n1wzAdy

LG 55" 3D OLED TV och Sharp 85" 4320pcomment_here


Jag som tyckte en 42" tv var rätt så stor. Checka bara in det här monstret! hela 55 tum.Bild lånad utav good3dtv.com


Storleken har ingen betydelse sägs det ofta. Hur många gånger har man inte hört det? men innerst inne så vet vi alla att storleken betyder väldigt mycket. Och nu syftar jag inte på intima kärleks ritualer, utan tv-skärmar. CES mässan i Las Vegas är över sedan över en månad tillbaks i tiden.

Men jag kunde inte riktigt släppa tanken och låta bli att reflektera över LGs massiva 55tums OLED tv (världens, då största OLED tv) som då visades upp på plats. Satan vad skärm tekniken går fort framåt. Fast än det bara är lite drygt 1.5år sedan jag köpte min LED tv, så framstår den redan som rena stenålders tekniken nu.

Nu är det ju Smart TV, 3D, OLED osv som gäller. Frågan är egentligen när man som konsument ska slå till och göra ett relativt dyrt tv köp? det handlar nog en hel del om hur pass snabbt man behöver en ny tv, samt givetvis ekonomi och om det är några stora tv-kampanjer (reaor osv) igång.


Sharp slår på stort med sin 85 tums 4320P tv. Vågar man ens tänka på vad den här besten kan tänkas kosta? bild lånad utav itechmagazine.com

Jag lade även märke till Sharps 85tums 4320p tv. HDTV 1080P, vad tusan är det för något liksom? tanken är att 4320P ska bli en standard runt 2020. Sharps 4320P modell är hela 16 gånger skarpar och tydligare än en 1080HD Tv.

Jag undrar just hur coolt det vore att spela säg Gran Turismo 5 eller Twisted Metal på en sådan skärm? en sak är ialla fall väldigt säkert. Med tanke på att PS4 och 720 kommer att höja ribban ytterligare för vad en konsol kan måla upp, så måste även tv-skärmarna uppgraderas.

Som gamer och film entusiast, så har jag och likasinnade en väldigt ljus framtid att se fram emot.




/Robin E
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: Anonym

12 vart jag din tur

Date: 2012-02-25 Time: 17:42:40 Url: http://mosansliv.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy