n1wzAdy

Guldkornen från det förgångnacomment_here


Kanske Lucasarts mest udda men coolaste spel de gjort.

Det är rätt synd att dagens ungdomar med största sannolikhet aldrig kommer att spela eller äns känna till titlar så som Chrono Trigger, Super Metroid, Shining Force 1+2,Sword of Vermilion, Zelda a link to the past, Deus Ex 1, Syndicate, ja, jag kan fortsätta i evigheter.

Därför har jag väl alltid känt lite så här att ett utav målen med våran blogg är att tipsa folk om guldkornen från förr. Skulle jag mot förmodan få barn i framtiden så tänker jag helt klart låta de spela epic titlarna från min barndom. Jag köper liksom inte det där skitsnacket att ALLA spel som är gamla är dåliga bara för att grafiken inte är i närheten utav vad den är idag.


Ett utav de bästa RPG spelena till Snes imo.

Jag satt t.ex och spelade det allra första Donkey Kong spelet på min Wii igårkväll, och trots att spelet har över 20år på nacken så var det ändå underhållande. Jag tycker ärligt talat synd om de som resonerar på det sättet, men det är deras förlust faktiskt. Vill man missa en massa grymma titlar och awsome gameplay så...not my problem.

Dock så vill jag poängtera ut att jag INTE är en hardcore Retro Gamer. Alltså att jag HATAR allt som är nytt. För det stämmer inte alls in på mig, jag spelar allt som är bra, gammalt som nytt. Fast det har väl blivit lite så att jag spelat mer äldre titlar än nya då min dator är skit.

Men, jag har en Wii och snart en PS3a, så nu kan jag spela lite nyare titlar ialla fall. Nu tänkte jag slå två flugor i en smäll. Videon här nedanför innehåller en hel del klassiska titlar från 80 och 90talet. Men hur många känner du igen? och vilka kan du nämna? show your gamer skills!



/Robin
Gaming Ground Sverige

Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: Beatrice Jakobsson (foto)

roligt :D!

Date: 2011-06-26 Time: 18:15:37 Url: http://beattriicee.blogg.se/
Postat av: Giz

sv: ja, cancer är inget roligt. Cancer hos tamråttor är väldigt vanligt med pga labbråttor som man använt just för att se hur cancer utvecklas och om man ska stoppa den. Tyvärr har tamråttans linjer korsats ganska friskt med just labbråttorna (som ifs också en en tamråtta) vilket gör att det väldigt ofta dyker upp, speciellt bland honråttorna och just på brösten.

Date: 2011-06-26 Time: 20:44:39 Url: http://SweGizmo.se

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy