n1wzAdy

Halloween - Topp 25 Skräckspel 2012comment_here

silent hill
Silent Hill var Resident Evils rakamotsats. Här var man inte rädd för det som man kunde se. Utan för det okända, och det man inte kunde se. Thriller skräck för hela slanten!

Då det börjat dra ihop sig för Halloween och Novemberlov (för de som går i skolan). Så kändes det ytterst passande att snickra ihop en lista över en handfull riktigt bra skräckspel. För personligen så anser jag att skräckspelen har fått påtok för lite fokus på sig under 2000talet.

För imo. Så finns det INGET som slår ett epic skräckspel. För känslan utav att bli skrämd, och att bli rädd. Är starkare än något annat. Själv så får jag kickar utav det. Det började med Onda Dockan som barn, som senare följdes upp utav Alien och Hajen.

På spel sidan så vart det först Alone In The Dark 1 och Dark Seed. Därefter skulle spel så som Silent Hill, Resident Evil och The Thing göra mitt skräck intresse ännu större. Skulle det någonsin bli en verklighet utav mina Indie Studio drömmar.

Så vill jag utan tvekan utveckla ett skräckspel. För jag är väldigt bra på att skriva manus, dialoger och att hitta på en handling, intressanta karaktärer osv. Men för att återgå on topic igen. Jag tog mig därför friheten att stifta upp en topp 25lista över de bästa och läskigaste skräckspelen till dagsdatum.

Det spelar i stort sätt ingen roll vilket spel ni väljer att köpa och spela. Ni kommer att bli rädda, och ni kommer att bli nöjda. Min personliga favorit på listan är dock Resident Evil Remake. För det spelet är inte bara det bästa RE spelet imo.

RE Remake är även grymt välgjort, läskigt och underhållande att spela. Det var även från RE Remake som jag fick mitt smeknamn/Gamertag "V-Act" (har man spelat Re Remake. Så vet man vad V-Act är för något).

Ett varningens ord dock. Har ni ett dåligt hjärta, trasiga nerver, eller att ni är känsliga för skräck (drömmer mardrömmar, är rädd för mörkret osv). Då skulle jag inte rekommendera er att spela något utav speltitlarna som jag listat.

The Gaming Grounds topp 25 skräckspel 2012:

1. Slender (PC)
2. Amnesia: The Dark Decent (PC)
3. Resident Evil Remake (GC)
4. Eternal Darkness: Sanity’s Requiem (GC)
5. Silent Hill 2 (PS2/Xbox/PC)
6. Penumbra (PC/MAC/Linux)
7. ObsCure (PC/PS2)
8. Fatal Frame II: Crimson Butterfly (PC2)
9. Call of Cthulu: Dark Corners of the Earth (PC)
10. System Shock 2 (PC)
11. F.E.A.R.2 (PC)
12. The Thing (PC/Xbox/PS2)
13. Dead Space (PC/360/PS3)
14. Siren / Siren: Blood Curse
15. Rule of Rose (PS2)
16. Nocturne (PC)
17. Haunting Ground (PS2)
18. Dark Seed (PC)
19. Condemned: Criminal Origins (PC/PS3/360)
20. Sanitarium (PC)
21. I Have No Mouth and I Must Scream (PC)
22. 7th Guest (PC)
23. Clock Tower (PS2)
24. Uninvited (NES)
25.Alone in the Dark 1 (PC)
 


robin
/Robin E
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: Leo

Skitt lista

Svar: Det får stå för dig. Du får dock gärna göra din egen lista. God jul på dig i alla fall =)
The Gaming Ground

Date: 2012-12-16 Time: 22:06:31 Url:

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy