n1wzAdy

Minitroid - Ett metroid fanprojektcomment_here

mini titlescreen
Inget skepp inget Metroid. Så känner jag iallafall.

Jag varit inte så där jätte imponerad utav Metroid - Other M. Det var liksom inte riktigt det Metroid spelet som jag hoppats på att det skulle bli. Då Other M ärligt talat kändes som ett teen/mainstream spel. Så därför vart jag glad över att höra att Metroid Database dragit igång ett eget Metroid fanprojekt vid namn "Minitroid" (som är utvecklat till och för PC).

Bakom projektet står programmeraren Tokinsom, konstnären Betatronic och ljud kompositören Jamie Billings, och deras ambitioner med Minitroid är sky höga. Trion försöker att överföra hela retro Metroid känslan och spelglädjen till sitt Minitroid projekt. Kort sagt, Metroid som vi är vana vid att se och uppleva det (fast i mini format).

mini 3
Fler än jag som ser stor potential i Minitroid?

Som ni säkert redan listat ut på bara projektnamnet så är Samus och allt annat i spelet i mini storlek. Men personligen så ser jag det inte nödvändigtvis som något negativt, det ger ju ett helt annat perspektiv på det hela.

Så är du ett Metroid fan precis som jag är och nyfiken till tusan. Då kan du ladda ner det 27MB stora techdemot via metroid database sidan i sådant fall.




robin
/Robin E
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy