n1wzAdy

Sonic fyller 20år!comment_here


Sonic 1 var troligen mitt allra första Mega Drive spel.

Det är helt sinnes sjukt hur snabbt tiden går ibland. Det är nu alltså hela 20år sedan det första Sonic spelet hade release (1991 den 23 juni) till Segas Megadrive (Genesis). Dock så har tyvärr Sega misshandlat både namnet och Sonic i bra många år också, då Sega släppt den ena skit Sonic titeln efter den andra.

Efter Sonic 3 (som hade release 1994, för alltså över 17år sedan) så har det då inte duggat tätt med kvalitéts titlar precis. Någon enstaka halv bra Sonic titel har det väl släppts, men man bygger ju inte riktigt upp ett kvalitétsmärke genom att släppa 20 skit titlar på ett par år och sedan några få hyffsat bra titlar.

Men nu har SEGA äntligen börjat fatta vad fansen vill ha. Sonic 4  t.ex är ett steg i rätt riktning och Sonic generations som har release i år till 360, PS3 och 3DS ser grymt jäkla nice ut. Så kanske, kanske kan Sonic få fira sin 20års dag utan att behöva skämmas allt för mycket.

Btw så ska tydligen Sonic Generations demot finnas uppe på PSN nu (jag antar då att den även finns via XBL?) vad jag förstår det som. Jag kan ärligt talat knappt beskriva med ord vad Sonic betytt för mig under min uppväxt. Jag hade Sonic kläder, pins, affischer, cd-skivor, badlakan, ja ALLT.

När Sonic var som störst så hade Mario inte en suck i helvete mot den blixtsnabba, coola igelkotten med röda sneakers och en kaxig attityd. Lyckas Sega och Sonic hitta tillbaks till den matchformen igen, ja, då kommer Sonic att bli nr 1 igen!

Men stort grattis på dig min snabba blå vän!



/Robin
Gaming Ground Sverige

Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy