n1wzAdy

E.V.O Search for Eden - Evolutionen till Snescomment_here


Är inte så värst många spel som berört ämnet evolution i spelbranchen.

Vet inte om det är någon som kommer ihåg Almani´s E.V.O från 1993 till snes?. Bara själva handlingen hör till något utöver det vanliga och spelstilen är en mix mellan action (sidscrollande sådan) och rpg. Man spelar kort sagt sig igenom våran planets evolution (har för mig att det handlade om telus/jorden ialla fall?), bit för bit. Man börjar från första stadiet och jobbar sig uppåt.

Konstigt nog så har jga inget minne av att spelet var direkt dåligt, men när jag kollade upp vad spelmedia delade ut för betyg till E.V.O, så har jag kanske glömt bort en del?. Då betygen inte var så där jätte fina precis, men på något sätt så känns ändå E.V.O som ett spel långt före sin tid.

Det är som en riktigt gammal version utav Spore, fast för snes. Har för mig att själva grund idéen och tanken med Evo var fin, men det var i sin helhet ett rätt trasigt spel (läst något liknande på nätet).

Då jag inte spelat E.V.O på bra många år, så kan jag inte säga vare sig bu eller bä. Men spelet har ändå ett samlarvärde som sagt, då E.V.O var väldigt unikt och udda för sin tid.




/Robin E
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: Melissa Lavali - Från Åre till småland

sv: skönt att kunna jogga så pass, försöker ta mig dit också, älskar att jogga men nu har man så kass kondis att jag knappt orkar en minut haha. Sådär pinsamt värre men skam den som ger sig.

Nä man har ju annat för sig än spegeln tack och lov, både den och våg och allt borde ju bara kastas ut :D



Kul att höra du är nöjd med dig själv, det är ju största vinsten och sen att du får beröm för allt jobb gör ju att man växer mera :)

Då har du att välja att vraka bland många nu då ;D

Date: 2012-01-28 Time: 10:28:21 Url: http://lavali.blogg.se/
Postat av: BEXOLLILA.

Förlåt att jag bara försvann, men jag hade ingen ork med bloggen, men ska göra mitt bästa med att komma tillbaka , kram!



& för er som är med i dagens blogg, jag kommer dra en vinnare !

Date: 2012-01-28 Time: 11:16:30 Url: http://bexollila.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy