n1wzAdy

Fallout 3 - Moddvänligt och kul till tusencomment_here


Klart att man måste ha lite retro pinup brudar med i Fallout ^^

Jag har spelat en hel del Fallout 3 nu när sommarlovet dragit igång, och då jag har mer ledig tid än tidigare så har jag även kunnat sätta mig ner och kollade igenom diverse olika moddar. Då det är Bethesda som gjort Fallout 3, så är Fallout 3 precis lika moddvänligt som Oblivion var och är.

Jag har nog installerat runt 30st olika moddar så här långt. Samtliga förhöjer spelkänslan och realismen. T.ex så dör man direkt vid ett headshot, och man måste äta mat för att inte förlora hälsa.



Vem tusan behöver dörrar när man kan köra en "Gevalia,när du får oväntat besök
" genom rutan?

Jag har även lagt in en modd som gör att man kan sakta ner spelet (slowmotion/Max Payne style). Det kanske inte är så verkligt, men det är ack så jäkla coolt. Nya vapen har också tillkommit via en handfull modd installationer.

En annan cool feature är jag nu kan tackla omkull folk i sann NFL anda. Dock så gäller det att passa sig så att man inte rushar in med huvudet före i en vägg, och knockar sig själv.


Det har kommit en helt ny extremsport till byn. Brottas med brinnande
rednecks och samla stilpoäng yihaaa!

Utöver det så kan jag antingen skjuta,hugga eller slå av vilka kroppsdelar som helst på mina fiender (mer eller mindre), och blod, ja, det finns det i massor. Det känns nästan som om man spelar Braindead (gräsklippare scenen) ibland ärligt talat. Men jag gillar det.


Pttt, Wolverine kan gå och gömma sig. Cus daddy´s got a brand new bag!

Själv så förstår jag inte hur folk INTE kan tycka om Fallout 3. Det är väl typ bara de mest inbitna Hardcore Fallout fanboysen som whinar över Fallout 3. Potentialen i fallout 3 via moddning är enorm! min äldsta bror suckar typ djupt över att han inte äns kan spela Fallout 3 pga sin sunkiga dator.

Jag förstår honom, för det här är grymt jäkla kul!



/Jonas
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: FowZie ♥ ~ pojkfixerad Eskilstunabo

vaddå avslöja sin crush ? han vet ju redan vem han är ,men de är ju fel att hänga ut bild på honom :D

Date: 2011-06-19 Time: 22:56:38 Url: http://feliciaaulen.blogg.se/
Postat av: Robin

- FowZie

Alltså, nu vet jag inte om det vart något missförstånd. Jag syftade på att JAG inte borde ha sagt något offentligt. Dessutom fick jag ju som sagt var inte mycket gehör för det heller.



Men, men. Utlandsresa nästa...

Date: 2011-06-19 Time: 22:59:51 Url: http://gamingground.blogg.se/
Postat av: Alexis

SV: Verkar onekligen så :)



Bästa spelet någonsin? :D

Date: 2011-06-20 Time: 00:14:56 Url: http://ekkis.se
Postat av: tovesegnablogg.blogg.se - tove - en tvillingsyster

häftig blogg du har :)

Date: 2011-06-20 Time: 01:12:39 Url: http://tovesegnablogg.blogg.se/
Postat av: FowZie ♥ ~ pojkfixerad Eskilstunabo

sv; nej men nu ska jag traska i sängen! :D GODNATT!

Date: 2011-06-20 Time: 01:22:48 Url: http://feliciaaulen.blogg.se/
Postat av: Carl-Alfred

Hur är det idag? :)

Date: 2011-06-20 Time: 10:06:13 Url: http://carlalfredsplace.blogg.se/
Postat av: Robin

- Alexis

Mycket möjligt, när jag kollade över axeln på min bror när han meckade med moddar. Så förstod jag att man i ren princip kan skapa vad som helst.



Sedan har ju folk uppdaterat grafiken osv också. Så yepp, Fallout 3 är ett grymt bra spel, inget snack om den saken.



- tovesegnablogg

Thx =)



- FowZie

Haha, gör du så ^^

Date: 2011-06-20 Time: 10:39:50 Url: http://gamingground.blogg.se/
Postat av: Robin

- Carl-Alfred

Jodå, grymt mycket att göra bara. Men annars så är det bra, ser mest i fram emot att få spela vidare i Deus Ex 1 =) själv då?

Date: 2011-06-20 Time: 10:42:48 Url: http://gamingground.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy