n1wzAdy

Yuzo Koshiro Mini Mega Mix - Det svänger!comment_here

Yuzo har jobbat med spelmusik ända sedan 80talet.

Jag kan ärligt talat säga att ingen spelmusiker har inspirerat mig så mycket som Yuzo Koshiro gjort. Det är helt makalöst att en och samma kille legat bakom musiken till så många hit titlar och spelserier. T.ex Streets of rage 1-3 (MD), Super Adventure Island (SNES), Etrian Odyssey 1-3 (DS), ochThe Revenge of Shinobi / The Super Shinobi (MD).

Min givna favorit är givetvis Yuzos Streets of rage musik. För precis all musik från SOR serien är grymt bra. Jag kommer inte ihåg hur gammal jag var. Men jag var då inte ett år äldre än 11 när jag spelade Streets of rage 1. Och det första som jag lade märke till, var hur mycket Streets of rage musik ägde.

Tyvärr så vart det ju aldrig något SOR 4. Sega hade planerat att släppa SOR4 till Saturn. Men så vart det aldrig. Och jag tvivlar starkt på att Sega kommer att göra någon ny Streets of rage titel. Det närmaste vi kom till en ny SOR titel var ju SOR Remake.

Men där var ju SEGA så jäkla smarta att de fimpade projektet när spelet var färdigutvecklat. Turligt nog så lyckades en hel del människor ladda ner spelet. INNAN Segas advokater tvingade teamet bakom SOR Remake, att fimpa samtliga nedladdnings länkar.

Men istället för att dra läpp över det. Så tänkte jag att vi skulle avnjuta en riktigt nice Yuzo Koshiro remix istället. Signerat amb3rgambl3r.

Enjoy!



robin
/Robin E
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy