n1wzAdy

Famicom Guitar - Japan älskar Nintendocomment_here


Nja, inte riktigt rätt. Men nästan så.


Är man något sånär insatt i tv-spel och är född på 80talet (eller innan), så vet man med största sannolikhet att Nes hete Famicom i Japan. Själv så har jag både sett och spelat ett X antal Famicom spel (som aldrig någonsin släppts utanför japan) i mina dagar, jag äger dock dessvärre ingen Famicom i dagsläget.

En annan sak som är lite synd är att många Famicom hade/har väldigt cool musik. Det i sig är givetvis inte dåligt, tvärtom. Men vad jag menar är att ytterst få människor kommer ju att få höra och uppleva musiken. Men som tur är så finns det de idag som gör covers på kända Famicom låtar.

Det var på så vis som jag fann min väg till den japanska musikern och gitarr spelaren Famicom Guitar. Nu har han visserligen inte gjort någon låt än (så vitt jag vet) som man inte hört tidigare. Då han gjort covers på spel så som Super Mario och Ninja Gaiden, de spelen släpptes ju liksom över hela världen.

Men jag har en känsla utav att Famicom Guitar kommer att göra covers på spel, vars musik man aldrig hört tidigare. Vi får vänta och se helt enkelt. Jag ska dock inte klaga, för hans Ninja Gaiden cover är epic!




/Robin E
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: ADARAS.se - din bloggtidning på nätet!

- Haha jag minns knappt vad den handlade om. Var en framtidsfilm med aliens och agenter, haha.

Fan vad spännande! Ja men absolut det tycker jag. Du får höra av dig hur det går! :)

Date: 2012-02-29 Time: 17:26:59 Url: http://adaras.se

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy