n1wzAdy

Halo - Världens mest hypade och överskattade spelseriecomment_here


Jag brydde mig inte om första Halo och jag bryr mig inte om de andra Halo titlarna heller.

Nu kommer väl Halo fanboysen att bajsa på sig utav ilska. Men jag bryr mig ärligt talat inte. Jag tänker nämligen såga Bungies så kallade succé FPS serie Halo. Vart någonstans ska jag börja såga egentligen, för det första så öste Microsoft in miljontals jävla dollar att marknadsföra varje ny Halo titel.

Kort sagt, MS hypade varje Halo spel så pass mycket att både spelmedia (de som recenserade eländet) och konsumenterna köpte skiten med hull och hår. Alltså att man blundade för alla brister osv för att "Men det är ju Halo! det är ju så satans jäkla coolt!". Man kan ju även fråga sig HUR många spelsidor och tidningar som vart mutade egentligen?

Jag menar, snälla, 9/10, 95%. Samtliga Halo delar har fått över 90% i snitt. För vad då om jag får fråga? för sin uppenbara mediokerhet eller vad?. Första halo släpptes 2001, vilket är samma år som Operation Flashpoint, Half Life 1 Blueshift och WWII online hade release. Det är ju fan pinsamt...och då ska det ju också nämnas att Quake 3 och första Unreal Tournamnet funnits ute på marknaden i över 2år redan (bägge släpptes 1999).


En sak som jag faktiskt tycker om med Halo är alla de vackra tjejerna man sett som cosplayat diverse olika Halo karaktärer.

Själv förstod jag inte allt buzz kring Halo när första delen hade release. Alla snackade om Halo som om det vore revolutionerande och gudomligt (det var irl på sin höjd en axelryckning men inte mer). Så när jag väl satte mig ner och spelade Halo 1 i en spelbutik så vart jag inte direkt så där jätte övertygad om allt det jag hört, sett och läst, jag fattade helt enkelt inte vad som var så satans jävla bra med Halo.

Jag var nästan helt ensam om att tycka att Halo var överskattat skit i min klass. "Eh, du vet inte vad tusan du pratar om! Halo äger", det var vanliga spottloskor som man fick ta om man talade det minsta negativt om den heliga kossan vid namn Halo. Någon motivering till dess storhet behövdes inte, dess namn var tillräckligt för att rättfärdiga dess överlägsenhet och perfektion.

Har man liksom spelat Quake, UT, CS i flera år sedan gammalt så har man rätt stora krav på något som målats ut som det bästa FPS spelet som gjorts, enligt spelmedia. Men som sagt var, jag var och är fortfarande inte imponerande utav Halo, och värre skulle det ju bli. Då Halo 2 och Halo 3 skulle få release ett par år senare.

För min del så tyckte jag bara att det vart mer och mer pinsamt för varje ny Halo titel som kom ut. För ni får ju tänka på att när väl Halo 3 släpptes (2007) så fanns ju titlar så som t.ex Bioshock, HL2 Orange box, Stalker, Call of duty 4 och Crysis (jag är dock inget jätte fan utav Crysis. En fin yta, men inget mer typ) ute på marknaden samma år också.

Imo så finns det heller INGET värre än Halo fanboys (förutom möjligtvis Wow fanboysen då). Påtalar man de uppenbara bristerna med serien så lackar de bäver direkt. T.ex att spelen saknar handling, story eller att det nästan bara är skrikande fjortisar som spelar Halo.

Personligen så ser jag ingen som helst anledning till att spela Halo 3 framför t.ex UT 2004, Team Fortress 2 eller CS Source. Och NEJ, Halo spelen har så fan i helvete heller förtjänat sina super höga betyg. Jag är ledsen, men jag var bara tvungen att skriva av mig, då jag är så sjukt less på att höra allt "Halo är så bra, Halo äger alla FPS spel!" hit och dit.

Faktumet är att Doom 2 i LAN är fan nästan mer underhållande än Halo 3...



/Player X
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: Alexandra - Uppsalas största blogg

sv: åh tack :D ja hade en bra midsommar :D dudå?

Date: 2011-06-25 Time: 18:01:18 Url: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: Robin

- Alexandra

Härligt =) yesbox, åt lax, jordgubbar och så vart det bastu + stark öl ^^

Date: 2011-06-25 Time: 20:14:00 Url: http://gamingground.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy