n1wzAdy

Deep Space nine - The Visitorcomment_here


"The Visitor", är imo den bästa Star Trek episoden någonsin. Och något utav det bästa som någonsin producerats i historien.

Nu ska jag inte bli alltför sentimental, men det var som sagt var riktigt dåligt väder igår. Så jag höll mig inne i stort sett hela dagen och bara kollade på tv. Då jag hade en Deep Space Nine DVD box liggandes så tänkte jag bara "What a heck, why hot?", så jag återupp tog mitt tittande där jag slutade sist.

Det är inte så där jätte ofta som jag blir känslomässigt berörd utav film (eller i huvudtaget), men "The Visitor" episoden fick till och med mig att "nästan" bli lite tårögd. Jag överdriver inte när jag säger (skriver) att det är något utav det mest medryckande och känslosamma som jag sett i hela mitt liv.

Trots att det bara är en episod i en tv-serie så motsvarar de känslomässiga aspekterna typ 1000 långfilmer minst och Titanic kan lugnt slänga sig i väggen. Utan att spoila för mycket så försvinner Jake Siskos pappa (Benjamin Sisko) efter en incident i rymden.

Men Benjamin är inte död, fast det är ingen större tröst för Jake eller de andra på Deep Space Nine. För han har gått ett mycket värre öde till mötes. Benjamin är fast mellan tid och rum i någonslags tidslös rymdlucka i universum.

Och det här vet Jake om, och för att göra saken ännu värre så dyker Benjamin upp då och då i närheten utav Jake (med några års mellanrum). Men då bara för ett par minuter, det gör Jakes lidande ännu värre. Därav att Jake dedikerar hela sitt liv åt att försöka få tillbaks sin far.

Mer än så tänker jag inte avslöja, där emot kan jag säga det att jag satt som klistrad framför tvn och jag kände verkligen Jakes smärta och sorg. Det här mina damer och herrar är perfektion i sin renaste form. Därför vart jag inte heller så där jätte förvånad när jag fick höra att "The Visitor" fått motta både pris och skyhöga betyg utav fansen.

Även om man inte är ett Star Trek fan så tycker jag ändå att man ska se "The Visitor". För den episoden hade verkligen en djup påverkan på mig som person, och den är full utav filosofiska frågor och visdom. T.ex att man ska ta till vara på den lilla tiden man har i livet och inte glömma bort att leva.

"I'm no writer, but if I were, it seems to me I'd want to poke my head up every once in a while and take a look around; see what's going on. It's life, Jake. You can miss it if you don't open your eyes."
- Benjamin Sisko



/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: LIENE

sv: Ja, jag är väldigt kräsen, jag vet. Men det var ännu värre förut. Kunde inte ens äta ris och jag kunde inte något sås över huvud taget.

Har ätit bara fiskbullar och raggmunk av det du nämnde. Resten verkar inte lockande:P

Date: 2011-05-25 Time: 14:20:02 Url: http://lienes.blogg.se/
Postat av: Robin

- LIENE

Ja, fiskbullar och raggmunk är då inga större höjdare precis :S

Date: 2011-05-25 Time: 14:43:47 Url: http://gamingground.blogg.se/
Postat av: Molly Bergström, UPPSALA

Jag önskar dig en superbra onsdag! :)

Kram på dig!!!

Date: 2011-05-25 Time: 15:05:05 Url: http://mooollys.blogg.se/
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

sv: tack så mkt :) ha det toppen :D

Date: 2011-05-25 Time: 16:27:47 Url: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: Robin

- Molly

Tack så mycket =) jag önskar dig det samma!



- Alexandra

Any time ^^

Date: 2011-05-25 Time: 18:01:59 Url: http://gamingground.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy