n1wzAdy

Ny konsol släppt i det tysta - Neo Geo Xcomment_here

neo geo x
Har man ett par tusen liggandes. Så kan man köpa den limiterade guld utgåvan av Neo Geo X.

Tydligen så skulle det här året (och det kommande) handla om så mycket mer än bara Nintendos Wii-U, Sonys och Microsofts kommande PS4 och 720 (för att inte tala om Valves egen konsol "steam box"). För i det dolda, och i det tysta.

Så har nämligen en helt ny Neo Geo konsol rullats ut. Och namnet lyder "Neo Geo X", och releasen skedde nu i December. Jag trodde faktiskt inte mina öron när jag fick höra talas om konsolen idag. Inte för att jag har någon direkt relation till SNK Playmore och Neo Geo.

För jag har ju aldrig äns ägt en Neo Geo konsol. Däremot så har jag alltid varit nyfiken på Neo Geo, men pga de höga priserna på spelen och konsolerna. Så har jag aldrig hoppat på Neo Geo tåget. Men Neo Geo X är en helt annan femma.

För det första så får man med 20st Neo Geo spel på köpet, och för det andra så anser jag att 200-250euro är ett okej pris. I alla fall i förhållande till vad man får för pengarna. 

Så man kan väl säga att Neo Geo X är ett riktigt bra köp för de som varit intresserad utav Neo Geo, men aldrig riktigt fått tummen ur. 

Lista med NEO Geo spel som medföljer Neo Geo X konsolen:
3 Count Bout
Alpha Mission II
Art of Fighting
Baseball Stars II
Cyber Lip
Fatal Fury - King of Fighters
Fatal Fury Special
The King of Fighters '95
King of the Monsters
Last Resort
League Bowling
Magician Lord
Metal Slug
Mutation Nation
NAM-1975
Puzzled
Real Bout - Fatal Fury Special
Samurai Shodown II
Super Sidekicks
World Heroes Perfect



robin
/Robin E
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy