n1wzAdy

Iris Classon - Från dietist till programmerarecomment_here

iris
Pluspoäng för den hårfärgen säger jag bara.

Det krävs verkligen kalla never, mod och envishet för att byta karriär och inriktning. Men jag fick en hel del insperation efter att jag läst IDGs artikel om den norska tjejen Iris Classon. För det är ju en rätt stor skillnad på att jobba som dietist, och systemutvecklare.

Men det var just precis det som Iris gjorde, hon byte karriär. Nu mera så jobbar hon hos Dotnet Mentor (Systemutvecklare) och Telerik (teknisk evangelist) i Göteborg. Så hur startade det hela för Iris egentligen då? Ptja, för 15 månader sedan så bestämde hon sig för att börja koda.

Då hon tröttnat på sitt nuvarande yrke. Själv så har jag hoppat runt mellan diverse olika yrken och utbildningar. Men det var väl först 2010 som jag själv bestämde mig för att satsa på skrivandet, underhållning, kod och design.

Eftersom jag anser att det är där mina talanger ligger. För det gäller ju att hitta sin plats i livet, och finna ett jobb som man trivs med. Tyvärr så är ju det lättare sagt än gjort. Specielt med tanke på hur den globala ekonomin ser ut just nu.

Men om man aldrig försöker, då får man aldrig heller veta hur långt man kunnat nå. No pain, no gain. Så enkelt är det. Jag beundrar dock Iris att hon vågat armbåga sig in i en sådan pass mansdominerad bransch, och dessutom lyckats.

Kanske kan fler tjejer finna intresse för IT, teknik och programmerings utbildningar och jobb nu? Man kan ju alltid hoppas i alla fall. Det här är väl en bra början om inte annat.

robin
/Robin E
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy