n1wzAdy

Diablo 3 - Mina tankar och åsiktercomment_here


Long time no see, typ.

Jag har nu spelat Diablo 3 i flera dygn, så man kan väl säga att man byggt upp en rätt klar bild för vad jag tycker om och inte om i D3. Jag kan väl dock börja med att säga så här. D3 vart ingen besvikelse för min del, det till trots att jag under en rätt lång period var orolig för att det skulle vara ett wow med ett Diablo utseende.

Men så vart det inte (tack gode gud för det). Man kände igen sig i Diablo 3 redan i intro filmen och i spelets startmeny. Diablo själen var och är intakt. Fast utsidan och grundpelarna har ändrats en hel del (till det bättre imo).

Det är t.ex. i stort sätt omöjligt att missförstå vart man ska gå, vilka uppdrag som är avklarade och inte avklarade. Irritationsmomenten för de tidigare spelen är i stort sätt borta. Bla att man kunde missa förmål som hamnat i en dålig kamera vinkel, eller lik som täcker föremål.

Nu lyser precis allt som går att plocka upp, och resten blir nedtonat och transparant. Det är nu även mycket lättare att sköta om sitt lilla lager med vapen, utrustning osv. Jag gillar också att man kan bygga ut sin kista med fler item slots (10,000guldmynt kostar det, om jag inte minns helt fel).


Utan att överdriva så kan jag lugnt säga att Diablo 3 är det snyggaste spelet i serien så här långt. Ljus och skuggeffekterna är en fröjd för ögat!

Och precis som vanligt så håller röstskådespelarna och musiken en väldigt hög klass. En annan sak som jag verkligen gillar med D3, är dess fysikmotor. Fiender flyger ju kors och tvärs när man får in en träff på de. Igårkväll lyckades jag t.ex. få en zombie att flyga ner för ett berg och landa på en annan fiende.

Spelkänslan i D3 är även den väldigt trevlig och så där lagom beroendeframkallande. Komiskt nog, så verkar det som om Blizzard själva har tänkt på det där. Eftersom de behändigt nog placerat en digital klocka precis under kartan i spelet, så att man själv kan hålla koll på tiden medans man spelar.

Så att man slipper komma försent till skolan, jobbet, och arga pojk/flickvänner osv. Trots att jag är väldigt kräsen när det gäller spel, och att jag hade väldigt höga krav på Diablo 3. Så känner jag faktiskt ingen som helst besvikelse just nu.

Därför vart jag lite förvånad över att se, läsa och höra en del kommentarer ifrån andra spelare. Men samtidigt så förstår jag givetvis att det rör sig både om extrema fanboys (sådana som inte fattar att utvecklingen måste gå framåt), internettroll, konkurrenter, idioter och troligen en del Wow spelare som inte fattar grejen med D3.

Men givetvis så har alla rätt till en egen åsikt. Därför kommer jag också att skriva en väldigt rättvis recension på Diablo 3 inom kort också.



robin
/Robin E
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: Linda

Sv: Tack ska du ha! =)

Date: 2012-05-28 Time: 12:59:09 Url: http://facebylinda.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy