n1wzAdy

PC Vs konsoler - Kriget utan slutcomment_here


Hatet har växt med tiden, men är hatet verkligen bifogat?

Hela grejen med PC vs konsol har nog existerat ända sedan snes och MD eran (kanske till och med tidigare), men kriget drog igång på allvar när PS1an, Saturn och Jaguar fanns ute på marknaden. Det var som om någon satte en tändare mot en gasoltub och världens explosion ägde rum.

Det vart startskottet (eller explosionen då) för det evigt växande hatet mellan konsol och PC ägare/gamers. Ett hat som jag själv inte riktigt förstått mig på. Det känns lite som när olika metal bands fans tjafsar sinsemellan, vi spelar i samma lag liksom, vi tillhör samma familj.

När det gäller metal så borde fansen hålla sams istället och gå ihop under samma flagga, för mainstream musiken är ju fan snart det ENDA som existerar nu mera.

Men för att komma till poängen, vi är alla gamers, det spelar liksom ingen roll om man spelar på mobil, PC, sin Wii eller sin DS. Vi borde vara mer oroliga för den riktiga fienden istället, det vill säga de stora företagen som vill ta död på allt vad kreativa, nyskapande och fantasifulla spel heter (som t.ex Activiosions Bobby Kotick som hatar allt vad tv-dataspel heter, han vill bara mjölka ur så mycket pengar som det går ur marknaden).


Personligen så tycker jag om att gå mellan olika format och få variation i mitt spelande. Variation förnöjer som sagt var =)

Sedan har vi dess jävla pirater som ställer till ett helvete för oss alla på en stor skala. För det första så har flera kända spelutvecklare mer eller mindre övergivit PC formatet som utvecklings plattform, och resten satsar mest på att göra konsol konverteringar till PC, eller i bästa fall någon enstaka exklusiv titel för PC.

Sanningen är denna, det ÄR indie scenen som räddat PCn från sin undergång. Den som påstår något annat vet inte vad denna pratar om. Det är små utvecklar studios eller enskilda personer som t.ex Markus Person (Minecraft) som tagit tillbaks PCn till dess fornstora dagar.



Så fort som jag är på resande fot så brukar min Iphone åka fram och så blir det Splatter House!

Personligen så är jag mer än lagom sne på de stora utvecklarna som bara ser PCn som en sekundär plattform hela tiden, men alla säger samma sak och allt konstaterar samma sak. Dess pirater som sagt var, de har bidragit till den här smeten som vi nu sitter i utan tvekan.

Ta bara Blizzards Starcraft 2 t.ex miljoner pirat kopior var i omlopp på bara ett par veckor. Sure, nu lider ju inte Blizzard direkt utav pengabrist, men ni förstår nog min poäng. Dock så tycks inte piraterna riktigt förstå att de biter handen som föder dom.

Fortsätter det i den här takten så kommer det ju inte finnas någon som gör kvalitéts titlar (AAA)i samma omfång längre, då vinsten blir för liten och riskerna för stora. Jag anser inte att en hetsjakt på Pirater är en bra lösning eller att köra på en kollektiv bestraffning som drabbar alla potentiella köpare där ute.



Det ska även nämnas att jag är lite utav en Retro Gamer. Så jag gillar även att spela äldre titlar. Allt ifrån Commander Keen, Zelda 1 till AVP på Jaguar.

Men något måste ju göras helt klart, men om vi istället fokuserar på själva kriget mellan PC Gamers och konsol Gamers. Det är rätt uppenbart och glasklart att PCn har övertaget vad det gäller hårdvaru muskler och tekniska specs, men precis som jag alltid sagt.

It´s ALL about the games. Men det förändrar ju fortfarande inte faktan och det faktumet att folk hatar varandra enbart för att man föredrar i vis underhållnings plattform före en annan. Själv finner jag det rätt så löjligt, dessutom så är världen redan så pass full utav hat, det behövs inte mer utav den varan.

Så mina kära medgamers, älska varandra OAVSETT vilket format man innehar och använder sig utav. Visa ömsesidig respekt och förståelse.

Vad anser ni om det här ämnet? och vad tycker ni om att spelutvecklarna vänt PCn och dess Gamers ryggen?



/Robin
Gaming Ground Sverige
Share to Facebook Share to Twitter Share to MySpace Stumble It Share to Reddit Share to Delicious More...
Postat av: Adara Magazine - din bloggtidning på nätet!

Jag håller med dig när det gäller det där med att vi är likadana!:)

sv: ja men visst är det Foki!;D

Date: 2011-07-22 Time: 03:09:34 Url: http://adaras.se
Postat av: Robin

- Adara

Precis som jag skrev så är det tusan så mycket bättre att man lägger ner den energin på att klämma åt pirat problemet istället...ah! det var väl det jag visste =)

Date: 2011-07-22 Time: 09:14:39 Url: http://gamingground.blogg.se/

Comment here!


super mario


- No spam or surreptitious ads thanks!

- Keep a good tone. And please avoid personal attacks etc.

- Criticism is okay. As long as it is constructive

- The comments you make will be answered here on our website.

you Your name:
Remember me?
mail Your Email address (It will not be published)

home Your homepage or blog address:


write_us Your comment:
:-) :-( :-P :-d :-O ;-) ;-s ;-( :-| :question: :rolleyes: :love: :blush: :mad: :cool: :tired: :bigeyes: :thumbup: :thumbdown: ;-P

bloglovin
bloglovin
We need your support! (why?)
TGG 2.0 webvoter-poll
What should we do more of on TGG 2.0?
Anime and Manga
Movies
Hardware and software
Interviews
Gaming videos
Reviews
Contests
gg_banner


overklockedremix


childs_play


eks kristaller
This ad space is for sale!
feedback
cookies
tgg v2 logo
v1.7 ©2012-2013 *the gaming ground* allrights reserved
Privacy Policy