n1wzAdy

Resident Evil Directors Cut - Super Zombiencomment_here


RE Cut fanns/finns som PAL version, men den är inte lätt att komma över nu mera. Dock, så kan man idag köpa spelet via PSN.

Många köpte Capcoms omgjorda version utav Resident Evil 1 Directors cut ENBART för att få tillgång till den medföljande demo versionen utav Resident Evil 2. Hela grejen med RE1 cut var att Capcom försökte att kompensera fansen för att RE2 blivit fördröjt ytterligare ett par månader.

Själv har jag en sådan satans tur att min morbror hade en chipad PS1 enhet (Multi X-chip), så vi kunde ju spela både RE2 demot och RE1 cut spelet (Usa import). Och då jag fick tillgång till den japanska version utav RE1 (Biohazard 1) relativt tidigt så hade jag typ klarat ut RE1 för evigheter sedan när RE1 cut väl kom ut.

Men jag välkomnade tillskottet. Även om inga större förändringar gjorts sedan sist så var titeln ändå värd pengarna. Då det finns nya platser att utforska, nya kläder att låsa upp, nya spellägen, fienderna finns inte på samma ställen som tidigare och föremålena har byt plats.


Det finns flera nya kostymer och kläder att låsa upp i Resident Evil Directors Cut.

Så kort sagt så blir det som om att återuppleva RE1 igen. Personligen så är mitt starkaste minne ifrån RE Cut super zombien ifrån köket (jag kommer inte ihåg den exakta placeringen, men jag vet att det finns en trappa lite längre bort i samma rum).

Zombien ifråga måste typ vara urfadern till L4D och 28 dagar senare zombiesarna, för det här fanskapet kubbar snabbare än Maradona på knark. Man får springar runt köksbordet flera gånger med zombiesen i hasorna och timea in rätt tillfälle att vända sig om och blåsa huvudet utav eländet.

Jag har även ett svagt minne utav att det fanns nya vapen i RE Cut också? i vilket fall som helst så är RE Cut både värt att äga och spela igenom med samtliga spelbara karaktärer.



/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy