n1wzAdy

Major league gaming - Blod, svett, tårar och big buckscomment_here


Någon påstod för inte allt för länge sedan att e-sporten var död och begraven. Yeah right!

Jag kollade lite på MLB (Major League gaming) idag och jag tror ärligt talat att jag hittat en helt ny underhållningsform för min del. De täcker tävlingar/turnering inom gaming världen (Ialla fall Usa), allt ifrån Quake, Starcraft 2 till Call of duty.

Det låter kanske inte så där jätte roligt att kolla på när någon spelar, men skenet bedrar, för det är just precis så. Det är lite som sport (komiskt nog så kan det faktiskt bli sport om det t.ex handlar om NFL, NHL osv) , det är spänning och underhållning på en och samma gång.

Och Starcraft II är speciellt intensivt och explosivt, en match kan svänga på en minut bara (mer eller mindre). En rätt cool tanke slog mig idag. Tänk om man skulle fixa något slags stryktipset fast med Starcraft 2 istället för fotboll?

Skulle det bli en given succé tro? en sak vet jag ialla fall, e-sport på elit nivå är grymt underhållande att kolla på!



/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: Anonym

Tack för din åsikt ): Betyder mkt när folk engagerar sig i det jag skriver. Det är kurser på komvux jag har anmält mig till, inte en utbildning ;)

Date: 2011-05-22 Time: 02:57:38 Url:

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy