n1wzAdy

Duke Nukem 3D - Skolbanan som fanns på riktigtcomment_here


Duke Nukem 3D var typ min frälsare och mitt favorit spel 1996.

Jag tänkte dela med mig utav en 100% sann berättelse som höll på att sätta mig och en fd klass kompis i skiten på allvar back In the day´s. Jag tror ialla fall inte att jag skrivit om det här förut (inget som jag hittar i inläggs historiken ialla fall), any how, om vi går tillbaks till 1996 när jag gick i 6an eller 7an på Västerledsskolan.

På den tiden så var Duke Nukem 3D typ större än gud, brudar och allt vad billiga fjortis fyllor hete. Och jag plockade upp spelet på 3röda efter att jag spelat det hemma hos en kompis. Duke 3D hade verkligen allt, en asgrym huvudkaraktär, odödlig citat, feta jäkla vapen, massiva bossar och så brudar.

Men det var inte allt, det fanns även en baneditor som tillät än att göra helt egna bannor. Jag och en klasskompis på Västerledsskolan (Enköping) fick en dag en snilleblixt (kommer inte ihåg vem det var som kom på det, men troligen så var det jag. Då jag tender att ha helt galna idéer ibland).

Vi fick för oss att vi skulle göra om HELA Västerledsskolan i Duke Nukem 3D. Det skulle dock inte bli någon jätte lätt uppgift, för vi var verkligen extremt noga med detaljer osv. Och om jag inte minns helt fel så hade vi en relativt tidig version utav Duke 3D baneditiorn också, och det kändes verkligen som om man kodade typ basic eller C++. Så det tog sin lilla tid att få något gjort.

Men efter gud vet hur många timmar och flera dagars jobb så hade vi en näst intill identisk kopia utav Västerledsskolan i Duke Nukem 3D. Givetvis så vill vi showa off lite för de övriga klasskompisarna i datorsalen. Det var något som en lärare dessvärre noterade.

Vi hade nämligen lagt in lite ehrm...opassande material i våran V-skola karta. Bland annat folk som hängt sig och så gick det att skjuta rekotorn också xD. Så vi fick ha ett litet samtal om våran Duke Nukem 3D karta, och det var inte beröm vi fick om jag säger så.

Jag kommer även ihåg att vi fixade så att våran gympalärare Börje skulle agera som slutboss vid gympalokalen. Det var grand finale typ. Satan vilka bra tider det där var, jag saknar verkligen allt det där. Det är dock jäkla synd att jag inte hittar på disketten med Västerledsbanan på bara, har inte den blekaste vart den ligger någonstans i dagsläget.

Men minnena utav det hela kommer jag seriöst talat ALDRIG att glömma. Hoppas nu bara att Duke Nukem Forever kommer ut någon gång, så att man kan få uppleva nya trevliga minnen.



/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy