n1wzAdy

Super Metroid Redesign - A must playcomment_here


Inte riktigt lika omgjort som t.ex Resident Evil Remake. Men nästan.

Jag fick igårkväll det stora nöjet att testa på Super Metroid Redesign (har inte haft tid att spela på nästan två veckor nu, för mycket jobb!) och jag vart inte besviken kan jag säga. För det första så har jag velat se en remake eller uppföljare till Super Metroid i över 15års tid nu.

Jag säger inte att jag tycker illa om Metroid Prime spelen, eller de andra Metroid titlarna efter SM heller. Men för mig så är Super Metroid = plattforms perfektion. Det går inte att göra ett 2D plattforms spel som är bättre än SM, det är i stort sätt en omöjlig uppgift.


Rent storleksmässigt till yta så är Super Metroid Redesign bra mycket större än originalet.

För min del så är det fortfarande helt ofattbart hur nintendo äns lyckades pressa in SM på en enda super nintendo kassett. Eller hur de fick SM att rulla på så bra fastän det är stort snyggt och innehåller ett utav de allra bästa spelsoundtracken någonsin.

Men någon remake eller 2D uppföljare till SM kom aldrig, trots att fansen ville ha mer. Tillslut så fick dock en grupp fans nog, och tog saken i egna händer istället. Utgången utav flera års hårt slit vart så småning om deras slutprodukt "Super Metroid Redesign".

SMR är kanske den ultimata hyllningen till SM, och en väldigt stor anledning för både gamla fans och nya att göra ett återbesök till planeten Zebes.  Jag kan absolut inte gå så långt att jag kan påstå att SMR är lika omgjort eller välgjort som t.ex Resident Evil Remake (det är ju trots allt en gratis fanproduktion som vi pratar om här), men nog är det i klass med Resident Evil Directors cut ialla fall, utan tvekan (och mer där till!).

Ladda ner Super Metroid Redesign redan idag! (det enda som krävs är en Snes emulator, SMR och lite patchande, sedan är ni good to go!).

Moddbeskrivning:
"Metroid: Redesign is a total overhaul of Super Metroid by Drewseph with major coding done by Kejardon, MathOnNapkins and Jathys. The Planet Zebes, now bigger than we've previously seen it, is filled with many mysteries. Sleeping within the depths of the planet is a secret heavily protected by the last standing symbols of the great Chozo race..."

Följande personer gjorde Super Metroid Redesign möjligt:

Drewseph - Project Leader and Level Designer
Kejardon - Main Programmer
Jathys - Additional Programming
Jman2050 - Additional Programming
MathOnNapkins - Additional Programming



/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: Sandra

Man borde alltid lyxa till det tycker jag, extra mys är vad man behöver på hösten.

Date: 2011-10-26 Time: 17:16:12 Url: http://lilleput.blogg.se/
Postat av: Sara

Ha en fin kväll :)

Date: 2011-10-26 Time: 17:18:26 Url: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: LIENE

sv: Jag mår bra:D min hälsa är just nu väldigt bra, men det brukar ju gå i periodvis:P

Date: 2011-10-26 Time: 19:32:37 Url: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Robin

- Sandra

Jag håller helt och hållet med dig :-) själv så tänker jag basta till helgen!

Date: 2011-10-26 Time: 20:38:08 Url: http://gamingground.blogg.se/
Postat av: Robin

- Sandra

Jag håller med dig :-) själv så tänker jag basta nu till helgen!



- Sara

Tack det samma!



- LIENE

Härligt att höra :-d jag hoppas att du kommer att fortsätta att må bra framöver också :)

Date: 2011-10-26 Time: 20:40:15 Url: http://gamingground.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy