n1wzAdy

A mmorpg junkies imprisonment on the red planetcomment_here


Det här är den absolut första serierutan i Danny Inssane serien.

Jag har aldrig direkt varit vare sig tyst eller diskret om att jag gillar ID Software och deras Doom serie. Jag har spelat Doom 3 (med perfected doom modden installerad) i bra många timmar nu, och med handen på hjärtat så kan jag säga så här mycket. INGET FPS spel (eller något annat spel för den delen heller) har skrämt mig så många gånger som Doom 3 gjort.

And I freaking love It! och mitt i all den här spelglädjen så tändes gnistan till en ide. En ide som jag nu förverkligat, nämligen att göra en parodi på Doom 3. Bara tanken på att ta något så mörkt, ondskefullt och mordiskt och göra om det till något roligt fick mig att nappa på tanken direkt! frestelsen vart för stor helt enkelt.

Så efter fleratimmars brainstorming så kom jag på ett namn på serien (Danny Inssane - A mmorpg junkies imprisonment on the red planet), en huvudkaraktär (Danny Inssane), en handling och ett upplägg. Tanken är att det ska vara 12 serierutor per seriestrip, jag hoppas kunna bli klar med den första delen tills helgen.

Jag hoppas bara att ni läsare kommer att ha lika roligt att läsa den som jag hade att göra den.

robin
/Robin E
The Gaming Ground
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: Lily [ L i n d a . B l o m ]

SVAR: SMARTIES it is :D

Date: 2011-11-01 Time: 00:24:19 Url: http://lindablom.se
Postat av: Jonnie

haha nje för gör han de så e de slut på bantningen haha

Date: 2011-11-01 Time: 06:53:29 Url: http://www.Alwaysfabulous.se
Postat av: LIENE

sv: Hehe, kul du tycker det:)

Date: 2011-11-01 Time: 07:28:48 Url: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Maria - med bebis i magen ☆

ja då kanske det blir årets julklapp :)

Date: 2011-11-01 Time: 08:34:12 Url: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Robin

- Lily

Åh, tack! då vet jag :-d



- Jonnie

xD exakt, en kompis katt tuggade på precis ALLT när han inte fick mat. Katten hade bland annat nästan tuggat sönder hans filmhylla -_-



- LIENE

Ooo ja :3

Date: 2011-11-01 Time: 08:41:46 Url: http://gamingground.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy