan man bara hantera det, så går det. Framåt. Du kan ju checka in vår youtube kanal (http://www.youtube.com/user/theGaminggrounds), och se om det är något som faller dig i smaken =) (Film, spel, musik, anime och humor).
Just nu skriver jag t.ex. ett manus för del 3 utav vår show (Som vi ska banda in imorgon). Ha det bäst!
The Gaming Ground

Date: 2013-09-26 Time: 16:18:18 Url: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: Eriiza

Aha, vad roligt, så du har en hel del att göra? =)

Svar: Tack =) Absolut! Det är 7 dagar i veckan jobb. Jag har även jobbat med kod, design i över 2års tid nu (Det är jag som fixat all grafik/design osv på vår sida m.m.). Så det är mycket som ska fixas, sköter även om PR/reklam biten.
Men jag ser det så här, jag har aldrig tråkigt (Jag lär känna nya människor precis hela tiden! Kändisar, utvecklare osv), och jag är aldrig sysslolös ;) Det återstår dock att se om man blir något stort framöver.

Det är målet i alla fall. Min bror O.J är dock med och hjälper till.
The Gaming Ground

Date: 2013-09-26 Time: 17:18:49 Url: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: Eriiza

Vad roligt, själv flänger man omkring i hela Sverige på olika
inspelningar hela tiden, och älskar mina mordiska/självmordiska
roller!
=P
Sedan gillar jag att träffa nya regissörer som tillåter en att bolla med idéer!
Trots att jag har socialfobi, är detta roligt - i den här benämningen!

Svar: Ah, satan vad nice =) Hmm, då vore "kansk" American Mcgee's Alice något för dig? Det kan jag förstå, för på så vis kan man ju få helt andra infallsvinklar (Och perspektiv) på sina idéer =)
Socialfobi? Du? Nä, seriöst? Jag hade väl en släng utav det för ett par år sedan. Men efter att jag gått ner sjukt mycket i vikt, börjat träna (Och se rätt så bra ut). Så försvann det.

Jag pallar dock fortfarande inte med idioter, bimbos och energitjuvar. Men det är en helt annan historia. Ja för fan, det är bara att köra hårt!
The Gaming Ground

Date: 2013-09-26 Time: 18:49:35 Url: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: Eriiza

Absolut, förutom det att jag inte spelat, jag bara mördar. =P

Jo, jag har ju det, av olika skäl, men det är något jag
arbetar med varje dag på olika vis, inom en timma kommer det komma upp ett
videoinlägg på något väldigt privat..

Energitjuvar och bimbos är samma sak, båda får mig att
bli självmordsbombare! =D

Svar: Ah, du menar ungefär som han som spelar Jason? Säger inte mycket, bara köttar på xD Mobbning, och övervikt i mitt fall. Samt för att tjejer behandlat mig som skit under flera års tid.
Men man tenderar att ändra på sin personlighet osv, när man varit med om en nära döden upplevelse. I och för sig. Behövs nog inte. De flesta utav de tar död på sig själva, utan att någon andra eller tredjepart behöver göra det.

Men jag förstår din poäng ;) Jaså? Kommer videon att handla om Halloween tro?
The Gaming Ground

Date: 2013-09-26 Time: 20:17:14 Url: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: Eriiza

Hehe, ja, klassisk film-mördare! =D

Aha, något du bearbetat? Fått hjälp med?

Inte direkt, videoinlägget är uppe nu..

Svar: Jag måste dock medge att jag gillar Freddie Kruger allra bäst ;) Kvinnor/tjejer menar du? Svar nej, jag är inte bitter eller full utav hat dock (Det finns tjejer som är idioter, och det finns killar som är idioter. Det har inte med kön att göra).
Jag tröttnade dock helt och hållet på det här med relationer och kärlek för ett par månader sedan (Efter att jag fått ännu en kniv i ryggen + hjärtat). Man kan väl säga att jag blivit utbränd på den fronten, tyvärr.

Ah, ska kolla!
The Gaming Ground

Date: 2013-09-27 Time: 13:13:49 Url: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: Eriiza

Freddy är mysig! =D

Aha.. Det kanske är något du behöver bearbeta?
Så att det inte är något som ställer sig i vägen för dig senare..?

OK

Svar: Därav att jag spikade ihop Brutal Doom soundtracket ;) Det vart som terapi för mig. Kollade på din video btw. Rätt träffande. Det lät dock rätt så obehagligt om jag ska vara ärlig.
Jag är väldigt stark som person, så jag låter ingen, något eller någon. Stå i vägen för mig. Men tack för omtanken =) Ha en bra helg btw!
The Gaming Ground

Date: 2013-09-27 Time: 16:45:43 Url: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: Eriiza

Hur menar du att videon var obehaglig..?

Det är bra, men även om man känner sig stark, så
kan sådan skit komma tillbaka senare, när man minst anar
det, och minst behöver det. =/

Vad gjorde du i helgen?
Själv filmade jag.

Svar: Tja =)
Ptja, som jag förstod det. Så våldtog han ju dig under tiden som du sov. Det finns i alla fall jag tämligen obehagligt. Metal säger jag bara. Det är min enda frälsning och religion ;)

Men visst är det som du säger. Men jag har lärt mig att hantera det (Utan sprit, droger osv). I helgen? Jag bandade bla in en ny episod utav The O.J and V-Act show, samt så laddade ju upp en massa nya soundtracks på tubben =)

Annars var det träning, Max Payne 1 och Gintama som gällde. Ah, härligt! Hur många fick du slakta denna gången då? xD
The Gaming Ground

Date: 2013-09-30 Time: 22:05:55 Url: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: Eriiza

Inte för att låta som en "martyr", men har ju varit med om
sådant tidigare, så det är inte som att det är första gången
och allt är kaos.
Men det är massa annan skit samtidigt nu.. =/

Gött! =D
Hehe, tyvärr ingen, jobbade bakom kameran, som filmare
och som koreograf.
Så jag koreograferade en misshandel som blir ett mord. =D

Svar: Jaså? tråkigt att höra...Ja, dessvärre så råder det ju ingen direkt brist på idioter osv i världen. Kan folk utnyttja en, så gör de också det (Vad det nu kan röra sig om för något). Alltså, jag har inte ett skit med det här att göra egentligen, men har du någon att snacka med?
Ännu mer skit utöver det som du sa i videon eller? Själv är jag mess sne på att vintern snart är här :S Ah ha. Du skapade film magi med andra ord. Själv så tycker jag att det är väldigt synd att Hotline Miami filmen aldrig vart av.

Hade jag haft pengar, då hade jag backat upp hela projektet med mina egna pengar. Tro mig, filmen hade blivit en stor succé! I övrigt så räddade spelet mig från en djup depression vid dess release förra året.

Man kan lugnt säga att Hotline Miami kom ut vid precis rätt tillfälle (Om man ska vara väldigt självisk utav sig). Hur som helst, simma lugnt!
The Gaming Ground

Date: 2013-09-30 Time: 23:51:14 Url: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: Eriiza

Förra året hade jag en bra läkare och kontaktperson på PSYK,
sedan brann min lägenhet, så jag flyttade, så jag var
utan medicin och kontaktperson i över 6 månader.
Senare fick jag en ny kontaktperson här i Göteborg,
som visade sig vara dum i huvudet, och jag orkade inte
ge honom fler chanser, så bloggen är min ventil just nu.
Ingen fara att fråga - så öppen som jag är i bloggen, så svarar jag på det mesta. =)
Håller på att bli bostadslös nu - igen, så det är mycket så tär mig nu.

Men har du sålt vidare idén eller så?
Hittat produktionsbolag eller så som kan hjälpa
med den ekonomiska biten?

Svar: Herrejävlar...Du har haft det riktigt tufft du (Och har det fortfarande tufft). Shit alltså. Dessvärre så är Sverige ett land där många dumhuvuden bor. Oftast så sitter de på viktiga positioner också.
Jag funkar så här. Folk får EN enda chans utav mig, sedan är min dörr stängd för gott. Jag är hård, men rättvis. Det förstår jag. Tänk dig för vad du gör bara. En ur min förra klass morsa vart yxmördad utav en från nätet...

Nä, jag har inte försökt att pitcha den till någon faktiskt. Ärligt talat så vet jag inte äns hur man går till väga. Jag har ju ingen som helst bakgrund inom film, skådespeleri, manusförfattning eller liknande (Teknik/sälj/programmering är min bakgrund).
The Gaming Ground

Date: 2013-10-01 Time: 00:39:11 Url: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: Eriiza

Hehe, ja, jag har aldrig direkt haft flyt.
Mest motgångar.
När jag kommer att flytta härnäst, så blir det min 17:de
flytt, tror jag sedan 8-9 år.
Något tröttsamt.

Aha, då är jag med.
Man kan höra av sig via mejl till olika bolag, pitcha en öppen idé,
utan att avslöja för mycket, men tillräckligt för att
det skall verka intressant.
Sedan skriva att "om detta låter intressant för ert bolag,
så kan jag berätta mer om projektet", eller liknande. =)

Svar: Jag är ledsen att höra det. Jag kan dock inte skryta med att jag haft det mycket roligare själv. Jag är dock väldigt envis, och ger aldrig upp. Så jag har tagit mig igenom allt skit. 17:e gången? Seriöst?
Shit! I sådant fall. Jag har typ, bara flyttat 3 gånger i mitt liv xD Tror fan det ja. Det är ju en satans massa jobb i samband med en flytt (Ju mer saker man äger. Desto mer jobb).

Det enda företaget som jag försökt att pitcha på så vis. Det var Monolith, och ett manus för spelet Blood 3. Jag fick ett svar, men det varit inget mer än så. Tyvärr. Men tack för tipset madam =)

Cheers!
The Gaming Ground

Date: 2013-10-01 Time: 12:06:15 Url: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: Eriiza

Nu har det hänt ännu mer skit..
Skrev precis ett inlägg om det, ligger uppe nu.. =/

Lugnt, man får skicka runt till massa olika bolag,
att få ett "ja" från det första händer i stort sett aldrig.

Svar: Tja =) Ojdå...Tråkigt att höra. Jag ska läsa vad som hänt! Precis, man måste vara envis och via framförhållning. Får se vad som händer. I värsta fall så får jag väl göra ett spel utav det istället. Det funkar det med ;)
The Gaming Ground

Date: 2013-10-05 Time: 18:07:29 Url: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: Eriiza

Är bara så trött nu på att skit staplas på skit.
Vill bara ha ett break..

Svar: Ja förstår hur du känner. Jag har dessvärre inte kommit så där lindrigt undan jag heller den senaste tiden. Bla så vart vår Youtube kanal varnad utav Square Enix (Så jag måste övertala de att ta tillbaks sin varning), jag vart nekad en utbildning som jag vill gå (Jag är INTE prioriterad), och skatteverket har börjat tjafsa igen.
Ja du, kunde jag. Så skulle jag åka bort i ett par månader. Bara för att rensa huvudet liksom.
The Gaming Ground

Date: 2013-10-12 Time: 16:41:49 Url: http://eriiza.webblogg.se/
Postat av: Eriiza

OK, låter ju inte jätteroligt..

Svar: Nej, men det är bara att ta sig igenom skiten precis som vanligt. Ska försöka att övertala Square Enix att dra tillbaks sin varning. Får se hur det går...
The Gaming Ground

Date: 2013-10-12 Time: 19:30:15 Url: http://eriiza.webblogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy