n1wzAdy

The Anime madness must continuecomment_here


I somliga fall så anser jag att man kan förmedla känslor, uttryck m.m. bättre i en anime, än vad man kan göra i en riktig film.

Det tycks som om anime i stort blivit en mer accepterad som konstform och sätt att uttrycka sig på för filmskapare, illustratörer m.m. för anime som kulturfenomen har ju bara växt med åren. Sure, precis som vanligt så är det ju en smak fråga.

Men mycket har hänt sedan 90talets Pokémon om jag säger så. Det finns en betydligt större bred utav schangrar och anime serier för alla möjliga målgrupper och smaker. Fast mycket har nog animen att tacka studio ghibli för, då deras långfilmer blivit japans svar på Disneys odödliga klassiker.

Själv vart jag insnöad på anime efter att jag börjat kolla på GTO, Rymdpiraten cobra och Berserk. Fast det är helt klart humor som ligger mig varmast om hjärtat. För tillfället så kollar jag t.ex. på den fett sköna serien Phi brain - Kami no puzzle (även känd som "Phi Brain: Puzzle of God").

Den borde ni lugnt checka in tycker jag.




/Jonas E
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: Therese Ekendahl- hästar, 1D, FOTOTÄVLING PÅGÅR!

sv: haha ok!:) ja de e kul de med!:)

du måste prova att rida, de e SJUKT KUL!!:D

hoppas du haft en underbar dag!

Date: 2012-03-29 Time: 23:16:29 Url: http://theresefabienne.blogg.se/
Postat av: CASSANDRA - LINNEN MED FINA TEXTER!

sv; haha ja ;) jag äter vitaminer varje dag dock :/ men kanske ska testa det! :D



tack söt!

Date: 2012-03-29 Time: 23:17:25 Url: http://bruudar.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy