n1wzAdy

Firefox 16 - Bra, men det finns säkerhetshålcomment_here

firefox 16
Det är alltid trevligt med nya uppdateringar. Men Firefox 16 sägs ha säkerhetshål. Något som Mozilla tydligen jobbar med att åtgärda asap.

Det märks verkligen att Mozilla har det svettigt att hänga med i matchen mot Chrome. Google rullar ju ut uppdateringar och nya versioner utav Chrome på rullandeband (Chrome är redan nu uppe i v22). Klart att jag vart glad över att Mozilla släppt Firefox 16.

Men jag vart inte fullt lika glad över att v16 lider utav säkerhetsproblem. Dock så har Mozilla uppmärksammat detta. Så de jobbar för fullt med att täppa till alla säkerhetsluckorna.

Jag har ingen fakta som backar upp detta. Men det tycks som om Mozilla börat stressa ut flera utav sina uppdateringar pga Chrome uppdateras väldigt ofta. Därav att Mozilla missar buggar, säkerhetsluckor osv.

Om det ligger någon sanning i det hela vet jag ej. Men jag misstänker att jag har lite rätt iallafall. Så ni får själva avgöra om ni vill vänta med att uppdatera till Firefox v16 eller ej. Själv så har jag valt att vänta. Då en god säkerhet är ett måste för mig.
 


robin
/Robin E
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy