n1wzAdy

Zelda CD-i - The remixcomment_here


Philips som gjorde samtliga utav Mario och Zelda spelen till CD-I, kunde lika väl ha användt sig utav den här bilden på framsidan utav spelboxarna.Bild gjord utav Hauntzor.

"I mean, what the hell were they thinking with this piece of shit?" spottade AVGN ur sig fler gånger än vad jag kunde räkna under hans Zelda CD-i recensions video. Men jag klandrar honom inte, hans spontana reaktion är fullt förståelig och rättfärdigad.

Zelda CD-i spelen hör nämligen till det sämsta som någonsin gjorts. Faktumet är att Nintendo gjort precis allt de kunnat för att dölja skiten. En sak som jag inte förstår dock, är hur någon på Nintendo kunde godkänna eländet?

Kanske var personen ifråga alkohol eller drogpåverkad? vad vet jag.
En sak är ialla fall säker, spelen må vara rena dygnan, men trots det, så finns det ett rätt stort underhållningsvärde i Zelda CD-i titlarna ändå. Eftersom de är så jäkla dåliga (mellansekvenserna säger jag bara, lol!) att man inte kan göra annat än att skratta åt eländet.




/Robin E
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

haha ja det där är nog inget spel för mig heller xD



- nä tycker absolut man kan se filmen innan man läser böckerna! Jag läste också alla Sagan om ringen-böckerna innan jag såg filmerna. Läste dem både på svenska och engelska innan filmerna kom, hehe. Så är en sann LOTR-nörd :D

Date: 2012-04-01 Time: 02:18:36 Url: http://adaras.se
Postat av: Robin

Faktumet är att Zelda till CD-i inte "bara" är det sämsta Zelda spelet som gjorts. Det är även ETT utav de allra sämsta spelen någonsin. Därav att Nintendo försökt att radera ut dess historia och förknippning till Nintendo helt (utav förståliga själ).



Ah =) då blir det nog filmen först för min del. Vad LOTR beträffar så läste jag den serie-tidningsaktiga versionen först )slutet utav 80talet, därefter började jag läsa böckerna. Haha! härligt ^_^

Date: 2012-04-02 Time: 12:49:07 Url: http://thegamingground.com

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy