n1wzAdy

KMFDM - Tysk/Amerikansk Industrimetalcomment_here


KMFDM har varit aktiva ända sedan 1984.

Det lönar sig uppenbarligen att kolla igenom gamla musikmagasin ibland. För jag fann en grupp precis som jag aldrig tidigare hört talats om. Jag syftar på KMFDM, lustigt nog så har jag dock hört en utav deras låtar tidigare ("Juke Joint Jezebel" från första Mortal Kombat filmen), men det fick mig tydligen inte att fastna för deras musik tillräckligt mycket för att checka upp fler låtar.


Snacka om TNT laddade meloner.

Tysken Sascha Konietzko formade Industrimetal gruppen KMFDM så tidigt som 1984 i amerika. Då jag gillar industri, elektronisk musik och Metal så var det här rena kalas fyndet för mig. Och med tanke på att KMFDM hunnit med att släppa 17st album sedan 84, så har jag en hel del nytt material att lyssna igenom.

Deras senaste album "WTF?!" (hade release i år) är verkligen grymt jäkla neat. Lucia Cifarelli (sångare) tycks ha fått mer svängrum nu än på tidigare KMFDM album. Vilket i min mening bara är bra, då hon har en fin röst. Jag har bara lyssnat igenom ett par låtar ifrån WTF och några äldre album, men imo så låter KMFDM som en blandning utav Rammstein, Kraftwerk och Fear Factory.

Jag tycker helt klart att ni ska låna ut era öron en stund till KMFDM om ni gillar industrimetal i övrigt. Själv vart jag ett fan utav gruppen idag.

KMFDM är:

Sascha Konietzko
Lucia Cifarelli
Jules Hodgson
Andy Selway
Steve White



/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: -Cajsa (Fotoblogg)

Ja tråkigt med regn :/

Date: 2011-06-19 Time: 20:44:53 Url: http://cajsaphoto.blogg.se/
Postat av: FowZie ♥ ~ pojkfixerad Eskilstunabo

Frågorna från frågestunden är nu besvarade :D

Date: 2011-06-19 Time: 21:10:32 Url: http://feliciaaulen.blogg.se/
Postat av: Robin

- Cajsa

Kan bara instämma, fast jag joggade i skiten i vilket fall. Jag är väldigt hård med mina träningsrutiner =)



- FowZie

Sweet! ska kolla ^^

Date: 2011-06-19 Time: 22:40:02 Url: http://gamingground.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy