n1wzAdy

New Super Mario Bros - Retro charm i en ny förpackningcomment_here


En helt klart måste ha Wii titel.

Jag har invigde min Wii idag med New Super Mario Bros och det kändes ärligt talat precis lika coolt som när min kompis fick en snes och Super Mario world. Jag liksom bara lös utav glädje när titelskärmen kom fram. Till en början så kändes det dock lite ovant att använda sig utav Wiimoten som kontroller (konstigt nog så funkar inte Classic dosan?), men det gick snabbt över.

Inlärningskurvan är nämligen tämligen låg, så man kommer igång utan problem på bara någon minut. Jag ska dock fixa en Wiimote till, så att en polare kan vara med och spela också (dubbel glädje ^^). Utöver New Super Mario Bros så spelade jag även en del Wii sports.

Dessvärre så kom jag på att jag behöver ett SD minneskort (annars kan jag inte spara mina sparningar m.m.), samt en LAN usb adapter. För jag vill ju gärna kunna ladda ner uppdateringar, spela online och köpa retro spel via Wii butiken.

Just nu ser jag dock mest fram emot att få sätta mig ner med Resident Evil 4 till Wii inom en snar framtid. Jag har både GC och PS2 utgåvan, men tydligen så ska Wii versionen vara den bästa. En negativ sak som jag noterade med Wiimoten (som jag inte direkt tänkt på fören nu), den går ju på batterin...

Frågan är hur många timmar man kan spela innan de tar slut? jag kör dock på uppladdningsbara batterin (två par), så det är ju bara att ha ett par laddade vid sidan om hela tiden. Så slipper man att hamna i en situation där man inte kan spela pga att batterien är slut =)



/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: Anonym

måste du går ner då? :)



jo men bätre att gå ner sakta isf så håller man de :)

Date: 2011-06-22 Time: 23:42:45 Url: http://eeeelins.blogg.se/
Postat av: Nathalie

svara gärna på dagens fråga:D

http://liborius.blogg.se/2011/june/dagens-fraga-1.html#comment

Date: 2011-06-23 Time: 09:41:41 Url: http://liborius.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy